-
1. Data: 2012-03-11 08:22:25
Temat: instrumentacja
Od: " " <f...@N...gazeta.pl>
wiadomo czym instrumentacja jest: "the art and science
of measurement and control of process variables "
do tej pory w sumie nie do konca uwyraznilem sobie
ciekawosc tego tematu
w sumie poza centrum instrumentacujnym i zbieraniem rzutow
paczek komunikatow, czujnikow i licznikow dochodzi
tez rola sterowania przelaczania itp
ten rodzaj zarzadzania programu w runtime swoimi galeziami
(np przelaczania blokow na awaryjne i dobierania algorytmow
w zaleznosci od obciazenie itd) to rodzaj sztucznej inteligencji
ale nie AI postaci w grze tylko calego programu nad sobą
- swietna rzecz, i chyba mozna tez to podpiac (przynajmniej
czesciowo) pod pojecie instrumentacji
czytalem raz jeden swietny przyklad na cos takiego (chyba
w pracy magisterskiej niejakiego regedita ale nie jestem
pewien)
ktos zna jakies przykklady zaawansowanej instrumentacji i
jak to dziala?
(najbardziej mnie martwi ze w systemach np pod winda tak szasta
sie zasobami np przy obsludzie watkow itd - przez to gorzej sie
mysli jak te instrumentacje mozna by fajnie robic :/)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-03-11 08:53:07
Temat: Re: programy niezrównolegliwalne
Od: " " <f...@g...pl>
a tak to jest tam (co do przykladu ze sterowaniem instrumentacja)
cytat :
"Zamiast ustawic´ wartos´ci tych flag na stałe w kodzie silnika ba˛dz´ tez˙
próbowac´
wylicza´c ich warto´sci optymalne dla danej sytuacji w jaki´s sposób
analityczny, autor
przeznaczył do sterowania nimi klas˛e RunningOptimizer. Podstawowe zało˙zenie
mówi, ˙ze klasa ta jest całkowicie „nie´swiadoma” znaczenia
poszczególnych
ustawie ´ n.
Dla niej jest to tylko zbiór 4 zmiennych logicznych, którymi steruje.
Wykonywana
w ka˙zdej klatce metoda OnFrame wykonuje dwie czynno´sci. Po pierwsze,
analizuje
czas trwania poprzedniej klatki. Po drugie, zwraca warto´sci zmiennych
logicznych do
zastosowania w bie˛z˙a˛cej klatce.
Tylko tyle jest potrzebne, aby klasa automatycznie dobierała
najoptymalniejsze w
danej chwili wartos´ci tych zmiennych. Zapamie˛tane sa˛ ich „aktualne”
wartos
´ci i one
sa˛ zwracane przez wie˛kszos´c´ klatek pracy silnika. Raz na kilka klatek
klasa „próbuje”
jednak przestawic´ jedna˛ z tych zmiennych na stan przeciwny, aby w
naste˛pnej klatce
sprawdzi´c, czy spowodowało to przyspieszenie renderowania. Po kilku takich
pozytywnie
zako ´ nczonych próbach „aktualny” stan danej zmiennej jest przestawiany
na
przeciwny.
78
2. Architektura silnika
Eksperymenty ze specjalnie przygotowanymi scenami dowiodły, ˙ze ten prosty i
ogólny
algorytm dobrze sprawdza si˛e w praktyce. Klasa faktycznie dobiera parametry
optymalne w danej chwili, cho´c robi to z kilkusekundowym opó´znieniem. Na
przykład
kiedy du˙za cz˛e´s´c sceny obj˛etej zasi˛egiem kamery staje si˛e zasłoni˛eta
przez umieszczona
˛ tuz˙ przed kamera˛ s´ciane˛, po chwili uaktywnia sie˛ Occlusion Query
znacznie
przyspieszaja˛c renderowanie."
poki co njie znalazlem lepszego czy chocby porownywalnego przykladu
(lepszego niz ten)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2012-03-11 18:10:22
Temat: Re: programy niezrównolegliwalne
Od: Szyk <s...@o...pl>
Niezła kaszana. Myślisz, że ktoś to przeczyta???