  • 181. Data: 2009-07-18 17:37:36
    Temat: Re: iPhone vs Nokia
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 19:07:03 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

    > Nie wiem. Podważyłeś moją definicję, więc rzuć swoją. Tak jak powiedziałem,
    > kłócił się nię będę.

    Po pierwsze - "otwarty" system bardziej kojarzy się z opensource'owym
    systemem a nie systemem bez kontroli aplikacji.

    Po drugie - tzw (przepraszam za brzydkie słowo) analitycy za smartphone
    uważają np. Blackberry - z czym ja się osobiście nie zgadzam, bo tam w
    żaden sposób nie ma dostępu do systemu operacyjnego, to jest tylko maszyna
    wirtualna w Javie i takież oprogramowanie. Niedużo mniejsze możliwości ma
    historyczna Nokia 6310i która nijak smartfonem nie jest.

    Jak dla siebie - podkreślam, DLA SIEBIE - mam definicję smarfona opierającą
    się na systemie operacyjnym pozwalającym użytkownikowi uruchamiać
    skompilowane programy pisane w języku klasy C, C++ itp używający
    drzewiastego systemu plików.

    Według tego smartfonem jest urządzenie z Windows Mobile, iPhone, Openmoko,
    linuxowe Motorole, Symbianofony a nie jest Blackberry, Android, Palm-y
    (zarówno stare jak i nowe, choć te stare bardziej wydają się smartfonem niż
    nowe, bo tam tylko systemu plików i wielozadaniowości brakuje)

    Pierwotna, najstarsza definicja smartfona mówiła o obsłudze kalendarza,
    listy zadań, rozbudowanej książki kontaktów oraz synchronizacji tego z
    komputerem. Wedle tej definicji lekko licząc (albo nie licząc tylko
    oceniając "na oko") smartfonów na rynku jest ponad 90%

    I tak można baaaardzo długo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 182. Data: 2009-07-18 19:12:56
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:
    > Viator ni au koto ha itsumo tanosii

    > Otwarty system operacyjny. Taki że mogę zainsstalować co tylko będę
    > chciał, a nie co jest w centralnym repozytorium.

    A to na iphone nie mozna ? Po co tak klamac. ?

  • 183. Data: 2009-07-18 19:15:08
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > wirtualna w Javie i takież oprogramowanie. Niedużo mniejsze możliwości ma
    > historyczna Nokia 6310i która nijak smartfonem nie jest.

    NO wybacz Wladus ... na WM mozna zainstalowac tylko pliki CAB co za
    ograniczenie ... to nie smartphone. Z tym Androidem to pojechales po
    bandzie ale spoko tworcy niszowych systemow tak maja ze udaja iz nowsze
    i lepsze nie istnieje

  • 184. Data: 2009-07-19 09:42:10
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

    > Po pierwsze - "otwarty" system bardziej kojarzy się z opensource'owym
    > systemem a nie systemem bez kontroli aplikacji.

    Otwarty w sensie możliwości zainstalowania dowolnej aplikacji. Nieistotne
    skąd ją mam. Oczywiście wszystko legalnie. I żadnego repozytorium.

> [...]
    > opierającą się na systemie operacyjnym pozwalającym użytkownikowi
    > uruchamiać skompilowane programy pisane w języku klasy C, C++ itp

    Zapomniałeś o wielowątkowości.

    --
    ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie
    ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

  • 185. Data: 2009-07-19 09:44:35
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Jan Strybyszewski ni au koto ha itsumo tanosii

    > A to na iphone nie mozna ? Po co tak klamac. ?

    A jakie rozszerzenie mają pliki instalacyjne na iPhone? I gdzie je znaleźć?

  • 186. Data: 2009-07-19 10:42:38
    Od: "Endi" <h...@g...com>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał

    > Po pierwsze
    > Po drugie
    > Jak dla siebie - podkreślam, DLA SIEBIE - mam definicję smarfona
    > I tak można baaaardzo długo.

    Dodałbym od siebie: możliwość uruchomienia i działania kilku aplikacji w tle.

  • 187. Data: 2009-07-19 12:36:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 11:42:10 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

    > Zapomniałeś o wielowątkowości.

    Wielowątkowości? To już są wieloprocesorowe/wielordzeniowe telefony??? Coś
    przespałem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 188. Data: 2009-07-19 12:38:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 12:42:38 +0200, Endi napisał(a):

    > Dodałbym od siebie: możliwość uruchomienia i działania kilku aplikacji w tle.

    Nie upierałbym się (choć to rzecz świetna ze wszechmiar) jeżeli system
    zapewnia minimum wsparcia dla podstawowych aplikacji - np. jak odtwarzacz
    muzyki w Sony Clie (z teoretycznie jednozadaniowym PalmOS).
    Dałoby się przeżyć z tym co obiecuje frajerom od dłuższego czasu i na
    obiecankach się kończy, czyli powiadamianiem aplikacji że coś dla nie jej
    do zrobienia.
    Dałoby się przeżyć, jeżeli wiązałoby się to ze spadkiem apetytu na energię
    na przykład.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 189. Data: 2009-07-19 15:29:14
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    Waldek Godel ni au koto ha itsumo tanosii

    > Wielowątkowości? To już są wieloprocesorowe/wielordzeniowe
    > telefony??? Coś przespałem?

    Możliwość uruchomienia wielu aplikacji/procesów. Z procesorami nie ma to nic
    wspólnego.

  • 190. Data: 2009-07-19 15:34:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jul 2009 17:29:14 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

    > Możliwość uruchomienia wielu aplikacji/procesów. Z procesorami nie ma to nic
    > wspólnego.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielowątkowość
    pozajączkowało ci się z wielozadaniowością

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.