  • 51. Data: 2010-01-21 08:09:18
    Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Oczywiście.
    > Tylko czy dadzą w zastępstwie modemu komórkę za 200-300zł gdy taki modem
    > wart jest z 30zł ?

    E, no nie wiem, za swojego dongla USB zaplacilem cale 100 zl, wiec te 30
    to lekka przesada jest. Powiedzmy..60 zl :D

    szwagier

  • 52. Data: 2010-01-21 08:12:57
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > A jeżeli trawa, trwa i trwa i nic z tego nie wynika to co wtedy? Nadal
    > płacić, płacić i płacić?

    A dlaczego nie?
    Moze sie wreszcie niektore tepy paly naucza ze urzadzenie KUPILY a nie
    wypozyczyly?
    Jak ktos chce sie boksowac to moze domagac sie odszkodowania od serwisu,
    ale operator swoja czesc umowy zrealizowal: sprzedal urzadzenie i
    zapewnil usluge dostepu do internetu.

    szwagier

  • 53. Data: 2010-01-21 08:14:32
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Może zrozumiesz, ale wątpię...
    > By była świadczona usługa potrzebny jest jeszcze sprzęt, który operator
    > dostarczył do świadczenia tej usługi.
    > Sprzęt uległ awarii, na który to sprzęt op dał gwarancję i z której to
    > gwarancji w żaden sposób nie ma zamiaru się wywiązać.

    Jestes idiota.

    szwagier

  • 54. Data: 2010-01-21 11:21:11
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Szwagier !

    W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 09:12:57, napisałeś na temat: "iPlus -
    zepsuty modem"
    szwagier k...@p...fm, news:hj92eo$kom$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > A dlaczego nie?

    Nikt Ci nie broni.

    > Moze sie wreszcie niektore tepy paly naucza ze urzadzenie KUPILY a nie
    > wypozyczyly?

    To teraz powiedz co miałbym zrobić gdyby mnie taka sytuacja spotkała z CDMA?
    Kupić sobie nowy modem CDMA za kilka stówek?
    Tu go nie zastąpisz komórką.

    > Jak ktos chce sie boksowac to moze domagac sie odszkodowania od serwisu,
    > ale operator swoja czesc umowy zrealizowal: sprzedal urzadzenie i
    > zapewnil usluge dostepu do internetu.

    Modem nie został oddany do serwisu (bo w małych miasteczkach takich nawet
    nie ma) tylko do punktu sprzedaży Plus GSM, tam gdzie została podpisana
    umowa.
    To Plus GSM zapewnia gwarancję/serwis, a gdzie go oddaje do naprawy to
    użytkownika mało interesuje, może i do Chin.

    Czy w takim przypadku trzeba by było się udać do Chin i domagać się
    odszkodowania od serwisu?

    --
    Hej!

    - Termin "matryca" oznacza matkę, a "patryca" - ojca. -

  • 55. Data: 2010-01-21 11:22:08
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Szwagier !

    W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 09:09:18, napisałeś na temat: "iPlus -
    zepsuty modem"
    szwagier k...@p...fm, news:hj92o6$cc$3@nemesis.news.neostrada.pl

    > E, no nie wiem, za swojego dongla USB zaplacilem cale 100 zl,

    A ja całe 36zł :) Za mini BLUETOOTH+EDR+BLUESOLEIL 6 z oryginalnym adresem MAC.
    I kto tu jest idiota?

    > wiec te 30 to lekka przesada jest. Powiedzmy..60 zl :D

    Jak to kupują bezpośrednio u Chińczyków to pewnie jeszcze mniej niż te 30zł.

    --
    Hej!

    - Europa to kontynent ziemski. -

  • 56. Data: 2010-01-21 11:22:35
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Szwagier !

    W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 09:14:32, napisałeś na temat: "iPlus -
    zepsuty modem"
    szwagier k...@p...fm, news:hj92hm$kom$2@atlantis.news.neostrada.pl

    Możesz rozwinąć?

    --
    Hej!

    - Amundsen zasadził flagę na biegunie. -

  • 57. Data: 2010-01-21 14:49:39
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    TZ pisze:

> [...]
    > użytkownika mało interesuje, może i do Chin.
    >
    > Czy w takim przypadku trzeba by było się udać do Chin i domagać się

    Zobacz w karcie gwarancyjnej kto jest gwarantem. Idę o zakład, że nie
    Plus tylko producent modemu i to do niego należy żale wylewać.
    Plus ewentualnie o ile ma na stanie może zapewnić egzemplarz zastępczy
    ale nie ma takiego obowiązku.

    Ten stan rzeczy dotyczy wszystkich sprzedających (operatorzy, sklepy RTV
    itp) gdy nie są oni gwarantami.

    W tym przypadku Plus jest tylko pośrednikiem (niemalże za kuriera robi)

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 58. Data: 2010-01-21 14:52:48
    Od: TGor <g...@w...peel>

    W dniu 2010-01-20 10:25, Waldek Godel pisze:

    > Mają wprowadzić jedenaste przykazanie - "Nie kłam BEZCZELNIE" - modem można
    > kupić również bez umowy.

    Źle słyszałeś: mają dopisać małym drukiem do 9 (filoński podział), że
    sprzedawca też bliźni. ;-)

    TG

  • 59. Data: 2010-01-21 16:15:09
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Flo !

    W czwartek, 21 stycznia 2010, o godz. 15:49:39, napisałeś na temat: "iPlus -
    zepsuty modem"
    Flo f...@N...gazeta.pl, news:hj9pi6$2vp$1@inews.gazeta.pl

    > Zobacz w karcie gwarancyjnej kto jest gwarantem. Idę o zakład, że nie
    > Plus tylko producent modemu i to do niego należy żale wylewać.

    Podam Ci na przykładzie modemu CDMA, przypadek z iPlus to ma kolega.
    Producent modemu to firma AxessTel w USA ale modem wyprodukowany w Chinach.
    I tam żale wylewać? Ty byś swoje żale tam wylewał?
    Jeżeli tak to życzę powodzenia w wyegzekwowaniu naprawy gwarancyjnej.

    Na gwarancji i na umowie identyczne pieczątki - Salon Partner Orange itd..

    - Okres gwarancji 24m-ce itp...
    Ujawnione wady ... powinny zostać zgłoszone w miejscu zakupu lub do
    autoryzowanego serwisu.
    (w innym miejscu podany serwis - Radom - jak dla mnie drugi koniec Polski)
    - Usterki powinny być usunięte w terminie 14 dni.

    Umowa iPlus była zawarta pomiędzy Plus GSM a nie pomiędzy serwisem.
    Serwis równie dobrze może zakończyć swoją działalność co mnie w tym
    przypadku nie interesuje.
    Usterka została zgłoszona w miejscu zakupu i podpisania umowy.

    Z 14 dni zrobiło się ponad 140 dni, salon Plusa twierdzi, że modem zaginął.
    Zauważ, że modem został oddany na gwarancje w miejscu zakupu.
    Salon Plusa nie chce wydać modemu oddanego im do naprawy gwarancyjnej,
    twierdzi to co wyżej. Ale mnie to mało obchodzi gdzie, jak i co się stało z
    modemem.
    Jest pokwitowanie przyjęcia do naprawy i powiedzmy po 20 dniach powinien być
    odebrany sprawny egzemplarz w miejscu jego oddania do naprawy gwarancyjnej.
    A tak nie jest.
    Co się stało z tym modemem to niech sobie już wyjaśnia Plus z tym punktem do
    którego go oddali czy może wcale nie oddali.

    > Plus ewentualnie o ile ma na stanie może zapewnić egzemplarz zastępczy
    > ale nie ma takiego obowiązku.

    Ja znowu nie mam obowiązku płacić abo gdy nie chcą mi zwrócić sprzętu, który
    przyjęli do naprawy gwarancyjnej.
    I to jest podstawa do zerwania umowy z winy Plus GSM.

    A jeżeli ktoś chce i lubi płacić za usługi z których nie może skorzystać to
    jego wolna wola.

    --
    Hej!

    - Grzyby składają się z kapelusza, trzona i robaków. -

  • 60. Data: 2010-01-21 17:33:34
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    TZ pisze:

> [...]
    > I tam żale wylewać? Ty byś swoje żale tam wylewał?
    > Jeżeli tak to życzę powodzenia w wyegzekwowaniu naprawy gwarancyjnej.

    Oczywiście, że do producenta.
    Dokładnie taki temat przerabiałem ze słynnym modelem Ericssona T65.
    Wówczas będąc klientem Plus'a pisałem maile do Ericsson Polska i to oni
    podejmowali decyzję co do toku sprawy. Salon Plus'a jedynie był
    pośrednikiem pomiędzy serwisem, a mną.

    > Na gwarancji i na umowie identyczne pieczątki - Salon Partner Orange itd..

    Też na gwarancji stawiam swoją pieczątkę bo jest ona jedynie
    potwierdzeniem ważności gwarancji i daty zakupu sprzętu. Od tej daty
    biegnie czas gwarancji o ile nie ma innych zapisów w karcie gwarancyjnej.

> [...]
    > (w innym miejscu podany serwis - Radom - jak dla mnie drugi koniec Polski)
    > - Usterki powinny być usunięte w terminie 14 dni.

    Tylko, że punkt zakupu nie jest gwarantem. Jest tylko punktem
    przyjmującym sprzęt.
    Analogicznie jest jak masz gwarancję door to door. Będziesz kuriera
    ścigał za to że sprzęt nie wrócił (przecież jemu oddajesz sprzęt)?

    > Umowa iPlus była zawarta pomiędzy Plus GSM a nie pomiędzy serwisem.
    > Serwis równie dobrze może zakończyć swoją działalność co mnie w tym
    > przypadku nie interesuje.

    To zostaje ci producent bo to on jest gwarantem.
    To, że Plus, Orange czy inna firma sprzedaje modem nie znaczy, że ponosi
    koszty i odpowiedzialność przeprowadzania napraw gwarancyjnych. Jak już
    pisałem od tego jest gwarant (firma wystawiająca gwarancje i podpisująca
    się na niej jako gwarant)

    > Ja znowu nie mam obowiązku płacić abo gdy nie chcą mi zwrócić sprzętu, który
    > przyjęli do naprawy gwarancyjnej.
    > I to jest podstawa do zerwania umowy z winy Plus GSM.

    To jest najprostszy sposób wpędzenie się w koszty za zerwanie umowy.

    O tym kto udziela gwarancji w przypadku Plus'a mówi Paragraf 9 pkt 1
    regulaminu będącego załącznikiem do umowy.
    Klient podpisuje ten regulamin więc nie ma o czym tak na prawdę
    polemizować. Zapis jest jasny.
    Operator odpowiada za prawidłowe świadczenie usługi, a producent udziela
    gwarancji na zakupiony sprzęt.