-
71. Data: 2010-12-30 20:46:11
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1012301759020.22797@moon.astro.
amu.edu.pl...
> On Thu, 30 Dec 2010, Przemys?aw Czaja wrote:
>
>> slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy
>> przespałeś ostatnie 10 lat? ;-)
>
> A co ja mam w takim razie powiedzieć, skoro od 15 lat do dziś używam
> "pine"? ;-)
I VW z tego samego okresu, to jakieś zamiłowanie do zabytków musi. ;-)
-
72. Data: 2010-12-30 23:42:51
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Piotr Klimek"
>> slrn - ło matko - prawdziwy hardkor - Ty tak z przyzwyczajenia czy
>> przespałeś ostatnie 10 lat?
>> ;-)
>
> Z przyzwyczajenia, fajny jest :)
> Ale to slrn-pl, czyli ten na wypasie i nawet pare makr w slangu mu
> dopisalem.
próbowalem kiedyś uzywać pod Redhatem, dobijało mnie odświeżanie -
wszyscy odpisywali szybciej niz ja i ostatecznie gdy uporałem się z
X-ami wygrał KNode - eh dawno już Linux u mnie nie gościł - czas chyba
popatrzeć co się wydarzyło.
Pozdrówki
-
73. Data: 2011-01-01 11:40:32
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 13:36, Wojtek Borczyk pisze:
>> Przecież to słychać... Przecież obciążenie rozrusznika zmienia się
>> podczas obracania wału korbowego.
>
> Słychać kiedy silnik zaczyna pracować, ale nadal nie wiem jak chcesz
> okreslić "po ilu obrotach silnika" ;)
Masz słaby słuch albo zerową kompresję ;->
Jak rozrusznik obraca korbowodem to nie ma mocnych - obciążenie mu się
zmienia w zależności od położenia korbowodu i to słychać.
-
74. Data: 2011-01-01 11:42:56
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 13:35, Wojtek Borczyk pisze:
> On Thu, 30 Dec 2010, Andrzej Lawa wrote:
>
>> To może tak: zafundujesz mi samochód zastępczy (i różnicę w kosztach
>> paliwa) na czas wymiany proponowanych przez ciebie części, a jeśli mimo
>> tej wymiany nadal po całej nocy przy -15C nie odpali od pierwszego
>> przekręcenia - refundujesz mi także koszt tych części.
>>
>> Umowa stoi? ;->
>
> Nie widzę powodu, żebym miał Ci refundować jakiekolwiek koszty związane
> z doprowadzeniem Twojego auta do stanu używalności :) Twierdzę tylko, że
Skoro jesteś tak przekonany o swojej racji, to niczego nie zrefundujesz.
Ale już widać, że kiedy przychodzi do konkretów - tracisz swoje "święte
przekonanie".
> sam od wielu lat jeżdżę starym dieslem, w którym regularnie wykonuje
> wszystkie niezbędne naprawy i ten diesel odpala bez większego problemu
> nawet przy temperaturach -20 C, dlatego nie widzę powodu, żeby z innymi
> starymi dieslami miało być inaczej :)
Po pierwszym lub drugim obrocie, hmm?
-
75. Data: 2011-01-01 11:46:59
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 16:45, Przemysław Czaja pisze:
>> ...i nadal nie rozwiąże to problemu zimnego dmuchu przez
>> kilka-kilkanaście pierwszych kilometrów.
>
> wiesz co, to może do proponowanych już napraw dorzuć jeszcze nagrzewnicę
> ;-)
> nawet w mojej Vectrze, która ma wybitnie "zimny" silnik ciepłe powietrze
> dmucha po 2-3 km
No, jak te pierwsze 2-3km przejeżdżasz na drugim biegu... ;->
>> Oraz tego, że akumulator będzie niedoładowany i tak, jeśli będzie duże
>> obciążenie a kierowca tendencję do jeżdżenia niewiele powyżej wolnych
>> obrotów (generalnie _licznikowe_ 50km/h przekraczam już na piątym biegu
>> - póki olej nie zgęstnieje przy -10 i mniej, problemów zasadniczo nie ma)
>
> Akumulator będzie niedoładowany bez względu na to jak wielką grzałkę
> wsadzisz do bloku silnika i śmiem twierdzić, że przy -15 bedziesz miał
Tak, wiem - ale ja tłumaczę takim opornym, jak tym, skąd się wziął
problem z rozruchem.
> taki sam kłopot z rozruchem niezależnie, czy podgrzejesz silnik czy nie,
> nie wydaje mi się, żeby gęstość oleju miała aż taki wpływ na odpalanie,
Ma całkiem spory. Wyraźnie słychać różnicę w pracy rozrusznika pomiędzy
ciepłym silnikiem a zimnym po długiej, mroźnej nocy.
> raczej akumulator siada przy niskiej temperaturze, ale przecież Ty wiesz
> lepiej - 50 km/h na 5 biegu? Kolego może ja jestem sralą mądralą jak to
> ładnie określiłeś, za to Ty jesteś idiotą albo zwykłym trolem.
A może jakiś merytoryczny argument, szczylku? Lubię niskie obroty -
m.in. dlatego wybrałem diesla.
-
76. Data: 2011-01-01 11:48:34
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.12.2010 16:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>> To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba.
>>>
>>> Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki.
>>
>> ROTFL
>>
>> Chyba takie stojące w ogrzewanym garażu.
>
> Wystarczy, że są sprawne.
>
No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach
nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału
korbowego.
-
77. Data: 2011-01-01 17:57:54
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-01-01 11:48, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 30.12.2010 16:05, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
>>>> To zdiagnozuj gdzie lezy problem i wymien tylko to co trzeba.
>>>>
>>>> Przy -15 samochody zapalaja bez problemow. Nie trzeba grzalki.
>>>
>>> ROTFL
>>>
>>> Chyba takie stojące w ogrzewanym garażu.
>>
>> Wystarczy, że są sprawne.
>>
>
> No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach
> nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału
> korbowego.
Aleś się uparł z tym drugim obrotem. Dla mnie brakiem problemów jest
odpalenie w takich warunkach, po pierwszym zakręceniu silnikiem
(trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,
trzecim czy dziesiątym podejściu. Jeśli tak jest, śmiało powiem, że ów
diesel jest sprawny
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
78. Data: 2011-01-01 20:37:56
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 01.01.2011 17:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach
>> nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału
>> korbowego.
>
> Aleś się uparł z tym drugim obrotem. Dla mnie brakiem problemów jest
> odpalenie w takich warunkach, po pierwszym zakręceniu silnikiem
No to niech będzie nawet pierwszy obrót. Chcę zobaczyć takie cudo.
> (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,
Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;->
-
79. Data: 2011-01-01 20:49:55
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-01-01 20:37, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 01.01.2011 17:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
>>> No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach
>>> nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału
>>> korbowego.
>>
>> Aleś się uparł z tym drugim obrotem. Dla mnie brakiem problemów jest
>> odpalenie w takich warunkach, po pierwszym zakręceniu silnikiem
>
> No to niech będzie nawet pierwszy obrót. Chcę zobaczyć takie cudo.
>
Moje pierwsze zakręcenie to nie twój pierwszy obrót. Ale to za trudne do
ogarnięcia, co?
>> (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,
>
> Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;->
Patrz wyżej. I zrzućmy to co wypisujesz na kaca, będzie łatwiej. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
80. Data: 2011-01-01 22:00:28
Temat: Re: grzalka do Corsa B 1,5D
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 01.01.2011 20:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>>> No dobra - to ja chcę zobaczyć takiego diesla, co po 16 godzinach
>>>> nocnego postoju przy -15C odpali najpóźniej po drugim obrocie wału
>>>> korbowego.
>>>
>>> Aleś się uparł z tym drugim obrotem. Dla mnie brakiem problemów jest
>>> odpalenie w takich warunkach, po pierwszym zakręceniu silnikiem
>>
>> No to niech będzie nawet pierwszy obrót. Chcę zobaczyć takie cudo.
>>
> Moje pierwsze zakręcenie to nie twój pierwszy obrót. Ale to za trudne do
> ogarnięcia, co?
Wyrażaj się zatem precyzyjniej.
>>> (trwającym czasem jedną, czasem 2, 3, a może i 4s), a nie w drugim,
>>
>> Jeden obrót na 4 sekundy? A to niby ja mam słaby rozrusznik ;->
>
> Patrz wyżej. I zrzućmy to co wypisujesz na kaca, będzie łatwiej. :P
>
Nie sądź innych po sobie, pijaku.