  • 1. Data: 2010-06-18 15:31:19
    Temat: i5700 - jakie wady?
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Witam,
    Noszę się z zamiarem zakupu smatfona, padło na i5700 bo wypada bardzo dobrze
    pod względem ceny. Jakich jednak wad i niedoróbek systemu mogę się
    spodziewać (nie jestem na bieżąco ale wiem że ostatnio jest moda na
    niedorobione systemy operacyjne - ponoć w androidzie nie udostępnię
    połączenia internetowego do komputera)
    Są jeszcze jakieś kruczki? Zależy mi na:
    - bezproblemowe podłączenie słuchawki bluetooth
    - w przyszłości pewnie nawigacja gps
    - odbieranie maili
    - kalendarz na pulpicie z przypomnieniami :)
    - może coś jeszcze ale teraz nie przychodzi mi do głowy

    Lukasz

  • 2. Data: 2010-06-18 18:22:49
    Temat: Re: i5700 - jakie wady?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Lukasz pisze:
    > Witam,
    > Noszę się z zamiarem zakupu smatfona, padło na i5700 bo wypada bardzo
    > dobrze pod względem ceny.
    Mam nadzieje ze masz podstawowa orientacje co do:
    a) telefony z systemem zamkneitym
    b) z dostepnym dodatkowym/zamiennym oprogramowaniem

    Sa taniej telefony ze sztywnym systemem.

> [...]
    > się spodziewać (nie jestem na bieżąco ale wiem że ostatnio jest moda na
    > niedorobione systemy operacyjne - ponoć w androidzie nie udostępnię
    Niedawno wyszedł oficjalny update z 1.5 do 2.1. W 1.5 rzeczywiscie nie
    bylo po BT w systemie (udostepnianie dalo sie zrobic oprogramowaniem),
    ale po kablu bylo od zawsze, 2.1 teoretycznie mial byc, nie bawilem sie
    jeszcze.

    > Są jeszcze jakieś kruczki? Zależy mi na:
    > - bezproblemowe podłączenie słuchawki bluetooth
    OK

    > - w przyszłości pewnie nawigacja gps
    Wbudowane online lub dograć.
    > - odbieranie maili
    gmail lub dograc program, wbudowany dosc kiepski.
    > - kalendarz na pulpicie z przypomnieniami :)
    > - może coś jeszcze ale teraz nie przychodzi mi do głowy

    oczywiscie wiesz o zuzyciu baterii, pobierania danych przez net (wiec
    nie groszowy abonament, zdrapkowicze liczacy kazdy grosik itd) przy tej
    grupie telefonow.

    Ze sprzetu, dotyk jak dotyk, kwestia subiektywna. Klawisze na dole nie
    podswietlane. natomiast wiekszosc specyfiki szukaj pod 'android'.

  • 3. Data: 2010-06-18 18:41:57
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hvg3go$9t2$1@inews.gazeta.pl...

    > - bezproblemowe podłączenie słuchawki bluetooth

    Bez problemu łączy się z moją Nokią BH-102

    > - w przyszłości pewnie nawigacja gps

    Działa świetnie - mam Sygic Mobile

    > - odbieranie maili

    Android jest wielce zintegrowany z usługami Google w tym rzecz jasna z
    Gmailem. Inne skrzynki też obsługuje bez problemu.

    > - kalendarz na pulpicie z przypomnieniami :)

    Możesz wybierać między preinstalowanym systemowym zintegrowanym z
    kalendarzem konta Google, lub innymi aplikacjami z Android Market

    > - może coś jeszcze ale teraz nie przychodzi mi do głowy

    Wada to brak radia, ale wszystkie dotychczasowe Androidy tak mają. Podobno
    fizycznie chip radia w telefonie jest, ale system go nie obsługuje. Możesz
    za to słuchać radiostacji nadających w internecie.

    Generalnie 2.1 jest znacznie lepszy niż 1.5 i system się nie wywala, co nie
    znaczy, że od czasu do czasu nie wywali się jakaś aplikacja czy proces.
    Generalnie jestem bardzo zadowolony z przesiadki z Symbiana a telefon jest
    świetny. Telefon uruchamia się szybciej niż Nokia e51. Zdjęcia robi naprawdę
    przyzwoite, nawet brak doświetlającej LED mi nie przeszkadza, bo z komórki
    przy słabym świetle i tak zdjęcia marnie będą wychodzić ze względu na
    ograniczenia mikroskopijnej matrycy i prymitywnej optyki.

  • 4. Data: 2010-06-18 19:05:21
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    > Mam nadzieje ze masz podstawowa orientacje co do:
    > a) telefony z systemem zamkneitym
    > b) z dostepnym dodatkowym/zamiennym oprogramowaniem

    chcę coś z systemem operacyjnym, wcześniej używalem symbiana i windows
    mobile, obecnie mam wszystkoodporny telefon ktorego pewnie bede czasem
    uzywal, jednak wolę coś otwartego z możliwością modyfikacji

    > oczywiscie wiesz o zuzyciu baterii,

    ponoć nie jest tak tragiczne w tym modelu

    >pobierania danych przez net (wiec nie groszowy abonament, zdrapkowicze
    >liczacy kazdy grosik itd) przy tej grupie telefonow.

    500MB wystarczy? korzystam z play biznes i taki jest największy pakiet
    dostępny w całym kraju

    > Ze sprzetu, dotyk jak dotyk, kwestia subiektywna. Klawisze na dole nie
    > podswietlane. natomiast wiekszosc specyfiki szukaj pod 'android'.

    czytałem test na telepolis i wydaje się dobrym wyborem

  • 5. Data: 2010-06-18 19:19:42
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hvgg1r$m1k$1@inews.gazeta.pl...

    > 500MB wystarczy? korzystam z play biznes i taki jest największy pakiet
    > dostępny w całym kraju

    Pewnie, że starczy, ale wystarczy zainstalować APNDroid, by zablokwoać
    bezproblemowo łączenie się z internetem (poza WiFi), jedno kliknięcie ne
    widżet i przywracasz możliwości łączenia się z siecią.

    Bateria wcale nie jest aż taka słaba, pod warunkiem że zainstalujesz sobie
    np. Advanced Task Killer i zabijesz zbędne procesy. Mi bateria starcza na 4
    dni.

  • 6. Data: 2010-06-20 08:15:10
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Witam, może jeszcze jesteście w stanie powiedzieć gdzie ten telefon kupię w
    rozsądnej cenie (bez umowy)- do 800zł w sklepie z normalną fakturą

    Lukasz

  • 7. Data: 2010-06-20 08:35:40
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hvkimt$caq$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Witam, może jeszcze jesteście w stanie powiedzieć gdzie ten telefon kupię
    > w rozsądnej cenie (bez umowy)- do 800zł w sklepie z normalną fakturą

    zapomniałęm dodać - Wrocław (może ktoś widział w jakimś sklepie typu
    mediamarkt itp.?

  • 8. Data: 2010-06-20 08:56:47
    Od: "\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <v...@g...com>

    On 20 Cze, 10:35, "Lukasz" <l...@b...net.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    > wiadomościnews:hvkimt$caq$1@inews.gazeta.pl...

    > zapomniałęm dodać - Wrocław (może ktoś widział w jakimś sklepie typu
    > mediamarkt itp.?

    Szajsung i tyle - dalem niedawno mojej kobiecie,
    i po 2 tygodniach noszenia w damskiej torebce tragicznie porysowany :
    (.

    I nie, papieru sciernego tam nie nosi.

  • 9. Data: 2010-06-20 10:29:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010 01:56:47 -0700 (PDT), "Ja-Gaar" Bestia Miiny
    >Szajsung i tyle - dalem niedawno mojej kobiecie,
    >i po 2 tygodniach noszenia w damskiej torebce tragicznie porysowany :
    >I nie, papieru sciernego tam nie nosi.

    Z kobietami roznie bywa - kupisz jej kolczyki z diamentami to kazdy
    telefon porysuje.

    J.

  • 10. Data: 2010-06-20 10:32:42
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik ""Ja-Gaar" Bestia Miiny" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Szajsung i tyle - dalem niedawno mojej kobiecie,
    > i po 2 tygodniach noszenia w damskiej torebce tragicznie porysowany :
    (.

    A który telefon noszony w damskiej torebce nie będzie porysowany???

    > I nie, papieru sciernego tam nie nosi.

    Ale nosi pewnie tysiące potrzebnych rzeczy wrzuconych tam od momentu
    kupienia torebki.