  • 1. Data: 2010-01-19 19:12:00
    Temat: iPlus - zepsuty modem
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam
    Kolega od pol roku jest w iPlusie, podpisal umowe na 2 lata, dostal modem
    Huawei na USB i niestety ten modem sie zepsul. Oddal go do naprawdy 15
    grudnia 2009, wtedy jedynie zaproponowano mu zastepczy stary modem na pcmcia
    ktory nie pasowal do laptopa i powiedziano ze nic innego nie ma, ze trzeba
    czekac na wynik ekspertyzy i naprawy. W ciagu 14 dni roboczych mial byc
    modem zgodnie z gwarancja naprawiony.Niestety 14 dni mijalo i pomimo
    dopytywania sie nie uzyskal zadnej informacji. Po 14 dniach w koncu sie
    okazalo ze faktycznie modem nie dziala i jest do wymiany (odkrywcze;) i ze
    go wymienia na nowy, ale nie teraz bo nie maja. I tak do dzisiaj nadal nie
    ma tego modemu i nadal nikt nie jest w stani mu powiedziec kiedy bedzie.
    Plus kaze placic za ten okres, internetu nie uzywa bo nie mial zastepczego
    modemu, zreszta nie po to podpisal umowe z modemem zeby teraz kupowac nowy
    na okres naprawy. Z tego co sie dowiedzial ma czekac, az otrzyma nowy modem
    i normalnie oplacic fakture.
    Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale
    powiedzieli ze w zasadzie tak moga zrobic. Czy taka sytuacji jest
    rzeczywiscie w porzadku i musi placic za ten okres? Czy moze rozwiazac w
    zwiazku z tym umowe, bo przeciez moga powiedziec, ze to nie ich wina ze
    modem sie zepsul, a naprawa zajmuje sie serwis. Czy w takim razie zadac
    rekompensaty od serwisu? Jesli ktos zetknal sie z podobna sytuacja prosze o
    jakies informacje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-19 23:16:30
    Temat: Re: iPlus - zepsuty modem
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Norbert" <x...@h...spam>

> [...]
    > modem sie zepsul, a naprawa zajmuje sie serwis. Czy w takim razie zadac
    > rekompensaty od serwisu? Jesli ktos zetknal sie z podobna sytuacja prosze

    Wydaje się, że istotne jest warunkowanie zawarcia jednej umowy od drugiej,
    ale jak konkretnie to można wykorzystać nie wiem

  • 3. Data: 2010-01-20 07:32:24
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Wydaje się, że istotne jest warunkowanie zawarcia jednej umowy od drugiej,
    > ale jak konkretnie to można wykorzystać nie wiem

    Nie.
    Jezeli karta dziala prawidlowo to za internet trzeba placic.
    Modem byl pewinie w promocji za 1zl.
    Nikt tez nikogo nie zmusza do brania tego modemu.
    Tak samo jest z telefonami.
    Jezeli zawrzesz umowe i bedziesz uzywal wlasnego telefonu to co jak sie
    popsuje?
    Tez nie bedziesz placil bo Ci sie telefon popsul?
    Operator udostepnia usluge.

    Pozdrawiam.
    Maurycy123.

  • 4. Data: 2010-01-20 07:46:53
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Nie.
    > Jezeli karta dziala prawidlowo to za internet trzeba placic.

    Nie działa. Może jakby było do czego włożyć to by działała, ale to
    nieistotne jak się nie ma do czego włożyć.

    > Modem byl pewinie w promocji za 1zl.

    No właśnie. W promocji uwarunkowej zawarciem umowy na świadczenie usługi.

    > Nikt tez nikogo nie zmusza do brania tego modemu.

    Ale zmusza do zawarcia umowy o którą chodzi by ten modem wziąć. Jest w
    umowie.

    > Tak samo jest z telefonami.
    > Jezeli zawrzesz umowe i bedziesz uzywal wlasnego telefonu to co jak sie
    > popsuje?

    To samo

    > Tez nie bedziesz placil bo Ci sie telefon popsul?

    Za co miałby płacić jak nie ma możliwości korzystania ?

    > Operator udostepnia usluge.

    Ale nikt tej usługi nie chciał bez modemu.

  • 5. Data: 2010-01-20 07:51:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    op23 napisał(a):

    > Nie działa. Może jakby było do czego włożyć to by działała, ale to
    > nieistotne jak się nie ma do czego włożyć.

    Włóż ją do byle telefonu nokii z edge, podłącz kabelkiem z komputerem
    i masz modem ;)

    [...]

    Cała reszta to już problem związany z umiejętnością egzekwowania od
    sprzedawcy swoich uprawnień konsumenckich ;)

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 6. Data: 2010-01-20 09:24:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 20:12:00 +0100, Norbert napisał(a):

> [...]
    > Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale
    > powiedzieli ze w zasadzie tak moga zrobic. Czy taka sytuacji jest

    Przecież to jest proste dosyć, dlaczego poznanie własnych praw jest dla
    ludzi tak bolesne?
    Modem ma gwarancję - gwarancja mówi, że gwarant gwarantuje prawidłowe
    działanie modemu przez okres gwarancji lub jego naprawę albo wymianę.
    Jak widać - gwarancja nie została wypełniona. Czyli klient ma pełne prawo
    skorzystać przysługującego mu prawa na podstawie niezgodności z umową (bo
    umowa opiewa na modem z gwarancją).
    Uprawnienia na podstawie niezgodności z umową pozwalają mu zażądać od
    sprzedawcy usunięcia wady (=naprawy albo wymiany) albo zwrotu pieniędzy.
    Przy czym należy się cena modemu a nie cena promocyjna, bo cena promocyjna
    = cena modemu minus upust jaki uzyskano przy podpisaniu umowy. Za te
    pieniądze można kupić dwa albo trzy modemy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-01-20 09:25:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:46:53 +0100, op23 napisał(a):

    > Ale zmusza do zawarcia umowy o którą chodzi by ten modem wziąć. Jest w
    > umowie.

    Mają wprowadzić jedenaste przykazanie - "Nie kłam BEZCZELNIE" - modem można
    kupić również bez umowy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-01-20 10:52:11
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Włóż ją do byle telefonu nokii z edge, podłącz kabelkiem z komputerem
    > i masz modem ;)

    Niby proste ale kolega zawsze siedzial w Orange i wszystkie telefony, nawet
    stare maja simlocki i co najwyzej GPRS. W nowszym jest gwarancja ktora nie
    pozwala ruszyc simlocka. Sytuacja patowa. W sumie czekal te 14 dni liczac ze
    naprawia modem w tym czasie (to nie samochod, co tutaj analizowac, dziala
    albo nie).
    Chodzi o to ze Plus byl sprzedawca tego modemu i poki co nie wywiazal sie z
    gwarancji w teminie (modemu nadal nie ma a minal juz ponad miesiac). Jesli
    ja zaniose cos do MM i stwierdza w serwisie ze nie dziala to oddaja kase,
    albo mozesz sobie wymienic na nowy od reki. Pewnie w salonie leza nowe
    modemy ale go nie dadza bo to serwis ma przyslac i przez to nie moze
    korzystac z internetu.
    Z drugiej strony jest jak mowicie. Ja mam internet w kablowce i jest u mnie
    ich modem, jesli on sie zepsuje to nie placi sie za te dni przez ktore nie
    mialo sie wymienionego modemu. Wymieniaja szybko i nie trzeba czekac na
    naprawe,ale to ich modem, a bez niego nie ma innego sposobu na dostep do
    lacza i to pewnie ta roznica.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-01-20 10:54:40
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    >[...]
    > = cena modemu minus upust jaki uzyskano przy podpisaniu umowy. Za te
    > pieniądze można kupić dwa albo trzy modemy.

    Dziekuje serdecznie za ta odpowiedz. Ciekawe czy da sie to ruszyc i jaki
    bedzie wynik tej calej sprawy.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-01-20 11:01:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-20 10:24, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > Uprawnienia na podstawie niezgodności z umową pozwalają mu zażądać od
    > sprzedawcy usunięcia wady (=naprawy albo wymiany) albo zwrotu pieniędzy.

    Waldek, nie myl bytów, pls... Gwarancja to gwarancja, a ntzu to
    niezgodność. Chyba, że klient kupił modem z reklamowaną x-miesięczną
    gwarancją, któej nie było.