  • 1. Data: 2010-05-08 20:28:17
    Temat: jak rozłożyć tabelki na określonej ilości stron
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Czy istnieje jakiś algorytm (możliwy do implementacji przez osobę
    która niewiele miała z takimi rzeczami do czynienia) który rozłoży na
    określonej
    ilości stron (albo nie koniecznie określonej dokładnie - chodzi o to, że
    musi byc
    podzielna przez 4 żeby pasowała do druku w postaci broszury) dane które
    mają taką postać :

    Nagłowek 1 stopnia - cała szerokość strony

    Potem dane w 2 kolumnach w postaci kolejnego nagłowka i tabel.

    Wszystko może się powtarzać dowolną ilość razy.

    Wielkość każdego elementu na papierze jest znana.

    Oczywiście są założenia takie, że nagłówek nie może być na samym końcu
    strony
    bo musi być po nim przynajmniej 1 rekord właściwych danych i tak dalej.

    Próbuje coś takiego opracować ale praktycznie każda zmiana dowolnego
    parametru
    zmienia cały wynik. Moge zmieniać marginesy stron, zmieniać odległości
    między tabelkami,
    przerwe po nagłowku i tak dalej. Niestety metoda prób i błędów zajmuje za
    dużo czasu i
    wymaga żeby ktoś przy tym siedział i decydował czy efekt jest dobry.

    Ma ktoś jakiś pomysł ?

    A może istnieje jakieś narzędzie które ktoś takiego maksymalnie automatyzuje
    ?

    Wiem, że pytanie jest conajmniej nieprecyzyjne ale pojęcia nie mam czego
    właściwie szukać bo możliwości pewnie jest troche.

  • 2. Data: 2010-05-09 21:31:02
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    > A może istnieje jakieś narzędzie które ktoś takiego maksymalnie automatyzuje

    Edytor tekstu word albo jakiś konkurencyjny?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-10 07:59:24
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Czy istnieje jakiś algorytm (możliwy do implementacji przez osobę
    > która niewiele miała z takimi rzeczami do czynienia) który rozłoży na
    > określonej
    > ilości stron ....

    na pewno chcesz to sam oprogramowywać? jeśli to publikacja reklamowa to
    szybko wyniknie tysiąc innych wymagań, których realizacja będzie wymagać
    setek zmian albo nakład pracy będzie zbyt duży by się za to w ogóle zabierać

    > A może istnieje jakieś narzędzie które ktoś takiego maksymalnie automatyzuje
    > ?

    - z komercyjnych QuarkXPress, PageMaker/FrameMaker, InDesign, Corel
    Ventura, polski KOMBI (http://www.3n.com.pl/)
    - "akademicki" LaTeX
    - linux'owy scribus

    > Wiem, że pytanie jest conajmniej nieprecyzyjne ale pojęcia nie mam czego
    > właściwie szukać bo możliwości pewnie jest troche.

    DTP, skład i łamanie tekstu - temat rzeka