-
21. Data: 2011-04-13 09:45:57
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-04-13 09:20, WS pisze:
> On 13 Kwi, 09:08, Jakub Witkowski<j...@d...z.sygnatury> wrote:
>
>>> Kwestia zastosowania innej metody regulacji napięcia.
>>
>> A konkretnie?
>
> zasilacz impulsowy (stabilizowany?) :)
Zaprojektowanie przetwornicy która działa na bardzo szerokim zakresie
napięć wejściowych (skok o rząd wielkości) i mocy rzędu 1kW nie jest
proste. Dodatkowo musiała by być naprawdę niezawodna, zabezpieczona
zarówno elektrycznie jak i mechanicznie (klimatycznie). Koszt szacuję
na znacznie wyższy od takich naprawdę dobrych zasilaczy komputerowych.
I jeszcze jak zwykle razy 2, za to, że to "część do samochodu".
W rezultacie byłby to jeden z droższych elementów elektroniki pojazdu.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
22. Data: 2011-04-13 10:27:36
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-13 08:07, J.F. pisze:
> Sa takie pomysly, ale w czym problem razem z paskiem wymienic szczotki
> z regulatorem za 30zl ?
Serwis z czegoś musi żyć :)
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
23. Data: 2011-04-13 10:31:03
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:7lgaq6hing8ns7bhqn62l1mtapth69ajq3@4ax.com...
>
>>> Te motycyklowe to dopiero sa glupie. Regulacja przez zwieranie zrodla
>>> pradu. Moze w jakims g* motocyklu z jedna zarowka to wystarczy, ale
>>> nie z 1.5kW mocy :-)
mocowo pewnie by sie dalo - te motocyklowe z magnesem stalym i pradnica 3
fazowa maja tak do 400w mocy. samochodowe te mniejsze jakies 700 ? tylko tak
jak kolega napisal regulatory sa dosc awaryjne i "głupie" :)
pzdr
-
24. Data: 2011-04-13 12:14:51
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 13.04.2011 09:38, Jakub Witkowski pisze:
>>> A konkretnie?
>>
>> Np. jakaś przetwornica.
>
> Kilowatowa przetwornica w warunkach samochodowych?
> Hmm i to ma być bardziej niezawodne i trwałe? Że nie napiszę nawet
> "tanie" :)
Dawniej klimatyzacja to był luksus dostępny dla elity. A teraz?
Swoją szosą ciekaw jestem - skoro już jest pasek - jakby się sprawdziła
przekładnia pasowa ze skutera. Zaleta: alternator miałby podawane
mniej-więcej takie obroty, jakie by mu były potrzebne. Bo teraz to się
zwyczajnie obraca szybciej jak trzeba (podczas jazdy) i trzeba mu
regulować magnes wzbudzający albo "marnować" energię. To by się
przekładało na mniejsze zużycie mechaniczne alternatora.
-
25. Data: 2011-04-13 13:14:20
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:io2l5c$ntl$1@inews.gazeta.pl...
> Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem
> jest pzrepis
> o obowiązku jeżdzenia na światląch. Zwiększona z tego powodu moc
> jaką
> dostarcza alternator powoduje szybsze zużywanie szczotek. żeby
> tylko szczotek.
> Jka rozebralem swój aternator i zobaczylem jak wyglądają
> miedziane pierścienie
> na wirniku to się przeżegnałem lewą nogą. Niby tylko sto
> kikladziesiąt watów
> więcej a zniszczenia jak w Hiroszimie.
Ale te 130W nie przechodzi przez szczotki.
Hm, w sumie to niewiele bardziej obciazone niz normalnie powinny
byc.
Moze po prostu kolejny element samochodu gdzie ksiegowy
zaoszczedzil jednego centa.
P.S. zaszlyszane w reklamie: nasze blachy dachowe maja tyle cynku
ile Unia wymaga - 275g/m2.
Wydawalo mi sie to duzo .. a to tylko 0.05 mm, pewnie jeszcze
podzielone na 2.
> Jak Twój alternator ma ponad stówkę przebiegu to proponuję
> rozebrać. Przyjrzeć
> się wirnikowi i jak by było jeszcze ok to profilaktycznie łożyska
> wymienic.
> Koszt niewielki.
Ale uwazac zeby wloskie nie byly, nie patrzec na marke - SKF tez
moze byc wloski.
Tak swoja droga - sierre chwale, ale z alternatorem mialem
najwiecej klopotow.
J.
-
26. Data: 2011-04-13 13:21:47
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-04-13 00:53, s...@g...pl pisze:
> Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem jest pzrepis
> o obowiązku jeżdzenia na światląch. Zwiększona z tego powodu moc jaką
> dostarcza alternator powoduje szybsze zużywanie szczotek. żeby tylko szczotek.
> Jka rozebralem swój aternator i zobaczylem jak wyglądają miedziane pierścienie
> na wirniku to się przeżegnałem lewą nogą.
Przecież przez pierścienie i szczotki, z tytułu obciążenia światłami
idzie może ze 50 mA więcej.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
27. Data: 2011-04-13 13:33:50
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-04-13 13:21, PeJot pisze:
> W dniu 2011-04-13 00:53, s...@g...pl pisze:
>
>> Nie marudzisz. To dopada wszystkich o połowę za wcześnie. Powodem jest pzrepis
>> o obowiązku jeżdzenia na światląch. Zwiększona z tego powodu moc jaką
>> dostarcza alternator powoduje szybsze zużywanie szczotek. żeby tylko szczotek.
>> Jka rozebralem swój aternator i zobaczylem jak wyglądają miedziane pierścienie
>> na wirniku to się przeżegnałem lewą nogą.
>
> Przecież przez pierścienie i szczotki, z tytułu obciążenia światłami idzie może ze
50 mA więcej.
Och ty! Tak bestialsko niszczyć taką piękną teorię... :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
28. Data: 2011-04-13 13:41:29
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-04-13 12:14, Andrzej Ława pisze:
> W dniu 13.04.2011 09:38, Jakub Witkowski pisze:
>
>>>> A konkretnie?
>>>
>>> Np. jakaś przetwornica.
>>
>> Kilowatowa przetwornica w warunkach samochodowych?
>> Hmm i to ma być bardziej niezawodne i trwałe? Że nie napiszę nawet
>> "tanie" :)
>
> Dawniej klimatyzacja to był luksus dostępny dla elity. A teraz?
Ale to kiepska analogia bo klima nie zastępuje niczego, co by miało
dokładnie to samo działanie. A kosztuje i przy kupnie, i przy
serwisie sporo. Gdyby można było osiągnąć efekty jej pracy innym sposobem,
przy cenie i awaryjności szczotek alternatora, wybór byłby oczywisty.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
29. Data: 2011-04-13 14:00:54
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 13.04.2011 13:41, Jakub Witkowski pisze:
> Ale to kiepska analogia bo klima nie zastępuje niczego, co by miało
> dokładnie to samo działanie. A kosztuje i przy kupnie, i przy
> serwisie sporo. Gdyby można było osiągnąć efekty jej pracy innym sposobem,
> przy cenie i awaryjności szczotek alternatora, wybór byłby oczywisty.
Nie teraz. Teraz zasadą jest robienie jak najniższym kosztem czegoś, co
się w miarę szybko zużyje. I najlepiej jakby naprawa wymagała
specjalistycznego sprzętu. W sumie dziwię się, że komputery w
samochodach nie odliczają przebiegu szczotek i nie blokują całkowicie
ładowania po upłynięciu założonego przebiegu. Potem mogłyby wymagać
"tajnego klucza aktywacyjnego" do odblokowania po wymianie szczotek.
Kapytalyści, taka ich mać...
-
30. Data: 2011-04-13 22:59:26
Temat: Re: glupie samochodowe alternatory ;)
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 13 Apr 2011 08:03:25 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
> O, miłe... Ale (1) czy da się kupić taką sierrę jeżdżącą w stanie
> "bezinwestycyjnym" na co najmniej rok (no, pomijam np. opony) za 3-4
> tysiące? (2) czy gabarytami zewnętrznymi nie przekracza gabarytów np.
> Corsy B czy Golfa II ?
Dać się da, gabarytami przekracza i co z tego? Trzeba umieć jeździć autem,
a nie patrzyć pod zderzak w kurduplu :P
> Ale zawsze na dłużej by starczało... Swoją szosą na to też pomarudzę -
> żeby w Corsie zmienić pasek rozrządu trzeba unieść silnik!!!
Już wiesz, dlaczego kurduple są do dupy?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++