  • 1. Data: 2010-12-19 20:31:00
    Temat: [info] NAS Seagate BlackArmor 420 -> 440
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Dokupiłem do Seagate BlackArmor 420 dodatkowe dwa dyski 1TB (identyczne
    co do modelu z zainstalowanymi fabrycznie).

    Jedyną dostępną z poziomu urządzenia opcją poszerzenie dotychczasowego
    woluminu RAID1 okazało się przejście na RAID5.

    Migracja systemu z RAID1 (2x1TB) na RAID5 (4x1TB) zajęła 31 godzin.
    Przez cały ten czas udziały były niedostępne.

    Wersja firmware: 4000.0581

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-12-22 15:29:27
    Temat: Re: [info] NAS Seagate BlackArmor 420 -> 440
    Od: "Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Migracja systemu z RAID1 (2x1TB) na RAID5 (4x1TB) zajęła 31 godzin.
    > Przez cały ten czas udziały były niedostępne.

    No raczej chyba nie ma innej mozliwosci rozszerzenia Raida1 jak przeskok na
    Raid5. I tak dobrze, ze ta opcja byla wbudowana i sie zrobila z automatu.
    Inaczej musialbys robic to recznie wiec nie jest zle.

  • 3. Data: 2010-12-22 15:56:42
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl" <a...@w...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:iet5il$nkj$1@news.onet.pl...

    > No raczej chyba nie ma innej mozliwosci rozszerzenia Raida1 jak przeskok
    > na Raid5. I tak dobrze, ze ta opcja byla wbudowana i sie zrobila z
    > automatu. Inaczej musialbys robic to recznie wiec nie jest zle.

    Aczkolwiek ilosc godzin potrzebnych dla tej operacji to jakas masakra...

    --
    doom3

  • 4. Data: 2010-12-22 19:10:57
    Od: "Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl" <a...@w...onet.pl>

    > Aczkolwiek ilosc godzin potrzebnych dla tej operacji to jakas masakra...

    Nie wiem czy Ty zdajesz sobie sprawe ze stopnia skomplikowania takiej
    operacji. Jesli tam byla matryca z 2TB danych, to jest to wbrew pozorom
    ogromna ilosc pliokow. S[probuj sobie np. przekopiowac 1TB plikow z jednego
    dysku na drugi to zobaczysz ile bedzie to trwalo. Do tego dochodzi cala
    konwersja i zbudowanie nowej matrycy RAID5 i przeniesienie tych danych. Jak
    dla mnie to zostalo to zrobione niezwykle sprawnie i cud, ze sie nie
    wywrocilo......

    Adam

  • 5. Data: 2010-12-22 20:48:40
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-12-22 16:29, Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl pisze:
    > No raczej chyba nie ma innej mozliwosci rozszerzenia Raida1 jak przeskok na
    > Raid5. I tak dobrze, ze ta opcja byla wbudowana i sie zrobila z automatu.
    > Inaczej musialbys robic to recznie wiec nie jest zle.

    Myślałem że będzie opcja RAID10, ale RAID5 dała mi więcej miejsca.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-12-22 20:54:29
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-12-22 20:10, Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl pisze:
> [...]
    > konwersja i zbudowanie nowej matrycy RAID5 i przeniesienie tych danych. Jak
    > dla mnie to zostalo to zrobione niezwykle sprawnie i cud, ze sie nie

    Było 1TB danych, same archiwizacje serwera, więc kilka wielkich plików.
    Zdaję sobie sprawę, że to masę pracy było, ale nie aż tak dużo.
    W międzyczasie wymieniałem też padnięty dysk w serwerze i odtworzenie
    250 GB RAID1 i zajęło to tam kilkanaście minut.

    Swoją drogą serwery DELL zaczynają mnie wnerwiać, przez dwa lata z
    czterech dysków padły mi w nich dwa. Drugiego nawet nie reklamowałem, bo
    to za dużo zawracania dupy z tym i taniej wyszło kupić nowy dysk niż
    zapłacić za dwie noce w hotelu...

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej