  • 11. Data: 2010-12-18 17:02:19
    Temat: Re: jak najprościej spiąć 2 laptopy w "sieć"
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 09:27:53 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Poważnie? To znaczy od jak dawna? Nie słyszałem o tym...
    > W hubach, switchach - owszem, ale aby płyty główne i karty NIC
    > miały automatyczną zmianę krosowania to nie słyszałem.

    AFAIK to gigabitowe karty sieciowe bez problemu radzą sobie z połączeniem
    kablem crossowanym i standardowym. AFAIK.

    [ Tylko głupcy się nie zmieniają. (G. Zapolska) ]

  • 12. Data: 2010-12-18 17:03:22
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 09:27:53 -0600, Pszemol na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Poważnie? To znaczy od jak dawna? Nie słyszałem o tym...

    Od jakichś 5 lat ...

    "Dania jest więzieniem. William Shakespeare (1564 - 1616)"

  • 13. Data: 2010-12-18 17:41:51
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    > "MC" <m...@g...pl> wrote in message
    >
    > Poważnie? To znaczy od jak dawna? Nie słyszałem o tym...
    > W hubach, switchach - owszem, ale aby płyty główne i karty NIC
    > miały automatyczną zmianę krosowania to nie słyszałem.

    Mam tę przewagę nad wątpiącymi, że ... nie jestem obciążony żadną
    praktycznie wiedzą na ten temat:)

    W związku z tym spróbowałem (jeden komputer - z mobo Asus sprzed 4 lat, na
    nim 2x Marvell Yukon Gigabit Ethernet; drugi komputer - laptop Sony Vaio
    sprzed 3 lat) - i połączyły się bez problemów.

    Licencję rzeczonej aplikację jeden serwuje drugiemu aż miło... Tylko
    musiałem pogrzebać w Viścianym firewallu (ciekawe - przy "normalnym"
    połączeniu przez router, procesy i usługi Flex- serwera były odblokowane.
    hmmm.)

  • 14. Data: 2010-12-18 17:44:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> wrote in message

    > Od jakichś 5 lat ...

    Jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie czy karta X obsługuje
    tą funkcję krosowania? Oczywiście bez samego sprawdzania
    kablem nieskrosowanym z drugim kompem :-)))

  • 15. Data: 2010-12-18 17:52:23
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > tą funkcję krosowania? Oczywiście bez samego sprawdzania
    > kablem nieskrosowanym z drugim kompem :-)))

    Połącz skrosowanym kablem tą kartę ze starym hubem/switchem nie obsługującym
    "de-krosowania". Jesli połączenie sie wynegocjuje (czyli nastapi dekrossing)
    to znaczy ze dokonała go karta sieciowa (bo hub tego nie zrobił). A jesli
    karta dokonała dekrossingu to znaczy że dokona też autokrossingu przy
    połączeniu z drugim kompem zwykłym kablem.

  • 16. Data: 2010-12-18 18:06:47
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 11:44:12 -0600, Pszemol na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Jest jakiś łatwy sposób na sprawdzenie czy karta X obsługuje
    > tą funkcję krosowania?

    Sprawdzić czy ma Auto MDI-MDIX ? Opis producenta, program diagnostyczny.

    "Lenistwo idzie tak wolno, że nędza je dogania. Benjamin Franklin"

  • 17. Data: 2010-12-18 18:27:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > nie zrobił). A jesli karta dokonała dekrossingu to znaczy że dokona też
    > autokrossingu przy połączeniu z drugim kompem zwykłym kablem.

    Chodziło mi właśnie o jakiś sposób bez sprawdzania z kablami,
    hubami, switchami czy innymi laptopami... :-)
    Jakaś opcja typu "ipconfig /cross" albo coś w tym stylu.

  • 18. Data: 2010-12-18 19:20:33
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki Panowie (oczywiście, w pierwszym poście nie miałem na myśli
    > żadnego, konkretnego "Pana" :)).
    >
    > Spróbowałem zasymulować sytuację w warunkach domowych, używając zwykłego
    > kabla (nie skrętki, i bez routera) - dwa kompy się dogadały. Na obu jest
    > ten sam OS (Vista x64) - mam nadzieję, że obecność Win7 na tym "badanym"
    > komputerze, a Visty - na moim laptopie, nie będzie przeszkodą.
    >
    > Wesołych Świąt życzę!

    Wypróbuj rewelacyjny moim zdaniem pomysł maX-a z wpisaniem odpowiedniego
    MAC-a do karty odpowiedniego komputera. Wtedy nie będziesz potrzebował
    drugiego komputera.

  • 19. Data: 2010-12-19 12:43:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-18 18:41, Piotr Wozniacki pisze:
    > W związku z tym spróbowałem (jeden komputer - z mobo Asus sprzed 4 lat, na
    > nim 2x Marvell Yukon Gigabit Ethernet; drugi komputer - laptop Sony Vaio
    > sprzed 3 lat) - i połączyły się bez problemów.

    Jesli chodzi o ten kabel, to czy to był kabel do internetu, czy jakiś inny?
    Pytam, bo może sama któregoś dnia będę chciała tę "sztuczkę" zastosować.

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-12-19 12:58:18
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message
> [...]

    Pytam, bo może sama któregoś dnia będę chciała tę "sztuczkę" zastosować.

    ok. 2-metrowy kabelek, który był w komplecie z moim routerem Linksys.