  • 31. Data: 2017-08-04 17:14:08
    Temat: Re: gazoport
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Panowie ważny jest udział płac w wartości dodanej.
    >W 2005 roku wynosił 37,5%. Resztę zabierał kapitalista. :(
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Stopa_warto%C5%9Bci_d
    odatkowej

    Ale w jakim zakresie liczone ?

    W skali przedsiebiorstw produkcyjnych w kraju, to przy modnym
    outsourcingu, mozemy miec jeszcze mniej.

    J.

  • 32. Data: 2017-08-04 17:29:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 20:24:26 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Eksportujemy wirtualny gaz? Księgowość kwantowa :-)

    Nie ksiegowosc, tylko teleportacja kwantowa :-)

    Np kupujemy od Rosjan 10mld m3 gazu z dostawa przez Ukraine, Ukraina
    kupuje od Rosjan tez 10 mld, Rosja wtlacza do rury 20 mld ... po czym
    my sprzedajemy Ukrainie 5 mld, z dostawa ta sama rura.
    No co, gaz to pojedyncze czasteczki i kupa miejsca miedzy nimi. Jedne
    czasteczki moga w prawo, a inne w lewo rownoczesnie zap* :-)

    A gaz oczywiscie sprzedalismy jej z Kataru :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-08-04 18:21:17
    Od: 4...@g...com

    To nie chodzi o niemiecki rynek. Znajdz sobie mape gazociagow w Polsce moze
    zrozumiesz o co mi chodzilo. Bez gazoportu Polske od gazu mozna z dwoch stron odciac
    w czasie potrzebnym do zakrecenia dwoch zaworow. Daje to ogromne mozliwosci do
    zmuszania do okreslonych zachowan jak by to prawnik powiedzial. Poza tym za przesyl
    gazu przez Polske trzeba placic a rura na dnie Baltyku po kosztach pompuja do
    Niemiec. Dlatego ze nie jestesmy kluczowym odbiorca dostawca ruskiego gazu moze nas
    odlaczyc. A jak nie bylo rurociagu na dnie Baltyku to nie mogl.

  • 34. Data: 2017-08-04 18:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek44 napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Niemiec. Dlatego ze nie jestesmy kluczowym odbiorca dostawca ruskiego
    >gazu moze nas odlaczyc. A jak nie bylo rurociagu na dnie Baltyku to

    Sugerujesz, ze Niemcy taki szantazyk mieli w planach ?

    Kto ich tam wie ... moze w "miekkiej" wersji - zakreci sie dwa kurki,
    to oni nas bratersko poratuja, oczywiscie po oplaceniu oplaty
    transportowej, nawet nie wyzszej, niz dla innych odbiorcow ...

    A na rynku sie ponoc dzieje
    http://natemat.pl/211863,trump-opchnie-polsce-najdro
    zszy-gaz-w-historii-i-jeszcze-bedziemy-zadowoleni

    A teraz jeszcze embargo na Katar.

    Za to ponoc Rosjanom zmiekla rura i schodza z ceny.
    No ale to im gul skoczy :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-08-04 19:46:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 17:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale w jakim zakresie liczone ?
    >
    > W skali przedsiebiorstw produkcyjnych w kraju, to przy modnym
    > outsourcingu, mozemy miec jeszcze mniej.

    Uczą jeszcze ekonomii w politechnice, czy już nie?
    Ja miałem dodatkowo niezłe wykłady z gospodarki energetycznej.
    W pracy próbowałem zastosować te metody, za co dostałem OPR,
    bo rzekomo wszedłem w nie swoje kompetencje.
    Decydenci niestety chcą mieć swobodę w podejmowaniu decyzji.

    WM

  • 36. Data: 2017-08-04 20:08:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Uczą jeszcze ekonomii w politechnice, czy już nie?

    To mi wyglada na pojecie z ekonomii socjalizmu, to tej juz od 27lat
    nie ucza :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-08-04 21:06:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > To mi wyglada na pojecie z ekonomii socjalizmu, to tej juz od
    > 27lat nie ucza :-)

    Jest też takie pojęcie, jak udział płac (a ściślej dochodów
    indywidualnych) w całym produkcie krajowym. Czyli ile kasy
    człowiek ma w ręce i sam wydaje, w stosunku do tego, co w jego
    imieniu wydaje państwo. Teraz to jest jakieś pół na pół.
    W czasach, gdy uczono ekonomii socjalizmu, ludzie decydowali
    o mniej niż dziesięciu procentach wypracowanego dochodu.
    Reszta była w rękach państwa. Ten krwiopijczy kapitalista
    i tak nie jest taki zły.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2017-08-04 21:12:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >A propos naszego gazoportu
    >Statek AL HAMLA,
    >https://www.vesselfinder.com/?imo=9337743

    No i odplynal po poludniu.
    Jakies poltorej doby w porcie stal ... to moglibysmy miec dostawe co
    dwa dni, czy odgazowanie dluzej zajmie.

    Odplynal lzejszy o 2.6m - jesli wierzyc danym o zanurzeniu.

    A teraz plynie do Las Palmas ... na Kanary ?
    Czy tylko tak symbolicznie podali, a plynie do Maroka po nowy gaz ?

    J.

  • 39. Data: 2017-08-04 21:13:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 20:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To mi wyglada na pojecie z ekonomii socjalizmu, to tej juz od 27lat nie
    > ucza :-)

    Ciekaw jestem jak wygląda ekonomia kapitalistyczna? :)
    Prowadzi się jakieś obliczenia dla gospodarki skojarzonej?

    WM

  • 40. Data: 2017-08-04 21:42:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
> [...]

    >o mniej niż dziesięciu procentach wypracowanego dochodu.
    >Reszta była w rękach państwa. Ten krwiopijczy kapitalista

    Hm, ale jak to liczyc w socjalizmie ?
    W zlotowkach, w dolarach, jeszcze inaczej ?
    Zna ktos opodatkowanie w tamtych czasach ? Ile przedsiebiorstwa
    panstwowe wplacaly do budzetu ?

    Czy moze chodzi o to, ze dzis to panstwo zabierze polowe, pracownicy
    iles tam zarobia, a o reszcie zadecyduje kapitalista.
    A za PRL podobnie, tylko w przedsiebiorstwie tez decyduje panstwo :-)

    A tak swoja droga - jak licza ten produkt krajowy?
    Nie bardzo sobie wyobrazam jak to policzyc...

    J.