  • 11. Data: 2010-08-10 08:03:43
    Temat: Re: hp 1200 vs 1100 vs 4000
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > A 4000 to z kolei medium duty. Znaczy sie predzej tobie serce peknie ..
    > chyba ze ma juz za soba pol miliona wydrukowane, bo jej tez nie kupowal
    > dziadek do domu .. a w razie klopotow raczej juz nie do naprawy.

    O, to nie spodziewałbym się. Wydawało mi się, że HP 1xxx/2xxx/4xxx są
    dość łatwo i tanio "naprawialne".

    > A ile tego drukowania masz ? Bo moze nie ma sie co przejmowac chipem w
    > tonerze, jesli starczy na pare lat.

    Niedużo, to fakt. Takie tam firmowe sprawy - nie więcej niż 100 kartek /
    miesiąc (najczęściej nawet mniej niż 50).

    Prócz taniej eksploatacji zależy mi na niezawodności (kupić sprzęt i
    zapomnieć na najbliższe 6-8 lat). Nie wierzę, że nowe drukarki mogą tyle
    pociągnąć (szczególnie, że chcę się zmieścić w 300-400zł). Nie lubię
    włóczyć się po serwisach, troszczyć się o częstą wymianę tonera itp. Ale
    może się mylę.. Jeśli jest coś godnego polecenia z nowszych rozwiązań,
    to chętnie się zapoznam.

    --
    eost.

  • 12. Data: 2010-08-10 08:52:33
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 10:03:43 +0200, eost napisał(a):

    > Niedużo, to fakt. Takie tam firmowe sprawy - nie więcej niż 100 kartek /
    > miesiąc (najczęściej nawet mniej niż 50).

    To właściwie tak, jak ja...

> [...]
    > włóczyć się po serwisach, troszczyć się o częstą wymianę tonera itp. Ale
    > może się mylę.. Jeśli jest coś godnego polecenia z nowszych rozwiązań,

    Nie tak dawno zdecydowałem się w końcu pozbyć starej HP1100 i przesiadłem
    się na plujkoskaner Brothera - i jestem zadowolony. Na razie sprawia
    zdecydowanie mniej problemów, niż ten stary grzmot, do tego potencjalnie
    może drukować w kolorze (rzadko, ale jednak czasami się przydaje), i ma
    jakiś-tam-skaner. No i może robić jako kopiarka (kopiowanie trwa długo, ale
    jak trzeba skopiować 1-2 kartki, to nie jest problem).

    Niedawno na grupie była dyskusja o tych drukarkach (z udziałem Stokrotki
    zresztą).

    --
    Yakhub

  • 13. Data: 2010-08-10 08:59:39
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 15:51:46 +0200, eost napisał(a):

    > Hej,
    > w ramach poszukiwania drukarki do domu wybralem takie modele:
    > HP 4000
    > HP 1100
    > HP 1200

    Z HP4000 nie miałem styczności, ale spośród HP1100/1200 wybrałbym 1200.

    Problemy z 1100:
    - podajnik papieru - ten model miał wadę fabryczną. Swego czasu HP nawet
    rozsyłał "zestawy napracze" do nich. Po prostu nie działa najlepiej - mój
    egzemplarz często nie chciał wciągać papieru.
    - LPT - i nie chodzi o brak gniazda w PC, tylko o prędkość transferu.
    Wystarczy, że będziesz musiał wydrukować jakiegoś PDFa, a już cię szlag
    będzie trafiał, jak będziesz musiał czekać minutę na każdą stronę.

    > Takie mam "pod ręką" do kupienia. Wszystkie w podobnych cenach - ~180zł
    > (może 1200 trochę drożej, ale mniej niż 250zł).
    >
    > Która z nich będzie będzie najlepszym wyborem? Druk raczej rzadko i
    > głównie liczby/tabelki. Skłaniam się ku 4000. Czy jest sens kupowania
    > tego modelu do domu (miejsce się znajdzie)?

    Po co Ci takie wielkie, brzydkie i stare grzmoty, skoro drukujesz rzadko i
    niewiele? Cokolwiek byś nie kupił, to będzie stary rupieć. I o ile 10-letni
    laser będzie się sprawował lepiej, niż 5-letnia plujka, to nowa plujka
    będzie IMHO lepszym wyborem... A za 3-4 lata się ją wymieni na kolejną
    plujkę.

    --
    Yakhub

  • 14. Data: 2010-08-10 10:09:13
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

> [...]
    > laser będzie się sprawował lepiej, niż 5-letnia plujka, to nowa plujka
    > będzie IMHO lepszym wyborem... A za 3-4 lata się ją wymieni na kolejną

    Mam trochę inne podejście. Cenię sobie ekonomiczność i spokój. Chcę coś
    kupić i nie myśleć o tym przez następne 10 lat (może raz na 2-3 lata
    wymienić toner). Nie wymieniać sprzętu na nowy, nie serwisować, nie
    czyścić zasychających dyszy... Nie lubię, a poza tym to kosztuje (też czas).

    Interesuje mnie laser mono (nie lubię plujek) i naprawdę nie wiem, co
    mógłbym wybrać z nowoczesnych drukarek. Może SCX 4300, zresetować
    licznik i dosypywać od czasu do czasu proszek? Ale przez reset to zdaje
    się traci się gwarancję - też mnie to nie urządza.

    --
    eost.

  • 15. Data: 2010-08-10 10:23:42
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-10 10:52, Yakhub pisze:

> [...]
    > jak trzeba skopiować 1-2 kartki, to nie jest problem).
    >
    > Niedawno na grupie była dyskusja o tych drukarkach (z udziałem Stokrotki

    Hej!
    Ja tu nie widziałam Stokrotki. Jeśli mylisz ją ze mną to to oznacza, że
    robisz straszne błędy ortograficzne i być może ktoś za Ciebie poprawia
    ortografie i wysyła.

    Jesli chodzi o moja drukarkę Brother kupioną 30 lipca to informuje, ze
    jest ona właśnie w Serwisie! Dobrze, że zdążyłam ją zarejestrować zanim
    się zepsuła. Sklep internetowy przysłał mi już zepsutą. Taki jeden
    element był przyklejony na słowo honoru i podczas używania jej zaraz się
    odlamało, więc drukarka już nie ruszyła.
    Wyciagnęłam znowu moją kochana drukareczkę Lexmark 1020 i jako tako
    używam. Jako tako, bo nie mam już naboju na czarny atrament i nie mogę
    napełnić, a kolorowy (który mam) nie daje się napełnić atramentem i
    drukuje resztką.

    --
    animka

  • 16. Data: 2010-08-10 10:55:00
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

> [...]
    > laser będzie się sprawował lepiej, niż 5-letnia plujka, to nowa plujka
    > będzie IMHO lepszym wyborem... A za 3-4 lata się ją wymieni na kolejną

    Jeszcze podam przykład jakie rozwiązanie mnie interesuje:
    - Kupuję drukarkę (np. HP 1200*) za 200zł
    - Dokupuję 2 dodatkowe tonery po 6,99zł - każdy na 3500 wydruków
    - Zakładam, ze drukarka jest nie do zdarcia, a tonerów nie wykorzystam
    przez następne 10 lat.
    - ...
    - Profit!

    * Model drukarki przykładowy - nie wiem czy akurat ta spełnia moje
    wymagania (i czy w ogóle jakaś spełnia).

    Żeby nie było, że jestem zafiksowany na punkcie drukarek "vintage", to
    dodam, że argumenty użytkowe są też dla mnie ważne i wady w tym obszarze
    mogą mnie odwieźć od starych laserówek. Np. uwaga dot. szybkości druku
    HP 1100 jest celna i już niezbyt podoba mi się ten sprzęt - szukam dalej..

    --
    eost.

  • 17. Data: 2010-08-10 11:41:50
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 12:23:42 +0200, Animka napisał(a):

    > Hej!
    > Ja tu nie widziałam Stokrotki. Jeśli mylisz ją ze mną to to oznacza, że
    > robisz straszne błędy ortograficzne i być może ktoś za Ciebie poprawia
    > ortografie i wysyła.

    PRZEPRASZAM! Mój błąd.

    --
    Yakhub

  • 18. Data: 2010-08-10 11:45:19
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 12:55:00 +0200, eost napisał(a):

> [...]
    > - Dokupuję 2 dodatkowe tonery po 6,99zł - każdy na 3500 wydruków
    > - Zakładam, ze drukarka jest nie do zdarcia, a tonerów nie wykorzystam

    Każdy robi, jak uważa - wszystko jest kwestią gustu. Jednak wydaje mi się
    po prostu, że drukarka która już dzisiaj ma za sobą ~10 lat i nie wiadomo
    ile tysięcy stron za sobą już nie będzie taka "nie do zdarcia"...

    --
    Yakhub

  • 19. Data: 2010-08-10 12:36:43
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Każdy robi, jak uważa - wszystko jest kwestią gustu. Jednak wydaje mi się
    > po prostu, że drukarka która już dzisiaj ma za sobą ~10 lat i nie wiadomo
    > ile tysięcy stron za sobą już nie będzie taka "nie do zdarcia"...

    To jest fajna drukareczka. Teraz trochę żałuję, że nie kupiłam takiej:
    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Epson-Stylus-SX5
    25WD-Wi-Fi-i-druk-dwustronny,wid,12556258,wiadomosc.
    html?ticaid=1aade

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-08-10 17:10:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 9.8.2010, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Hmmm. Co patrzę na jakieś nowsze konstrukcje, to LPT na nich widuję
    > cholernie rzadko.

    Bo faktycznie rzadko jest na panelu ATX. W większości przypadków jest
    złącze na płycie, do którego trzeba podpiąć śledzia (jak za starych,
    dobrych czasów ;D).
    Jak dotąd nie spotkałem się z MB, która niemiałaby LPT wcale.
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/