  • 31. Data: 2010-06-25 14:54:37
    Temat: Re: ile musi kosztować samochód żeby się nie rozpadł ?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > Sugerujesz ze przyłożenie w drzewo zbiegło się idealnie w czasie z
    > pojawianiem się rdzawego nalotu? To Ci dopiero zbieg okoliczności!
    > Przecież tydzien później miałby dziury w progach!

    Nigdzie tak nie napisałem, miałem tylko na myśli, że ruda za rok dwa by
    wyszła już na zewnątrz.

    --
    krzysiek82

  • 32. Data: 2010-06-25 15:40:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i01n8u$1f9$1@inews.gazeta.pl bagno <b...@o...pl> pisze:

    > Potrzebowałbym jakiś samochód. Wymagania mam takie, że ma się nie psuć co
    > 3 dni, koszty eksploatacji mają nie przekraczać granic zdrowego rozsądku
    > i ma nie być różowy. Prawo jazdy mam dopiero tydzień. Oprócz tego to
    > raczej jest mi wszystko jedno co to będzie (a przynajmniej nic mi do
    > głowy nie przychodzi). Ma to być moje pierwsze auto (no dobra, tak
    > naprawdę to drugie). Ile musi kosztować taki samochód ? Żeby już w
    > momencie kupienia nie był całkiem przegnity i dało się nim po ludzku
    > jeździć.
    Lanos (miałem).
    Jak za mocno nie bity (albo dobrze naprawiony) to na rudą przyzwoicie
    odporny. Ma bardzo dobre fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne (nie tylko
    ocynk).
    W miarę tanie części oryginalne, dużo jeszcze tańszych zamienników.
    Szeroko dostępny, relatywnie niedrogi serwis.
    Dużo egzemplarzy zagazowanych (to ważne - mało nie pali).
    4-drzwiowy.
    Jednym z podstawowych parametrów auta jest wiek - tego nie da się oszukać.
    Za 7-8k kupisz auto tej marki poniżej 10 lat.
    13-15letnie auto to mniej lub bardziej chłonna skarbonka.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2010-06-25 15:57:36
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Jednym z podstawowych parametrów auta jest wiek - tego nie da się oszukać.

    W uzywkach lepiej jako podstawowy parametr brac stopien eksploatacji. Sam
    ostanio widzialem np. Aveo z 2006 ktory byl zajezdzona kupa zlomu z
    cofnietym licznikiem, a widywalem samochody sprzed 2000r. ktore nie
    wykazywaly oznak agonalnych i rokowaly nadzieje na normalna dalsza
    eksploatacje.

    > Za 7-8k kupisz auto tej marki poniżej 10 lat.
    > 13-15letnie auto to mniej lub bardziej chłonna skarbonka.

    Nie zgodze sie. "Jak dbasz, tak masz" i tak potem sprzedajesz.

    Maciek

  • 34. Data: 2010-06-25 16:32:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i02ckk$pqc$1@inews.gazeta.pl Maciek
    <k...@X...pl> pisze:

    > W uzywkach lepiej jako podstawowy parametr brac stopien eksploatacji.
    Tego , jak to nazywasz, "stopnia eksploatacji" często nie masz szansy poznać
    w pełnej krasie. Wiek jest natomiast pewny, no - prawie. Stare auto, to
    stare auto i tyle.

> [...]
    > cofnietym licznikiem, a widywalem samochody sprzed 2000r. ktore nie
    > wykazywaly oznak agonalnych i rokowaly nadzieje na normalna dalsza
    No właśnie - nadzieję (a wiadomo czyją jest ona matką).
    Nie przeczę, że można znaleźć 15-letnią brykę, co to nią dziadek raz na
    tydzień do kościoła itd., ale rozmawiamy na pewnym poziomie uogólnienia.

    > Nie zgodze sie.
    Wcale nie nalegam.

    > "Jak dbasz, tak masz"
    Tylko żeby to dbanie i manie na dzień dobry albo krótko po dzień dobry nie
    kosztowało nabywcy więcej niż wiekowe jeździdło warte.

    > i tak potem sprzedajesz.
    I kupuje taki np. pytający...

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2010-06-25 16:49:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Za 5kpln można kupić w całkiem niezłym stanie Seicento, co ogólnie jest
    > niezłym pomysłem

    ...jeśli ktoś uważa, że ma za dużo kończyn i chce się niektórych pozbyć
    przy byle stłuczce.

  • 36. Data: 2010-06-25 16:50:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "bagno" <b...@o...pl> wrote in message news:i01n8u$1f9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Ile musi kosztować taki samochód ? Żeby już w momencie kupienia nie był
    > całkiem przegnity i dało się nim po ludzku jeździć.

    Niestety nie ma reguły i nie zależy to od ceny...
    Możesz dać dużo i wciąż kupisz złoma.

  • 37. Data: 2010-06-25 17:49:08
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ile musi kosztować taki samochód ? Żeby już w momencie kupienia nie był
    > całkiem przegnity i dało się nim po ludzku jeździć.

    Jak pierwsze auto, o ile ktos lubi to proponowal bym VW Polo II,
    naprawde mozna kupic za niewielkie pieniadze pojazd w bardzo dobrym stanie.
    Ale trzeba poszukac.
    Ewentualnie ktos tam napisal, Pug 106, Citrynka AX.

    Jezeli mowimy o malej kwocie i samochodzie na poczatek to o cos takiego.
    Nawet ceny czesci sa smiesznie tanie i wiekszosc mozna samemu zrobic i przy
    okazji sie nieco majsterkowania nauczyc ( o ile ktos to lubi)

    PZDr
    Adam

  • 38. Data: 2010-06-25 18:57:03
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    kamil d <k...@t...pl> napisał(a):

    > Na przykładzie Lanosa bo kupowałem ostatnio:
    >
    > - powypadkowy lub zaniedbany z widocznym dużym przebiegiem: 4000-5000zł
    > - dobry egzemplarz: 6000-7500zł (zależy jaka wersja)
    > - pierwszy przegląd, rozrząd (1.6 16v) z pompą, olej + filtry,
    > zawieszenie przód, uszczelka pod deklem, hamulce tył: 1200zł

    Siostra ostatnio sprzedała lanosa 1.5 z 2000 (lub 2001) z LPG i kratką
    za 2.6k w 40 minut :)

    pozdrawiam.

  • 39. Data: 2010-06-25 19:14:11
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    bagno <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >Ile musi kosztować taki samochód ? Żeby już w momencie kupienia nie był
    >całkiem przegnity i dało się nim po ludzku jeździć.

    A ja jako pierwsze swoje własne kupiłem safrane ph1 :) więc:

    Za 4..5k kupisz: fajne safrane (A8 da się już za 5..9k kupić?): klimatronik,
    dobre zawieszenie, od groma elektroniki, trakcje i bajery, i ciszę w środku.

    Tu nic nie odpadnie, nie zardzewieje, jak tylko akumulator trzyma 5 min
    na światłach to zawsze odpali (dobry powinien ze 2h).
    Psuje się to bardzo ale rzeczy nie związane z tym czy odpali czy nie,
    czy pojedzie czy nie. Aha jaksię cos popsuje ot komuter wykryje co więc
    nie ma problemu co nie działa.

    koszty eksploatacji (tz. naprawy), bardzo różnie:

    -w modelu ph1 to mniej więcej wyszło mi koło 10000zł / 2 lata . (~70kkm)
    -w modelu ph2 wyszło mi 400zł/ ~rok (~19kkm)

    ale pierwszy model był znacznie fajniejszy.

    pozdrawiam.

  • 40. Data: 2010-06-25 19:20:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > ...jeśli ktoś uważa, że ma za dużo kończyn i chce się niektórych pozbyć
    > przy byle stłuczce.

    Raz że kiedyś cały naród jeździł jeszcze gorszymi samochodami niż SC i
    jakoś zdecydowana większość tych ludzi ma wszystkie kończyny, a dwa że
    SC za 5000zł będzie zbudowany z metalu, a tzw. "duże i bezpieczne"
    samochody za 5000zł zazwyczaj zbudowane już są głównie z tlenków tych
    metali, co nie pozostanie bez znaczenia przy ewentualnej stłuczce.