eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTerminal LNG
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2017-07-24 15:03:34
    Temat: Terminal LNG
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Polska (PKB 470 mld $):
    tiny.pl/g138q (miejsce na 1 tankowiec)

    Korea (PKB 1411 mld $):
    tiny.pl/g138g (miejsce na 7 tankowców)
    tiny.pl/g1387 (miejsce na 2 tankowce)
    tiny.pl/g138w (miejsce na 3 tankowce)
    tiny.pl/g138c (miejsce na 1 tankowiec)
    tiny.pl/g1385 (miejsce na 9 tankowców)
    tiny.pl/g138j (miejsce na 1 tankowiec)

    Chciało mi się zrobić listę z japońskimi terminalami, ale to jest tak z 10 razy
    więcej niż w Korei. Powariowali! A pamiętacie jak polski rząd się niezdrowo podniecał
    jaki to wielki sukces Polski ten terminal? Nawiasem mówiąc, to w Polsce nie było komu
    go zbudować, musieli za granicą szukać :-)


  • 2. Data: 2017-07-24 18:36:31
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-07-17 o 15:03, Konrad Anikiel pisze:
    > Polska (PKB 470 mld $): tiny.pl/g138q (miejsce na 1 tankowiec)
    >
    > Korea (PKB 1411 mld $): tiny.pl/g138g (miejsce na 7 tankowców)
    > tiny.pl/g1387 (miejsce na 2 tankowce) tiny.pl/g138w (miejsce na 3
    > tankowce) tiny.pl/g138c (miejsce na 1 tankowiec) tiny.pl/g1385
    > (miejsce na 9 tankowców) tiny.pl/g138j (miejsce na 1 tankowiec)
    >
    > Chciało mi się zrobić listę z japońskimi terminalami, ale to jest tak
    > z 10 razy więcej niż w Korei. Powariowali! A pamiętacie jak polski
    > rząd się niezdrowo podniecał jaki to wielki sukces Polski ten
    > terminal? Nawiasem mówiąc, to w Polsce nie było komu go zbudować,
    > musieli za granicą szukać :-)
    >
    Polska od zawsze stawiała na gaz zz Rosji. Na co nam były terminale?
    Dopiero, gdy się okazało, że to może zagrażać naszemu bezpieczeństwu, to
    się okazało, że potrzebujemy terminala. i nie dziw się, ze nikt w Polsce
    tego nie chciał wybudować. W końcu żadnego nie mieliśmy.

    A, ze na jeden tankowiec? No od czegoś trzeba zacząć. Najlepiej byłoby
    mieć ich kilka i w kilku miejscach. Tylko kiedyś musi pierwszy powstać.


  • 3. Data: 2017-07-24 21:19:58
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:0f75f9b6-b9e8-4be0-9531-89369d44030c@go
    oglegroups.com...
    >Polska (PKB 470 mld $):
    >tiny.pl/g138q (miejsce na 1 tankowiec)

    >Korea (PKB 1411 mld $):
    >tiny.pl/g138g (miejsce na 7 tankowców)
    [...]
    >Chciało mi się zrobić listę z japońskimi terminalami, ale to jest tak
    >z 10 razy więcej niż w Korei.
    >Powariowali!
    >A pamiętacie jak polski rząd się niezdrowo podniecał jaki to wielki
    >sukces Polski ten terminal?

    No ale my mamy dwie rury z Rosji i jeszcze kopalnie wegla.
    Japonia tego nie ma.

    A ten jeden moze zaspokoic 30% obecnego zuzycia, z rozbudowa do 50%.
    To po co nam wiekszy ?

    >Nawiasem mówiąc, to w Polsce nie było komu go zbudować, musieli za
    >granicą szukać :-)

    Ale czy to dziwne ?
    Nie mamy firmy z doswiadczeniem w takich instalacjach.

    A raczej nie mielismy, bo juz mamy (PBG).

    P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?

    PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    regazyfikacji prad produkuje :-)
    A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    cisnienia :-)

    J.


  • 4. Data: 2017-07-25 02:30:43
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:0f75f9b6-b9e8-4be0-9531-89369d44030c@go
    oglegroups.com...
    > >Polska (PKB 470 mld $):
    > >tiny.pl/g138q (miejsce na 1 tankowiec)
    >
    > >Korea (PKB 1411 mld $):
    > >tiny.pl/g138g (miejsce na 7 tankowców)
    > [...]
    > >Chciało mi się zrobić listę z japońskimi terminalami, ale to jest tak
    > >z 10 razy więcej niż w Korei.
    > >Powariowali!
    > >A pamiętacie jak polski rząd się niezdrowo podniecał jaki to wielki
    > >sukces Polski ten terminal?
    >
    > No ale my mamy dwie rury z Rosji i jeszcze kopalnie wegla.
    > Japonia tego nie ma.
    >
    > A ten jeden moze zaspokoic 30% obecnego zuzycia, z rozbudowa do 50%.
    > To po co nam wiekszy ?
    >
    > >Nawiasem mówiąc, to w Polsce nie było komu go zbudować, musieli za
    > >granicą szukać :-)
    >
    > Ale czy to dziwne ?
    > Nie mamy firmy z doswiadczeniem w takich instalacjach.
    >
    > A raczej nie mielismy, bo juz mamy (PBG).
    >
    > P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    > Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    >
    > PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    > regazyfikacji prad produkuje :-)
    > A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    > dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    > cisnienia :-)
    >

    Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w Incheonie.
    Myślisz że LNG to zimny gaz, ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie
    powoli odparowuje to już wcale nie jest zimne. A to co trzeba odparować siłą, to
    oczywiście, napędza turbinę.


  • 5. Data: 2017-07-25 12:37:36
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 01:36:35 UTC+9 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > W dniu 24-07-17 o 15:03, Konrad Anikiel pisze:
    > > Polska (PKB 470 mld $): tiny.pl/g138q (miejsce na 1 tankowiec)
    > >
    > > Korea (PKB 1411 mld $): tiny.pl/g138g (miejsce na 7 tankowców)
    > > tiny.pl/g1387 (miejsce na 2 tankowce) tiny.pl/g138w (miejsce na 3
    > > tankowce) tiny.pl/g138c (miejsce na 1 tankowiec) tiny.pl/g1385
    > > (miejsce na 9 tankowców) tiny.pl/g138j (miejsce na 1 tankowiec)
    > >
    > > Chciało mi się zrobić listę z japońskimi terminalami, ale to jest tak
    > > z 10 razy więcej niż w Korei. Powariowali! A pamiętacie jak polski
    > > rząd się niezdrowo podniecał jaki to wielki sukces Polski ten
    > > terminal? Nawiasem mówiąc, to w Polsce nie było komu go zbudować,
    > > musieli za granicą szukać :-)
    > >
    > Polska od zawsze stawiała na gaz zz Rosji. Na co nam były terminale?
    > Dopiero, gdy się okazało, że to może zagrażać naszemu bezpieczeństwu, to
    > się okazało, że potrzebujemy terminala. i nie dziw się, ze nikt w Polsce
    > tego nie chciał wybudować. W końcu żadnego nie mieliśmy.
    >
    > A, ze na jeden tankowiec? No od czegoś trzeba zacząć. Najlepiej byłoby
    > mieć ich kilka i w kilku miejscach. Tylko kiedyś musi pierwszy powstać.

    A kto potrafi dzisiaj przewidzieć skutek światowego uależnienia się od LNG? I na co
    się rzucimy za ileś tam lat jak się okaże że światowe kartele trzymające władzę i
    dyktujące ceny doją nas bezczelnie?


  • 6. Data: 2017-07-25 13:57:27
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    >> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    >
    >> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    >> regazyfikacji prad produkuje :-)
    >> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    >> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    >> cisnienia :-)

    >Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
    >Incheonie.
    >Myślisz że LNG to zimny gaz,

    zimna ciecz :-)

    >ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
    >odparowuje to już wcale nie jest zimne.

    Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.

    Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma
    tyle, lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w
    zbiorniku.
    Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.

    A moze to temperatura po sprezarce ?

    P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
    masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
    podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46
    bar.
    Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
    (191->293K).
    I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
    0.66 g/L.

    Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
    gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
    Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.

    >A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.

    Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
    strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
    drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
    Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
    nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
    jamalskim ponoc 80 bar ...

    Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
    Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
    rybom sie przyda zimno i lod :-)

    P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
    naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..

    J.


  • 7. Data: 2017-07-25 14:20:41
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:82936577-26fe-48b0-9f43-b444541c9bfa@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 01:36:35 UTC+9 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:
    >> A, ze na jeden tankowiec? No od czegoś trzeba zacząć. Najlepiej
    >> byłoby
    >> mieć ich kilka i w kilku miejscach. Tylko kiedyś musi pierwszy
    >> powstać.

    >A kto potrafi dzisiaj przewidzieć skutek światowego uależnienia się
    >od LNG?
    > I na co się rzucimy za ileś tam lat jak się okaże że światowe
    > kartele trzymające władzę i dyktujące ceny doją nas bezczelnie?

    Na razie, to ten gazoport uniezaleznia nas od jednego dostawcy.
    A to chyba dobrze ? Rosjanom ponoc juz zmiekla rura :-)

    Wiec raczej powinienes pytac na co powinna byc kolejna duza
    elektrownia - na wegiel, na gaz, na uran, na wiatr czy na Slonce ...

    Mozemy tez rozwijac technologie glebokich wiercen, a co - sami sobie
    zrobmy platforme i ustawmy gdzies hen daleko, i miejmy wlasny gaz spod
    oceanu.
    Albo kupmy troche akcji swiatowych karteli i bezczelnie dojmy innych
    :-)


    J.


  • 8. Data: 2017-07-25 16:00:48
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 13:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
    oglegroups.com...
    > W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    >>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    >>
    >>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    >>> regazyfikacji prad produkuje :-)
    >>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    >>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    >>> cisnienia :-)
    >
    >> Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
    >> Incheonie.
    >> Myślisz że LNG to zimny gaz,
    >
    > zimna ciecz :-)
    >
    >> ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
    >> odparowuje to już wcale nie jest zimne.
    >
    > Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
    >
    > Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma tyle,
    > lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w zbiorniku.
    > Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
    >
    > A moze to temperatura po sprezarce ?
    >
    > P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
    > masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
    > podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46 bar.
    > Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
    > (191->293K).
    > I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
    > 0.66 g/L.
    >
    > Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
    > gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
    > Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
    >
    >> A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
    >
    > Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
    > strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
    > drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
    > Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
    > nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
    > jamalskim ponoc 80 bar ...
    >
    > Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
    > Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
    > rybom sie przyda zimno i lod :-)
    >
    > P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
    > naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
    >

    Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy R50)

    http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png

    Izobary mają kolor czerwony i jednostki w barach.
    Resztę krzywych opisano na wykresie.
    W obszarze cieczy i pary izotermy pokrywają się z izobarami, więc zwykle
    dostarczanie ciepła odbywa się izobarycznie i izotermicznie, inaczej
    zbiornik nie wytrzyma wzrostu ciśnienia.



    WM


  • 9. Data: 2017-07-25 16:16:37
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-25 o 16:00, WM pisze:
    > W dniu 2017-07-25 o 13:57, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
    oglegroups.com...
    >> W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    >>>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    >>>
    >>>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    >>>> regazyfikacji prad produkuje :-)
    >>>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    >>>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    >>>> cisnienia :-)
    >>
    >>> Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
    >>> Incheonie.
    >>> Myślisz że LNG to zimny gaz,
    >>
    >> zimna ciecz :-)
    >>
    >>> ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
    >>> odparowuje to już wcale nie jest zimne.
    >>
    >> Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
    >>
    >> Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma
    >> tyle, lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w
    >> zbiorniku.
    >> Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
    >>
    >> A moze to temperatura po sprezarce ?
    >>
    >> P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
    >> masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
    >> podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46 bar.
    >> Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
    >> (191->293K).
    >> I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
    >> 0.66 g/L.
    >>
    >> Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
    >> gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
    >> Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
    >>
    >>> A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
    >>
    >> Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
    >> strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
    >> drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
    >> Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
    >> nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
    >> jamalskim ponoc 80 bar ...
    >>
    >> Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
    >> Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
    >> rybom sie przyda zimno i lod :-)
    >>
    >> P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
    >> naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
    >>
    >
    > Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy R50)
    >
    > http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png
    >
    >
    > Izobary mają kolor czerwony i jednostki w barach.
    > Resztę krzywych opisano na wykresie.
    > W obszarze cieczy i pary izotermy pokrywają się z izobarami, więc zwykle
    > dostarczanie ciepła odbywa się izobarycznie i izotermicznie, inaczej
    > zbiornik nie wytrzyma wzrostu ciśnienia.
    >

    Jeżeli ciekły metan zamkniemy w szczelnym wytrzymałym naczyniu i
    zaczniemy podgrzewać to będzie wtedy przemiana izochoryczna oznaczona na
    wykresie TS zieloną linią.


    WM


  • 10. Data: 2017-07-25 17:17:38
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 20:57:29 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
    oglegroups.com...
    > W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    > >> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    > >
    > >> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    > >> regazyfikacji prad produkuje :-)
    > >> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    > >> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    > >> cisnienia :-)
    >
    > >Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
    > >Incheonie.
    > >Myślisz że LNG to zimny gaz,
    >
    > zimna ciecz :-)
    >
    > >ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
    > >odparowuje to już wcale nie jest zimne.
    >
    > Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
    >
    > Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma
    > tyle, lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w
    > zbiorniku.
    > Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
    >
    > A moze to temperatura po sprezarce ?

    Nie, pomiędzy tymi ogromnymi, betonowymi zbiornikami a moim wymiennikiem jest tylko
    zawór. Nie wiem jak to jest zaprojektowane, ale widać jakoś tak, że BOG odbiera
    ciepło z nagrzanego słońcem betonu. A beton pomalowali na jakiś taki zielony kolor,
    bez sensu. Nie wiem ile tam dzisiaj było, ale powietrze miało coś pod 40C, a
    powierzchni nierdzewnej stali lepiej było nie dotykać gołą dłonią bo była fest
    gorąca.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: