  • 1. Data: 2010-12-19 19:52:16
    Temat: ratowanie płyty CD-RW
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Witam
    panowie co polecicie do odratowania zawartości płyty CD-RW
    Płyta prawdopodobnie wadliwie nagrana (za szybko ?) nie jest porysowana.
    Są na niej katalogi ze zdjęciami.
    Katalogi i pliki listuja się normalnie, ale tylko nieliczne z nich dają
    się przekopiować.
    Próbowałem bad copy pro ale bez rezultatu.
    pamiętam z dawnych lat stary program HDcopy do "piłowania" dyskietek aż
    do skutku. czy istnieje coś takiego do płyt CD ?
    Może trzeba użyć jakegoś zalecanego napędu o dużej tolerancji błędów
    zapisu (mocniejszy laser, lepsza optyka )

    Poratujcie

  • 2. Data: 2010-12-19 20:59:24
    Temat: Re: ratowanie płyty CD-RW
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > Może trzeba użyć jakegoś zalecanego napędu o dużej tolerancji błędów
    > zapisu (mocniejszy laser, lepsza optyka )

    Użyć dużo różnych sprzętów do odtwarzania, jakiś w końcu da radę (chyba że
    nagranie faktycznie jest niepoprawne, tzn. w strefie systemu plików jeszcze
    OK, a potem jakaś masakra). Można też zastosować program forsujący odczyt z
    najniższą możliwą prędkością. Pod Windowsy był CD-Bremse czy jakoś tak.

    Ale ogólnie największą szansę upatrywałbym w różnych czytnikach, różne
    modele, różne rodzaje. Można spróbować jakiegoś starego Pioneera albo TEACa
    ze szklaną soczewką.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2010-12-19 21:36:00
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    rrrrrrrrrrr wrote:
> [...]
    > Może trzeba użyć jakegoś zalecanego napędu o dużej tolerancji błędów
    > zapisu (mocniejszy laser, lepsza optyka )

    Płytę do zamrażarki (poważnie!), mocno schłodzić, - wytrzeć (osuszyć)
    tuż przed odczytem.
    Lepszy napęd swoją drogą.
    Z programów sprawdź:
    http://marmro.homeip.net/badcdrepair.zip