  • 1. Data: 2010-06-18 10:41:44
    Temat: Edycja ustawień WiFi w telefonie z poziomu PC?
    Od: M <m...@g...com>

    Konfigurując routery WiFi już u kilku klientów napotkałem taki problem
    - sieć zabezpieczam WPA2-PSK, generuję długi klucz (63 losowe znaki
    ASCII), kopiuj-wklej do ustawień routera i do ustawień połączenia
    sieciowego w laptopie klienta. Do tego momentu prosta sprawa, ale
    czasami klient poda mi jeszcze nowy wypasiony telefon, z prośbą by i
    jego podłączyć do WiFi. No i niestety te 63 losowe znaki trzeba
    mozolnie przepisać na klawiaturze telefonu (na większości telefonów
    bez QWERTY - do kilku naciśnięć by wpisać jeden znak) - albo obniżyć
    bezpieczeństwo sieci, skracając klucz (któryś telefon pozwalał wpisać
    max 24 znaki)

    Producenci telefonów często dają do nich jakiś soft na PC,
    umożliwiający synchronizację, łączenie się z Internetem przez GSM
    itp. A czy któryś producent telefonów wpadł już na to, by dało się
    podłączyć telefon do PC (przez USB, BT, IRDA, cokolwiek) i z poziomu
    PC edytować ustawienia WiFi w telefonie? W kilku przypadkach
    pobieżnie szukałem takiej funkcji w zainstalowanym sofcie i nie
    znalazłem. A byłoby jak znalazł, zamiast przepisywać klucz na
    klawiaturze telefonu, po prostu w aplikacji na PC wkleić go przez Ctrl-
    V i zapisać zmienione ustawienia w telefonie. Może jednak jest to
    możliwe, tylko słabo szukam? Które telefony to umożliwiają?

  • 2. Data: 2010-06-18 11:22:34
    Temat: Re: Edycja ustawień WiFi w telefonie z poziomu PC?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    Użytkownik "M" napisał:

> [...]
    > telefonu, po prostu w aplikacji na PC wkleić go przez Ctrl-V
    > i zapisać zmienione ustawienia w telefonie. Może jednak jest

    Odwróć myślenie - zamiast kopiować i wklejać na komputerze, rób to na
    telefonie.

    > Które telefony to umożliwiają?

    Wszystkie potrafiące przyjąć i wyedytować plik tekstowy oraz obsługujące
    funkcję kopiuj - wklej, na pewno potrafi to Samsung Omnia, zatem można
    domniemywać, że również wszystkie inne z Windows Mobile.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-06-18 20:48:35
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    M <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > V i zapisać zmienione ustawienia w telefonie. Może jednak jest to
    > możliwe, tylko słabo szukam? Które telefony to umożliwiają?

    Choćby Nokia

    http://europe.nokia.com/support/download-software/no
    kia-configuration-tool

    --
    gs

  • 4. Data: 2010-06-20 15:15:23
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    M <m...@g...com> Odpowiedz na news:bdd2a58d-0e8c-43b8-9f34-
    e...@t...googlegroups.com:

> [...]
    > PC edytować ustawienia WiFi w telefonie? W kilku przypadkach
    > pobieżnie szukałem takiej funkcji w zainstalowanym sofcie i nie

    Nie baw się w takie hardcore klucze;)
    Nie możesz z kompa smsem wysłać i użyć techniki Kopiego-Pasta ? Chyba
    większość telefonów to obsługuje? Mój ostatni telefon bez systemu to była
    motka E1000 i C/P było. A to fon sprzed 6(?)lat.
    Dla WM jest program który z poziomu PC ustawia połączenie dla telefonu.
    Wiec jak telefon ma Windowsa to możesz łatwo to zrobić.

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d