  • 21. Data: 2023-11-29 13:49:14
    Temat: Re: gaz
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    środa, 29 listopada 2023 o 12:07:04 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Ale plombowano zawór pionu czy do tego jednego mieszkania?
    >

    > Robert
    Lokator tylko z jednego pionu wyjechał i nie było dostępu do jego mieszkania.
    Robotnicy nie mogli czekać aż wróci i dlatego zamknęli zawór w jego pionie.
    Tam był dramat, bo w pionie mieszkała lokatorka z małymi dziećmi i nie mogła im
    gotować posiłków.
    Sąsiedzi chcieli sami otworzyć zawór i uruchomić pion, ale robotnicy to przewidzieli
    i założyli solidną blokadę z plombą.

  • 22. Data: 2023-11-29 16:10:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 04:49:14 -0800 (PST), WM wrote:

> [...]
    > Sąsiedzi chcieli sami otworzyć zawór i uruchomić pion, ale robotnicy to
    przewidzieli i założyli solidną blokadę z plombą.

    plomba slabo zabezpiecza, a solidna kłodka ... też słabo :-)

    J.

  • 23. Data: 2023-11-29 17:13:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    środa, 29 listopada 2023 o 16:10:39 UTC+1 J.F napisał(a):

    przewidzieli i założyli solidną blokadę z plombą.
    > plomba slabo zabezpiecza, a solidna kłodka ... też słabo :-)
    >
    > J.

    To prawda, blokady są symboliczne i łatwe do usunięcia.
    https://www.hts-polska.pl/blokady-zaworow-kulowych,3
    87.html
    Jednak likwidowanie zabezpieczeń układu gazowego to kryminał.

    Teraz stosują zawory odcinające gaz przez internet.
    https://youtu.be/i_wu51e0D0Q?si=N5SPMDgXFYI94NdN
    Oto do czego służy obecnie sieć :).
    Do nękania niewygodnych obywateli ;)
    Niedługo zapewne będą wszczepiać chętnym układy zdalnej kontroli ;)
    Kto się nie zgodzi, będzie obywatelem drugiej kategorii ;)

  • 24. Data: 2023-11-29 17:33:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 08:13:29 -0800 (PST), WM wrote:

> [...]
    87.html
    > Jednak likwidowanie zabezpieczeń układu gazowego to kryminał.

    I dlatego
    a) nie dać sie złapac,
    b) nie zostawić śladów ani świadków,
    c) modlic się, aby nic nie wybuchlo.

> [...]
    > Niedługo zapewne będą wszczepiać chętnym układy zdalnej kontroli ;)
    > Kto się nie zgodzi, będzie obywatelem drugiej kategorii ;)

    Tylko tak:
    a) to chyba nie internet, tylko inny system radiowy, np LoRa.
    b) i sluzy raczej do zdalnego odczytu stanu licznika,
    c) i mam wątpliwości, czy potrafi "odciąć gaz", bo jak - blokada
    gdzies w liczniku?

    d) bateria .... uuuu, ciężki kawałek chleba.

    J.

  • 25. Data: 2023-11-29 19:01:17
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, November 29, 2023 at 10:33:39 a.m. UTC-6, J.F wrote:

    przewidzieli i założyli solidną blokadę z plombą.

    > I dlatego
    > a) nie dać sie złapac,
    > b) nie zostawić śladów ani świadków,
    > c) modlic się, aby nic nie wybuchlo.

    A nie prosciej w pionie jak wszyscy poza jednym sa w domach podpiac pompe prozniowa i
    zobaczyc czy sa jakies nieszczelnosci?
    Jak nie ma to zagazowac i tyle...

  • 26. Data: 2023-11-29 19:24:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Nov 2023 10:01:17 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:

    przewidzieli i założyli solidną blokadę z plombą.

    > A nie prosciej w pionie jak wszyscy poza jednym sa w domach podpiac pompe prozniowa
    i zobaczyc czy sa jakies nieszczelnosci?
    > Jak nie ma to zagazowac i tyle...

    IMO - mozna tez zagazowac, zakrecic kurek, sprawdzic czy cisnienie nie
    spada. Jak nie spada, to odkręcic na dobre.
    Albo napompomować powietrzem czy azotem .. czy CO2.

    Chyba lepsze niz próżnia, bo nie odwraca działania sił.

    J.

  • 27. Data: 2023-11-30 01:24:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To ogolnie jest, bo normalnie jest tak, ze masz dyszę gazową gdzies
    > nisko w palniku, potem kawał rurki czy komory, gdzie gaz miesza sie z
    > powietrzem, i tą "tarczę" palnika. I płomien nie przechodzi przez
    > otworki na obrzeżu do komory ponizej.
    > Przez otworek w dyszy tym bardziej nie powinien przejsc.

    Coś w tym jest, bo nawet w takich palnikach laboratoryjnych, Bunsena i
    innych, nie kojarzę żadnych zabezpieczeń. Z tym, że od zaworu zwykle za
    długiego węza nie ma, więc po odkręceniu gazu, jesli tam była mieszanka
    z powietrzem, to pewnie zdąży ja wypnąć.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2023-11-30 01:28:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-29, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > A nie prosciej w pionie jak wszyscy poza jednym sa w domach podpiac
    > pompe prozniowa i zobaczyc czy sa jakies nieszczelnosci? Jak nie ma to
    > zagazowac i tyle...

    Różne uszczelnienia mogą działać inaczej na nadciśnienie i podciśnienie.
    Nie ryzykowałbym. Mozna taką "próżnią" rozszczelnić.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-11-30 02:47:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.11.2023 o 19:01, ptoki (ptoki) pisze:

    przewidzieli i założyli solidną blokadę z plombą.

    > A nie prosciej w pionie jak wszyscy poza jednym sa w domach podpiac pompe prozniowa
    i zobaczyc czy sa jakies nieszczelnosci?
    > Jak nie ma to zagazowac i tyle...

    Ale chyba chodzi o to, że muszą odpowietrzyć aż do ostatniej dyszy w
    palniku. Bo to jedne mieszkania mogło sobie zamknąć swój zawór. Wrucą za
    tydzień otworzą zawór i mają zapowietrzaną instalację. Ale nadal nie
    wiem czym to szkodzi.

    Robert

  • 30. Data: 2023-11-30 05:09:07
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, November 29, 2023 at 12:24:17 p.m. UTC-6, J.F wrote:

> [...]
    > Albo napompomować powietrzem czy azotem .. czy CO2.
    >
    > Chyba lepsze niz próżnia, bo nie odwraca działania sił.

    Z silami to racja.
    Ale napowietrzyc co2 to sredni pomysl. Jak w instalacji jest juz tlen to trza by tam
    wpuscic cos co ten tlen przereaguje.
    Bo sie otworzy gaz, zapali jeden palnik i mieszanka w calej instalacji dostanie
    pozytywny impuls cisnieniowy.