-
11. Data: 2010-01-20 11:03:08
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
On 2010-01-20 11:52, Norbert wrote:
> Chodzi o to ze Plus byl sprzedawca tego modemu i poki co nie wywiazal sie z
> gwarancji w teminie (modemu nadal nie ma a minal juz ponad miesiac).
Jeżeli trudny klient jest konsumentem, niech się ruszy do Rzecznika
Konsumentów.
-
12. Data: 2010-01-20 11:14:47
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Waldek Godel napisał(a):
> Modem ma gwarancję - gwarancja mówi, że gwarant gwarantuje prawidłowe
> działanie modemu przez okres gwarancji lub jego naprawę albo wymianę.
Gwarancja mowi to co jest napisane w warunkach gwarancji.
j.
--
ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.
Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;)
(kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego)
-
13. Data: 2010-01-20 11:33:10
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Maurycy123 !
W środę, 20 stycznia 2010, o godz. 08:32:24, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
Maurycy123 m...@p...onet.pl, news:hj6bjf$has$1@news.onet.pl
>> Wydaje się, że istotne jest warunkowanie zawarcia jednej umowy od drugiej,
>> ale jak konkretnie to można wykorzystać nie wiem
> Nie.
> Jezeli karta dziala prawidlowo to za internet trzeba placic.
> Modem byl pewinie w promocji za 1zl.
> Nikt tez nikogo nie zmusza do brania tego modemu.
> Tak samo jest z telefonami.
> Jezeli zawrzesz umowe i bedziesz uzywal wlasnego telefonu to co jak sie
> popsuje?
> Tez nie bedziesz placil bo Ci sie telefon popsul?
> Operator udostepnia usluge.
Mam CDMA Orange Freedom Pro, umowa na 3 lata z modemem (router MV400).
Zapłaciłem za niego 99zł, nie ma opcji bez modemu.
Jeżeli modem ulegnie awarii, będą go naprawiali przez 1 mc albo dłużej, to co wtedy?
Mam nadal płacić? Czy może mam sobie kupić coś innego (nowy modem)?
Modem i karta RIM (taka odmiana SIM) to jest całość zestawu potrzeba do
korzystania z usługi.
Jedno z nich ulega awarii to nie mam możliwości korzystania z usługi.
Czy to jest w promocji czy nie, to nie ma to nic do rzeczy.
Promocja na modem za 1zł jak jest to wiąże się to odpowiednio długą umową.
W przypadku iPlus, nie ma tak samo opcji bez modemu, jest to zawarte w
umowie.
Jeżeli masz telefon na abonament w Plusie to możesz włączyć sobie iPlus jako
usługę, bez jakichkolwiek dodatkowych umów.
Kolega ma iPlus, modem też mu się zepsuł. Oddał do naprawy i tam zaginął.
Trwa to kilka miesięcy i uważasz, że ma nadal płacić?
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
-
14. Data: 2010-01-20 11:56:22
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 20 Jan 2010 12:01:52 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):
> Waldek, nie myl bytów, pls... Gwarancja to gwarancja, a ntzu to
> niezgodność. Chyba, że klient kupił modem z reklamowaną x-miesięczną
> gwarancją, któej nie było.
Ależ oczywiście, że NIE mylę. Brak dotrzymania warunków gwarancji rzutuje
na niezgodność z umową, ponieważ umowa opiewała na telefon/modem Z
GWARANCJĄ.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
15. Data: 2010-01-20 11:58:15
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia 20 Jan 2010 12:14:47 +0100, januszek napisał(a):
> Gwarancja mowi to co jest napisane w warunkach gwarancji.
>
No brawo. A praktycznie wszystkie gwarancje zaczynają się od: "xxxxxx
gwarantuje prawidłowe działanie sprzętu w okresie xx miesięcy od daty
zakupu..."
gdzie xxxxxx jest nazwą gwaranta.
Oczywiście kwestia co jest dalej - na pewno jest mowa o naprawach i co się
dzieje w przypadku kiedy naprawa nie może zostać dokonana. Powinno być tez
powiedziane ile ta naprawa może trwać.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
16. Data: 2010-01-20 11:59:55
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 20 Jan 2010 12:33:10 +0100, TZ napisał(a):
> Kolega ma iPlus, modem też mu się zepsuł. Oddał do naprawy i tam zaginął.
> Trwa to kilka miesięcy i uważasz, że ma nadal płacić?
Tak, nadal ma płacić, bo tak jest zapisane w umowie którą dowolnie
podpisał. Jak się nie podoba - nie podpisywać.
Ale podpisać i jęczeć, że się nie podoba, to już jest maksymalnie
szczeniackie.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
17. Data: 2010-01-20 14:04:34
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Waldek !
W środę, 20 stycznia 2010, o godz. 12:59:55, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
Waldek Godel n...@o...info, news:hhl6bxh1n6s4$.dlg@lepper.institute.com
>> Kolega ma iPlus, modem też mu się zepsuł. Oddał do naprawy i tam zaginął.
>> Trwa to kilka miesięcy i uważasz, że ma nadal płacić?
> Tak, nadal ma płacić, bo tak jest zapisane w umowie którą dowolnie
> podpisał. Jak się nie podoba - nie podpisywać.
> Ale podpisać i jęczeć, że się nie podoba, to już jest maksymalnie
> szczeniackie.
Jęczeć? Czy żądać wywiązania się z umowy przez operatora? Bo umowa dotyczy
dwóch stron a nie tylko jednej!
Ty uważasz, ze klient powinien tylko płacić, płacić i płacić?
Kupujesz (podpisujesz) umowę na Neo z LiveBox, ten ulega awarii i TPSA nie
jest w stanie go naprawić czy dostarczyć zastępczy.
I nadal chcesz płacić za usługę, która nie jest realizowana?
Proszę bardzo, możesz tak robić jak tak lubisz.
Ja w takim wypadku rozwiązuję umowę tak samo jakby operator ze mną rozwiązał
umowę gdybym nie wywiązywał się ze swoich obowiązków czyli nie wnosił opłat.
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
- Mistrz krzyżacki na obrazie Matejki staje dęba na koniu. -
-
18. Data: 2010-01-20 14:12:10
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
> Kupujesz (podpisujesz) umowę na Neo z LiveBox, ten ulega awarii i TPSA nie
> jest w stanie go naprawić czy dostarczyć zastępczy.
Czy jak kupisz telefon za złotówkę (komórkę), to też możesz przestać
płacić abonament gdy ci się telefon zepsuje?
Z Liveboxem jest inaczej, bowiem nie kupuje się go, tylko dzierżawi.
> I nadal chcesz płacić za usługę, która nie jest realizowana?
> Proszę bardzo, możesz tak robić jak tak lubisz.
>
> Ja w takim wypadku rozwiązuję umowę tak samo jakby operator ze mną rozwiązał
> umowę gdybym nie wywiązywał się ze swoich obowiązków czyli nie wnosił opłat.
Najpierw trzeba umowę rozwiązać, a nie po prostu przestać płacić.
Możliwość rozwiązania umowy przez operatora w przypadku braku płatności
wynika z umowy i ustawy. Prawo do rozwiązania umowy przez klienta raczej
nigdzie nie jest zapisane, umowa opiewa bowiem na usługę
telekomunikacyjną, dodawany sprzęt jest tylko promocyjnym dodatkiem.
--
Liwiusz
-
19. Data: 2010-01-20 14:16:16
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Wed, 20 Jan 2010 15:04:34 +0100, TZ napisał(a):
> Kupujesz (podpisujesz) umowę na Neo z LiveBox, ten ulega awarii i TPSA nie
> jest w stanie go naprawić czy dostarczyć zastępczy.
>
> I nadal chcesz płacić za usługę, która nie jest realizowana?
> Proszę bardzo, możesz tak robić jak tak lubisz.
Ależ usługa jest jak najbardziej realizowana, tylko Twój sprzęt się zepsuł
> Ja w takim wypadku rozwiązuję umowę tak samo jakby operator ze mną rozwiązał
> umowę gdybym nie wywiązywał się ze swoich obowiązków czyli nie wnosił opłat.
I płacisz karę umowną za zerwanie umowy, tak jak się na to zgodziłeś
podpisując tą umowę
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
20. Data: 2010-01-20 15:42:31
Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>
Cześć Liwiusz !
W środę, 20 stycznia 2010, o godz. 15:12:10, napisałeś na temat: "iPlus -
zepsuty modem"
Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl, news:hj72vu$p59$1@news.onet.pl
> Czy jak kupisz telefon za złotówkę (komórkę), to też możesz przestać
> płacić abonament gdy ci się telefon zepsuje?
Czy uważasz, że po oddaniu sprzętu do naprawy może ona trwać w
nieskończoność?
A co napiszesz w podanym przeze mnie przykładzie z CDMA?
Jak na razie problemów z tym nie mam.
> Najpierw trzeba umowę rozwiązać, a nie po prostu przestać płacić.
Wysyłam/zanoszę wypowiedzenie i przestaję płacić.
> Możliwość rozwiązania umowy przez operatora w przypadku braku płatności
> wynika z umowy i ustawy. Prawo do rozwiązania umowy przez klienta raczej
> nigdzie nie jest zapisane, umowa opiewa bowiem na usługę
> telekomunikacyjną, dodawany sprzęt jest tylko promocyjnym dodatkiem.
Za ten sprzęt została uiszczona opłata, i nie ważne w jakiej wysokości.
Nie był to mój sprzęt, tylko sprzęt dostarczony przez operatora, służący do
korzystania z owej usługi. Co prawda, że przechodzi on na moją własność ale
jest też ta owa gwarancja i w niej zawarte odpowiednie zapisy o terminach naprawy.
Miałem przez 4 lata iPlus jako usługa dodana do nr abonamentowego.
W tym przypadku nie mam żadnego prawa żądać od operatora niczego więcej jak
dostarczania sygnału.
Przez te 4 lata zdarzyło mnie się kilka razy reklamować właśnie ten brak
sygnału. (sprawdzany na 3 komórkach, bo zawsze kity, że to wina mojego
sprzętu) A jestem klientem Plusa ok. 13 lat.
--
Hej!
TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
- Ryby na wiosnę idą trzeć się w krzaki. -