eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynierianieco inny Wankel
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2023-11-19 02:55:58
    Temat: nieco inny Wankel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
    -design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
    https://youtu.be/jLtyNtf9_ew

    Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
    zdaje się w wanklach to był też problem?

    --
    Marcin


  • 2. Data: 2023-11-21 03:54:46
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, November 18, 2023 at 7:56:01 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
    -design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
    > https://youtu.be/jLtyNtf9_ew
    >
    > Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
    > zdaje się w wanklach to był też problem?
    >
    >

    Ten sam problem, niewazne z ktorej strony sie na to patrzy.
    Te uszczelnienia nie sa takim wyzym problemem.
    Te silniki da sie zrobic tak aby cala komore (doslownie 4-6 czesci) plus te uszczelki
    dalo sie wymienic w 30 minut.
    Ale to nie jest prawdziwy problem. Glownym klopotem jest ze trzeba smarowac i ten
    olej dostaje sie do komory spalania i kopci.
    To juz chyba prosciej dzis robic turbo turbiny i w nich palic co tam sie da wlac...



  • 3. Data: 2023-11-21 08:39:00
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-21, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > On Saturday, November 18, 2023 at 7:56:01 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    >> https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
    -design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
    >> https://youtu.be/jLtyNtf9_ew
    >>
    >> Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
    >> zdaje się w wanklach to był też problem?
    >>
    >>
    >
    > Ten sam problem, niewazne z ktorej strony sie na to patrzy.
    > Te uszczelnienia nie sa takim wyzym problemem.
    > Te silniki da sie zrobic tak aby cala komore (doslownie 4-6 czesci) plus te
    uszczelki dalo sie wymienic w 30 minut.
    > Ale to nie jest prawdziwy problem. Glownym klopotem jest ze trzeba smarowac i ten
    olej dostaje sie do komory spalania i kopci.
    > To juz chyba prosciej dzis robic turbo turbiny i w nich palic co tam sie da wlac...

    Tez mi się nie wydaje, że koncepcyjnie jest to jakoś odległe od Wanka.
    Owszem, bardziej kompaktowy, wiekszej mocy, bardziej przemyślany i
    zoptymalizowany, ale to jakby nadal Wankel z większością jego przypadłosci.

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2023-11-22 20:43:16
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, November 21, 2023 at 1:39:03 a.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-21, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > > On Saturday, November 18, 2023 at 7:56:01 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > >> https://arstechnica.com/cars/2023/11/this-inside-out
    -design-solves-most-of-the-rotary-engines-problems/
    > >> https://youtu.be/jLtyNtf9_ew
    > >>
    > >> Ale widzę uszczelnienia jakby podobne, tylko w odwrotnym układzie, a
    > >> zdaje się w wanklach to był też problem?
    > >>
    > >>
    > >
    > > Ten sam problem, niewazne z ktorej strony sie na to patrzy.
    > > Te uszczelnienia nie sa takim wyzym problemem.
    > > Te silniki da sie zrobic tak aby cala komore (doslownie 4-6 czesci) plus te
    uszczelki dalo sie wymienic w 30 minut.
    > > Ale to nie jest prawdziwy problem. Glownym klopotem jest ze trzeba smarowac i ten
    olej dostaje sie do komory spalania i kopci.
    > > To juz chyba prosciej dzis robic turbo turbiny i w nich palic co tam sie da
    wlac...
    > Tez mi się nie wydaje, że koncepcyjnie jest to jakoś odległe od Wanka.
    > Owszem, bardziej kompaktowy, wiekszej mocy, bardziej przemyślany i
    > zoptymalizowany, ale to jakby nadal Wankel z większością jego przypadłosci.
    >

    Ta. Sa ciekawe koncepcje wanklopodobne.
    Ostatnio gdzies widzialem ciekawe filmy.

    Ten to ten "twoj" https://www.youtube.com/watch?v=X5UOqZn43gY

    Ten mi sie wydaje najsensowniejszy.
    https://www.youtube.com/watch?v=pgQSCFRPac4
    Ma pewne zalety i nie wyglada na dramat w eksploatacji.

    Ten mniej ciekawy:
    https://www.youtube.com/watch?v=9I0_3qFmPUM


    Nie jestem pewien czy ktorykolwiek z nich sie spopularyzuje. Nikt nie chce inwestowac
    w spaliniaki w aktualnej narracji.
    A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda tanie jak
    barszcz.

    Nie sadze aby dogoniono gestosc energii jaka ma benzyna a nawet jak tak to ladowanie
    i tak zostanie waskim gardlem. A nawet jak by uzywac wymienne baterie to nadal bedzie
    ciezko je wymieniac czasem.

    A spaliniak dobrze zrobiony jest i sprawny (szczegolnie zeby sie ugrzac) i mozna
    dlugi czas go magazynowac w gotowosci do dzialania i paliwo latwo dostepne (jakby na
    oleju rzepakowym jezdzil...)

    Ale narazie popularyzacji nie widze. No, moze jakby sie okazalo ze w co drugiej wsi
    mamy centrum obrobcze cnc i takie silniki sie bedzie robic jako opensource. To tak,
    spopularyzuja sie.


  • 5. Data: 2023-11-24 01:29:10
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-22, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > On Tuesday, November 21, 2023 at 1:39:03 a.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > Ten mi sie wydaje najsensowniejszy.
    > https://www.youtube.com/watch?v=pgQSCFRPac4
    > Ma pewne zalety i nie wyglada na dramat w eksploatacji.

    Koncept ciekawy, ale spodziewam się problemów z uszczelnieniem komór po
    pewnym czasie ekploatacji. Całość musiałby być MZ praktycznie pozbawiona
    luzów.

    > A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda
    > tanie jak barszcz.

    Spalinowce same w sobie nie są złe. Spliny (określone) są złe, więc
    kwestia paliwa. Cos ten wodór kuleje od lat.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2023-11-24 19:28:33
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 24 listopada 2023 o 01:29:13 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
    > On 2023-11-22, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > > On Tuesday, November 21, 2023 at 1:39:03 a.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > > Ten mi sie wydaje najsensowniejszy.
    > > https://www.youtube.com/watch?v=pgQSCFRPac4
    > > Ma pewne zalety i nie wyglada na dramat w eksploatacji.
    > Koncept ciekawy, ale spodziewam się problemów z uszczelnieniem komór po
    > pewnym czasie ekploatacji. Całość musiałby być MZ praktycznie pozbawiona
    > luzów.
    > > A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda
    > > tanie jak barszcz.
    > Spalinowce same w sobie nie są złe. Spliny (określone) są złe, więc
    > kwestia paliwa. Cos ten wodór kuleje od lat.
    >
    > --
    > Marcin
    Nie musisz obawiać sie zadnych problemow z uszczelnieniem bo to nie twoja sprawa.


  • 7. Data: 2023-11-25 03:18:19
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, November 23, 2023 at 6:29:13 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-22, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > > On Tuesday, November 21, 2023 at 1:39:03 a.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > > Ten mi sie wydaje najsensowniejszy.
    > > https://www.youtube.com/watch?v=pgQSCFRPac4
    > > Ma pewne zalety i nie wyglada na dramat w eksploatacji.
    > Koncept ciekawy, ale spodziewam się problemów z uszczelnieniem komór po
    > pewnym czasie ekploatacji. Całość musiałby być MZ praktycznie pozbawiona
    > luzów.

    To sie jakos da zrobic. Ale pozytek z tego wielki nie jest wiec raczej nit tego
    popularyzowac nie bedzie.

    > > A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda
    > > tanie jak barszcz.
    > Spalinowce same w sobie nie są złe. Spliny (określone) są złe, więc
    > kwestia paliwa. Cos ten wodór kuleje od lat.
    >
    >

    Bo wodor to durna idea. Podobnie jak LPG.

    Spaliny nie sa zle. Sa tak samo zle jak wyrzucone baterie albo inne odpady
    poenergetyczne.


  • 8. Data: 2023-11-27 00:54:24
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-25, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > On Thursday, November 23, 2023 at 6:29:13 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    >> > A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda
    >> > tanie jak barszcz.
    >> Spalinowce same w sobie nie są złe. Spliny (określone) są złe, więc
    >> kwestia paliwa. Cos ten wodór kuleje od lat.
    >>
    >>
    > Bo wodor to durna idea. Podobnie jak LPG.

    Dlaczego durna?

    > Spaliny nie sa zle. Sa tak samo zle jak wyrzucone baterie albo inne
    > odpady poenergetyczne.

    Spalin jakby więcej i bardziej rozproszone. Nad szeroko rozumianym
    recyklingiem akumulatorów pracuje obecnie sporo osób. Co z tego wyjdzie,
    dopiero się okaże.

    --
    Marcin


  • 9. Data: 2023-11-28 03:55:15
    Temat: Re: nieco inny Wankel
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Sunday, November 26, 2023 at 5:54:27 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-11-25, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
    > > On Thursday, November 23, 2023 at 6:29:13 p.m. UTC-6, Marcin Debowski wrote:
    > >> > A IMHO spalinowce beda potrzebne i uzyteczne nawet jak elektryki beda
    > >> > tanie jak barszcz.
    > >> Spalinowce same w sobie nie są złe. Spliny (określone) są złe, więc
    > >> kwestia paliwa. Cos ten wodór kuleje od lat.
    > >>
    > >>
    > > Bo wodor to durna idea. Podobnie jak LPG.
    > Dlaczego durna?

    Zle sie skladuje, suche i silnik zaciera jak zle zrobiony.
    Benzyna znosna, dizel najlepszy.

    > > Spaliny nie sa zle. Sa tak samo zle jak wyrzucone baterie albo inne
    > > odpady poenergetyczne.
    > Spalin jakby więcej i bardziej rozproszone. Nad szeroko rozumianym
    > recyklingiem akumulatorów pracuje obecnie sporo osób. Co z tego wyjdzie,
    > dopiero się okaże.
    >

    Spaliny sie recyrkuluja. Jak sie dizel robi z rzepaku to wszystko sie wyrowna i po
    sezonie wychodzi na zero.

    Paliwa plynne sa geste energetycznie, w wielu przypadkach cieplo nie jest odpadem.
    Skladuja sie wysmienicie. Po roku nie traca nawet procenta energii.
    Maja pozyteczna wlasciwosc samo moderacji przy spalaniu (zwlaszcza dizel) - pare
    typow baterii tez to potrafi ale dzieki temu sie wolniej laduja co jest wada.
    Paliwa plynne sie bajecznie latwo transportuje i laduje do baku. Sprawnosc
    przenoszenia paliw plynnych jest wyzsza (nieduzo) od przenoszenia elektrycznosci.

    Transport 40ton paliwa na odleglosc 100km pochlania jakies 30-50 litrow tegoz paliwa.


    I tak dalej...

    Co do baterii to jak juz beda to pogadamy. Narazie nie sa. Ale ja w temacie zalet
    paliw plynnych i wad wodoru.

    Wodór nie ma prawie zadnych zalet dizla a mase wad. Gestosc energii taka se, ucieka
    doslownie w oczach. Wybuchowy, latwo palny, pali sie na sucho albo wrecz na mokro.
    Pamietaj, dla metalowych elementow tlusto - dobrze, sucho - zle, mokro - przejebane.
    Jedyny pozytek jaki widze to to ze mozna go robic za pomoca fotowoltaiki i czasem za
    pomoca wysokich temperatur i transportowac jako tako.
    No i moze drugi - jak sie spala to grzeje.

    Juz chyba lepiej ogniwa paliwowe ale tu chyba lepiej etanol.

    Dlugo by pisac.




strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: