  • 11. Data: 2009-08-26 20:16:01
    Temat: Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Leszek K. pisze:
    > Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:17:33 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):
    >

    > Po pierwsze unikaj nagrywarek, których nazwa zaczyna się na "L" lub "S". Po
    > drugie unikaj płyt TDK. Od jakichś trzech lat strasznie zeszły na psy. Po
    > trzecie nie schodź tak nisko z prędkością (no może x8 jeszcze obleci, ale
    > przypuszczalnie x12 nagra lepiej). Mój poprzedni BenQ nagrał ponad 3000
    > płyt i w zasadzie jeszcze chodzi, ale przy DL-kach już jest niepewny.
    > Pioneer DVR-215, którego teraz głównie używam niedawno przekroczył
    > tysiączkę i nie sprawia żadnych problemów.

    A ja mam nagrywarkę NEC-ND-3540A, od około roku ma duży problem z
    odczytem płytki CD, o nagraniu CD można zapomnieć, DVD bez problemów.
    Przez te kilka lat nagrałem gdzieś z kilkadziesiąt płyt CD i DVD. Żaden
    Liteon z tych, które miałem nie zachowywał się tak i nie padał tak szybko.

  • 12. Data: 2009-08-26 21:28:23
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 22:16:01 +0200, BQB napisał(a):

> [...]
    > Liteon z tych, które miałem nie zachowywał się tak i nie padał tak szybko.

    NEC-a 3540A to ja też miałem. Przed benkiem. Bardzo przyzwoita nagrywarka
    (choć benek lepszy). Parę tysięcy płyt zaliczył. Nagrywał bardzo
    przyzwoicie ale odtwarzania miał słabiutkie. Nad każdą ryską się strasznie
    męczył. Kupiłem go bo dwukrotnie wymieniany na gwarancji Liteon zaczął
    robić fochy i psuć co drugą płytę. U Ciebie stawiam na zakurzony laser. Po
    tylu latach (a już z 5 lat nie produkowany) musiał zajść kurzem.

  • 13. Data: 2009-08-26 21:34:16
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Jacek Kalinski wrote:
    > Hej,
    >
    > Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są
    > podawane?) ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?
    >
    > Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
    > małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
    > Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

    To na obecne czasy wcale nie jest malo plyt (przynajmniej w stosunku do ceny
    typowego napedu oscylujacego w granicach 100zl) - z moich
    obserwacji wynika ze jakosc wszystkich nagrywarek mocno spadla (szczegolnie
    kiepskie sa nagrywarki montowane w laptopach - taka potrafi zabic nagranie
    kilkudziesieciu plyt)
    a mimo to coraz mniej wysyla sie napedow optycznych do serwisu -po prostu
    ludzie znacznie ograniczyli nagrywanie plyt - dyski 500Gb czy 1 Tb
    zapelnione
    w calosci przez "sciagaczy" gdy przyjdzie do backupu zniechecaja iloscia
    czasu na to potrzebna , ludzie albo trzymaja dane na dyskach w komputerach
    albo kupuja zewnetrzne dyski na usb czy sieciowe i tam archiwizuja dane a do
    codziennego przenoszenia danych stosuje sie pendrive zamiast tak jak kiedys
    cdrw czy dvdrw. Gry czy programy (kopie :)) uruchamia sie i instaluje
    najczesciej z obrazow
    Skoro nagrywarka ma rok to ja po prostu zareklamuj.

  • 14. Data: 2009-08-27 06:48:23
    Od: "Roman" <e...@h...com>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" :

    > System operacyjny to linux (gdyby ktoś sugerował, że to wina
    > Winzgrozy) :)

    to wina Linuxa !

  • 15. Data: 2009-08-27 07:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 1634Racine 1...@R...pl ...

    > a benq? ja mam od lat model 1640 [zdaje sie]. Gdy kupowalem byly
    > zgodne super recenzje [takze cdrinfo,ale i poza PL].Sprawdzilo sie.
    > Ciekawym,czy teraz jest jakas linia benq tak dobra.
    > A, w tym samym czasie bylo glosno o pewnym modelu lg [nie pamietam
    > cyferek]. Wiem,co pisze sie nieraz o lg,ale wowczas puscili super
    > linie lg. Kupilem znajomym, duzo pracuja na tej nagrywarce - jest b.
    > OK.

    równiez benq1640 od dawien dawna - zepsute plytki zdarzały mi sie tylko na
    jakies kiepskich DL.

  • 16. Data: 2009-08-27 08:16:28
    Od: "Primek" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh99vdd.uoj.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

> [...]
    > małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
    > Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

    Ta ilosc nie jest duza, ale musze przyznac ze zywotnosc nagrywarek znacznie
    sie skurczyla w ostatnich latach, a juz laptopowe to ogolnie szrot.

    Primek
    http://primaxpolska.pl/

  • 17. Data: 2009-08-27 08:29:53
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Budzik in news:Xns9C73C97144B5Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
    [.................]
    > równiez benq1640 od dawien dawna - zepsute plytki zdarzały mi sie tylko
    > na jakies kiepskich DL.

    a może flashowałeś firmwarem najnowszym?
    pytam, bowiem mam taki dziwny [a moze zamerzony... przez benq?] efekt z
    najnowszym firmware: przy sprawdzaniu/testowaniu wypalonych plyt [soft z
    nero] czytnik co jakis czas [rowne odstepy] zwalnia, za chwile przyspiesza,
    kreci,sprawdza cd, znow zwalnia itd.
    Gdy wroce do "firmowego" tzn tego firmware,ktory byl w kupionej nagrywarce -
    sprawdzanie polega na rozpedzeniu, non stop pedzi do przodu,bez zwalniania,
    do konca testu calej plyty.
    masz moze taki efekt? na wszelki wypadek wrocilem do starego firmware...

  • 18. Data: 2009-08-27 08:47:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wiesław pisze:

    > Ja jednak myślę, że na chwilę obecną wszystkie napędy mają
    > zbliżoną jakość, czyli kiepską. Nie ma po prostu uniwersalnego
    > napędu. Każdy ma swoje wady i zalety. LiteOny np. są głośne.

    Ogólnie to jakość napędów poleciała na dół dawno, dawno temu. Dokładnie
    mam na myśli moment w którym zastąpiono szklaną optykę tworzywami
    sztucznymi.
    Generalnie kiedyś siedziałem w temacie, skanowałem nagrane płyty n
    poziom błędów PI/PIE i tak dalej. :) Najpierw mówiło się, że najlepsze
    są Plextopry i Lite-Ony, potem doszły jeszcze Pioneery i BenQ a Lite-On
    zleciał z piedestału. ;) Teraz naprawdę sam nie wiem - płyta DVD
    nagrywana w domowych warunkach raczej nigdy nie będzie nośnikiem do
    "wieczystego" przechowywania danych, taka jest prawda. ;)

    Jeśli natomiast chodzi o limit nagranych płyt to różnie z tym bywa. To
    dokładnie tak jak z każdym urządzeniem. U jednego będzie działało
    trzydzieści lat po wygaśnięciu gwarancji, odkurzone i przyniesione z
    piwnicy innemu zacznie robić problemy po wygaśnięciu gwarancji. Z
    pewnością kilkaset płyt to nie jest normalna granica możliwości
    nagrywarki. ;)

    Być może warto uaktualnić firmware napędu? Z tego co wiem poprawki
    zwykle zawierały nowe strategie nagrywania dla nowych nośników.

  • 19. Data: 2009-08-27 10:20:31
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 27-08-2009 o 10:47 Atlantis napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > nagrywana w domowych warunkach raczej nigdy nie będzie nośnikiem do
    > "wieczystego" przechowywania danych, taka jest prawda. ;)

    Ja zawsze wracam do tematu, gdy potrzebuję kupić nową nagrywarkę :)
    Mogę tylko potwierdzić to, co napisałeś.
    Nagrywarkę CD LiteOna mam do dziś i b. dobrze nagrywa. Późniejsze
    niestety nie były już tak dobre.
    DVD LG działał dobrze krótko, choć też miał wtedy dobre opinie.
    Teraz mam DVR Pionnera i właśnie ten napęd wybija się trochę ponad
    poprzeczkę. Przynajmniej b. dobrze nagrywa płyty, a jak z trwałością
    to się dopiero okaże.
    BenQ - bardzo dobre napędy, ale w sklepach które znam nie ma ich już
    od dawna, a i Pionnery zaczynają znikać. Ostatnio miałem duże trudności
    z kupnem.
    Jest jeszcze kwestia jakości płyt. Kiedyś były z ciemnym, niebieskim
    nośnikiem dużo lepszej jakości. Niestety znikły, pewnie dlatego, że
    jasne ładniejsze :)

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 20. Data: 2009-08-27 10:21:17
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
    > ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

    Dobra długo.

    Mam 6 letniego iMaca z Pioneerem DVR-104
    Nagrałem ponad 4 tysiące płyt i wciąż nagrywa bez problemu.

    Dwa lata temu zachęcony niezawodnością marki do peceta kupiłem Pioneera
    DVR-112
    Od tej pory, po 2500 płyt działa bez zarzutu.

    --
    Paweł