  • 41. Data: 2018-02-13 20:38:14
    Temat: Re: hysteria spalinowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mieszkam na Rudzie. Mieszkam w centrum. Do Placu Wolnosci mam 5 minut na
    piechote. Na Rudzie ale i Julianowie powietrze zima gorsze niz w centrum bo tam
    zabudowa jednorodzinna i weglem pala. Ale do centrum syf nie dochodzi a jesli
    dochodzi to tak jest wymieszany z czystym powietrzem ze tego nie czuc.

  • 42. Data: 2018-02-13 20:41:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-02-12 o 20:59, Pszemol pisze:
    > Nie wiem skąd u Ciebie taki beztroski, wręcz prześmiewczy ton - w Krakowie
    > smog jest bardzo uciążliwy i nikomu nie jest do śmiechu kto musi w brudnym
    > mieście mieszkać i pracować.

    W Trójmieście śnieg jest biały!

    Pamiętam czasy, gdy po kilku dniach był już szary. Teraz po dwóch
    tygodniach - biały, jakby spadł wczoraj.

    Smogu nie widać.

    --
    MN

  • 43. Data: 2018-02-13 20:44:45
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.02.2018 o 10:17, J.F. pisze:
    > Ja tam we Wroclawiu tego zlego powietrza nie czuje, ale media grzmia,
    > ze smog bardzo duzy.
    > http://aqicn.org/map/wroclaw/pl/
    > 126 - jestesmy w obszarze niezdrowym.
    nie czujesz bo cały czas tam siedzisz. Ja pamiętam że jak bywałem
    kilkanaście lat temu u rodziny na wsi przez miesiąc, to po powrocie oczy
    mi łzawiły. Znajomy mówi teraz, że jak wyjedzie z Wrocławia to nie
    kaszle (ale on palacz więc mało miarodajne)

    Łukasz

  • 44. Data: 2018-02-13 21:07:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 19:44:45 +0000, ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    > mi łzawiły. Znajomy mówi teraz, że jak wyjedzie z Wrocławia to nie
    > kaszle (ale on palacz więc mało miarodajne)

    Ja akurat teraz kaszle, ale IMO to przeziebienie a nie smog.
    Normalnie nie kaszle.

    A niektorzy ... niektorym np oczy lzawia jak trawy pyla.

    J.

  • 45. Data: 2018-02-13 21:16:47
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-13 o 11:06, Kris pisze:

    > Z ciekawości- napisz proszę jakie to trujące substancje powstają przy spalaniu PET

    Znaczne ilości rakotwórczych wielopierścieniowych węglowodorów
    aromatycznych.

  • 46. Data: 2018-02-13 21:23:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-13 o 11:11, Kris pisze:

    > I kolejne pytanie- jak w ubiegłym roku nowego blachosmroda kupowałeś to starego
    poddałeś utylizacji czy może jednak dalej truje u kolejnego właściciela?

    Sprzedałem człowiekowi, którego znam. Zezłomował Astrę z Euro 2. Wtopił
    1500 zł w zakupioną ode mnie Toyotę, m. in. wymienił wkład katalizatora.
    Czyli jedna szt. blachosmrodu z Euro 2 została zamieniona na 1 szt.
    blachosmrodu z Euro 6.

    > W jaki sposób przyczyniasz się do zmniejszenia smogu w stolycy- ile np. km dziennie
    jeździsz rowerem zamiast blachosmrodem?

    W sezonie rowerowym jeżdżę rowerem. Samochód ma wtedy przestoje nieraz
    po parę dni nie wyjeżdża z garażu. Teraz - w zimie - np. od 3 dni nie
    używałem samochodu, bo chodzę piechotą. Jak nie muszę, to nie uruchamiam
    silnika spalinowego.

  • 47. Data: 2018-02-13 21:34:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 16:50:54 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Zastanów się nad wadą zastosowanej tu przez Ciebie "logiki" na przykładzie
    > radiacji jonizującej... jej też nie poczujesz nosem.

    Ale ludzie mowia, ze czuja.
    Ze smierdzi, ze zatyka, ze nie da sie oddychac ... mniej odporni sa,
    czy im sie wydaje ?

    > Chodzi o cząstki stałe w powietrzu. Smog to zlepka dwu słow: smoke i fog,
    > czyli dym (cząstki stałe) będące ośrodkami kondensacji pary wodnej (mgła).

    Eee tam, encyklopedie pisz.

    Jesli on rzekomo z wegla do ogrzewania ... to czemu teraz taki smog,
    gdy piece na pol gwizdka ...

    J.

  • 48. Data: 2018-02-13 22:01:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Ja tam we Wroclawiu tego zlego powietrza nie czuje, ale media grzmia,
    > ze smog bardzo duzy.
    > http://aqicn.org/map/wroclaw/pl/
    > 126 - jestesmy w obszarze niezdrowym.

    Na północy też nie czuję. Tymbardziej mnie zaskoczyło, że Olsztyn niby
    już kurort jedną nogą w tefałenach dostaje czasem jakość powietrza zła.
    Nigdy nie grasuję poniżej linni Warszawy to nie wiem.

    Zaciekawiło mnie czy to nie czasem jakaś nowa akcja naganiaczy na
    domowe filtry powietrza.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 49. Data: 2018-02-13 22:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Feb 2018 07:03:35 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Zeby w miastach w ktorych
    > jest duzo piecow weglowych poprawic powietrze wystarczy je wymienic
    > na piecyki na pellet.

    Ale skad tyle pelletu ? lasy sadzic i scinac i na pellet przerabiac?

    Jesli dobrze widze, to produkujemy ok 35mln m3 drewna, czyli tak z 15
    mln ton, w wartosci opalowej to chyba z rownowartosc z 7 mln t wegla,
    a tego wydobywamy jakies 70 mln ton.

    aczkolwiek:
    -dla samego ogrzewania domkow moze starczyc,
    -tylko trzeba dolozyc czwarty pojemnik na odpady - zeby starego drewna
    nie marnowac ...

    -no i co z tymi przepisami, ze smieciami palic nie wolno :-)

    J.

  • 50. Data: 2018-02-13 23:13:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dolicz jeszcze 6 milionow ton slomy jaka zostaje na polach. Te 6 milionow ton to jest
    gorka ktorej nie wykorzystuja do nawozenia bo juz nawiezli. Ile by wegla w Polsce nie
    wydobywac to i tak prawie caly potrzebny do spalania w mikrokotlowniach jest z
    importu. Mamy ogromne zloza wegla przemyslowego do spalania w elektrowniach a juz nie
    mamy takiego do spalania w piecach kaflowych. Antracyt tez zesmy kiedys mieli i moze
    jeszcze gdzies mamy, ale jak w nie odkrytych zlozach to tak jak bysmy go nie mieli.
    1/3 powierzchni Polski to lasy. Surowca na pellet nie zabraknie.