    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 25 Nov 2014 04:58:56 -0800 (PST)
    Subject: half sky dome + podstawa
    From: firr <p...@g...com>

    jezeli obracam kamere w pustej przestrzeni 3d to kazddemu pikselowi na ekranie
    odpowiada pewien unormalizowany wektor kierunku w 3D (dir.x, dir.y, dir.z)

    ten wektor mam w programie dostepny w petli dla kazdego piksela ekranu i moge np
    przeksztalcic go analitycznym wzorkiem na jakis kolor(dir) wtedy dostje w efekcie
    pomalowana kopule (sfere)

    zrobilem proste mapowanie dir na x,y z look upem w bitmapie (konkretnie

    if(dir.z>0)
    {
    x = dir.x
    y = dir.y
    color_piksela = bitmapa[x][y]
    }
    else
    color_piksela = szary

    i to przeksztalca bitmape na polkule, w zenicie (tj dla dir.x, i dir.y rownych zero a
    dla dir.z = +1) ta bitmapa jest nawet niezbyt nieksztalcona, silnie odksztalca sie w
    okolicach czterech biegunów,

    wschod (x=1.0, y=0.0)
    zachod (x=-1., y=0.)
    polnoc (x=0., y=1.)
    poludnie (x=0., y=-1.)

    przydaloby mi moze jakies mapowanie ktore mniej znieksztalca, ale na razie mam tez
    inny problem

    chcialbym dolna czesc polkuli (dj wszystkie piksele dla dir.z<0) zmapowac nie na
    polsfere
    ale na plaskie koło, tez moze byc z look upem
    w bitmapie, tak by miec na gorze oteksturpwaną
    kopule a na dole oteksturowany plaski teren

    jak powinno wygladac takie rzutowanie?

    (fir)