  • 11. Data: 2009-07-22 13:33:52
    Temat: Re: pogniociony Krakow
    Od: emski <m...@g...com>

    On Jul 22, 12:42 am, XX YY <j...@u...at> wrote:

> [...]
    >  obiektyw na pelnym otwarciu przymydla troche do tego i go jest na
    > tyle mala iz wychodzi mkotyw nieostro
    > np :http://www.pbase.com/jemski/image/115203207
    >
    > tam gdzie przymknales chocby na 3,2 jest o niebo lepiej.
    >
    > dzwigasz nja szyi pare kilo dobrego sprzetu i swiadomie pozbywasz sie
    > jego mozliwosci  jakosciowych otwierajac pekna dziure.
    >
    > to samo z ta 15 -ka
    > bez sensu  . ten obiektyw mydli na 2,8 na maxa a robisz motywy ktore
    > prosza sie o wieksza GO.
    > swiatla masz az dosc  . tam gdzie jest ciemnio jak we wnetrzach to
    > oczywiste ze trza otworzyc ale w sloncu ?

    bokeh koloego bokeh to kluch do sukcessu ..no moze na tym zdjeciu noie
    wyszedl za szczesliwie ale generalnie uwielbiam 2.8 a na 300tce to juz
    miodzio :-)) a P program nie wiem ze istnieje :-)) zacielo mi sie na
    A :-))
    pozdrowka

  • 12. Data: 2009-07-22 13:49:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    emski napisał(a):
> [...]
    > wyszedl za szczesliwie ale generalnie uwielbiam 2.8 a na 300tce to juz
    > miodzio :-)) a P program nie wiem ze istnieje :-)) zacielo mi sie na

    Ale to nie jest jedyne kółko w tym aparacie. Czas poczytać do czego
    służą pozostałe ;-)

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2009-07-22 14:03:19
    Od: "timmy" <t...@g...pl>

    Uzytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "bikej" <b...@p...fm> napisal w wiadomosci

    i.googlegroups.com...

    > Mistrz drugiego planu tez niezle wyszedl :)

    a modelka widze pyknieta z oddali, zgoda jest na focenie i wrzucanie na
    www?
    ja jak jest z kochankiem w Krakowie a mezowi sciemnila, ze jedzie do Koziej
    Wólki?

    ;-)

    Timmy

  • 14. Data: 2009-07-22 15:31:27
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 11:53, "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>
    wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w
    wiadomoscinews:22ae00dc-96c6-4c12-9a56-426b16086c13@
    k30g2000yqf.googlegroups.com...

    > a mi wlasnie to baardzo odpowiada, swietny test szkielka
    > na otwartej przyslonie :)
    >
    > Krzysztofwww.ksstudio.pl

    na 1000 iso chcesz robic test szkielka ?
    swietny ma byc do tego ?
    chyba sam rozumiesz ze to mozna potraktowac tylko jako zart , albo
    przekore .:-)

  • 15. Data: 2009-07-22 15:39:29
    Od: emski <m...@g...com>

    On Jul 22, 10:31 am, XX YY <j...@u...at> wrote:

> [...]
    >
    > na 1000 iso chcesz robic test szkielka ?
    > swietny ma byc do tego ?
    > chyba sam rozumiesz ze to mozna potraktowac tylko jako zart , albo

    to nie zart ani przekora ani test po prostu 3200 to tak w 5DII jeszcze
    bez zabawy z Ninja sie bawie :-)) i tak jak wspomniale technical
    kruczki mnie nie bawia ja sie patrze na to co robie a nie jak robie a
    potem czasami sa klopoty ale z Mark II jest ich naprawde malo :-))

  • 16. Data: 2009-07-22 15:48:29
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 15:28, emski <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > swiatlo szczegolnie tam gdzie go nie ma w ogole jak dzwony
    > zygmuntowskie a juz  ISO to paranoja jakie daje mozliwosci czasami az
    > do przesady ze nawet Ninja nie pomaga ale jaka radocha robic w
    > kompletnej ciemnicy zaliczylem prawie wszystkie Canons od Rebel przez
    > DsII i zaluje ze go sprzedalem chyba zanabede powtornie...the
    > best  :-))  Jedyne zastrzenie mam do koloru tej 15tki nawe w Shopie
    > nie wiele mozna zrobic z tym lukrem a 2.8 ? moj ukochany bokech. A
    > reszta to juz czysta zabawa i samozadowolenie a to najwazniejsze :-))

    ja widze zdjecia mydlaste , szczegolnie ta 15 ka mydli strasznie ( a
    rozdzielczosc jaka uzyskalec na 2,8 jest zdumiewajaco niska ) ,
    konsekwencja tego sa brzydkie przejscia tonalne , nie najladniejesz
    oddanie barwy.
    na 2,8 GO jest na tyle mala iz nie jest latwo trafic z ostroscia na
    200 mm - i na paru zdjeciach widac ze nie sidzi tam gdzie powina
    tylko gdzies wczesniej na sweterku zamiast na twarzy. miejscami
    przechodzi w efekt jak sakramncka aberacja chromatyczna - to zdjecie
    straganow ze swiecidelkami zobacz na rogach - wszystkie odmiany
    teczy , a to uroku nie dodaje. zwyczajnie robi wrazenie zdjecia
    wykonanego b marnym obiektywem

    cokolwiek powiesz niczym nie usprawiedliwisz faktu ze pracujesz ( i
    jak sam piszesz nie zwracasz uwagi na parametra ) w najgorszym
    zakresie jakosciowym obiektywow.A skutki tego widac w postaci gorszego
    niz to powinno byc rysunku.
    sugerowalbym do tej inwestycji doloz jeszcze kilkadziesiat zlotych i
    kup jakis podrecznik o technice fotograficznej.
    po to sie kupuje obiektyw 2,8 zeby miec przyzwoicie rysujacy po
    przymknieciu o 1 stopien czyli od 4,0

    focenie na pelnej dziurze o ile nie jest uzasadnione warunkami
    oswietleniowymi w tego typu fotografii spacerowo - pamiatkowej jest
    bez sensu.

    w zadnym z tych zdjec nie zauwazylme uzasadnienia dla bokeja.

    to co ludzie maja ogladac nieostre tlo ? innymi slowy chcesz
    poswiecic jakosc odwzorowania glownego motywu kosztem ladniejszego
    nieostrego tla. ?

    takie tlumaczenie nie trzyma sie kupy.

    bokej na zdjeciu jest najmniej interesujacy.
    jesli ludzie zwracaja uwage na bokej i podkreslaja jaki fajny , to
    swiadczy ze zdjecie jest d.d. gdyz tlo i bokej bardziej zwrocily
    uwage od motywu glownego.

    nastaw przyslone w tych obiektywach na 5,6 i czulosc nie wyzej niz na
    400 iso ( o ile pamietam c5d mkII osiaga najwyzsza dynamike we dla
    iso 400 ) a zobaczysz o ile poprawi sie jakosc tych zdjec.

    Dlatego pytam o program P gdyz widze ze nad parametrami nie
    panujesz . P wybierze rozsadniej niz sam myslisz.

    w instrukcji powinny byc krzywe dla programu P - zobacz jak sa
    inteligentnie ulozone.
    nie przychodzi mi teraz zaden tytul ksiazki do glowy , moze ktos
    podpowie.

  • 17. Data: 2009-07-22 16:27:23
    Od: emski <m...@g...com>

    On Jul 22, 10:48 am, XX YY <j...@u...at> wrote:

> [...]
    > inteligentnie ulozone.
    > nie przychodzi mi teraz zaden tytul ksiazki do glowy ,  moze ktos

    nooo jest duzo racji w tym co mowisz jak ktos jest pro ktorym ja nie
    jestem i bardziej mnie intersuje samo zdjeci i ujeci niz jego
    parametry i jak sobie tak laz i foce to sie po prostu bawie i efekt
    przy tak malym nakladzie rozumu ktory ja w to wkaldan jest chyba
    jednakowoz nie tak tragiczny jedyne co mi nie pasuje to kolor tej
    15tki jest straszny no moj gust a bohek sorry nie przekonasz mnie moj
    ulubiony tojest 85 1.2 L ale to nie jest na lazenie po Krakowie szklo
    sorry ale zlapac ostre oko na nieostrej twazry to moj ulubiony motye
    np i w/g mnie 70-200 to najlepsze rozwiazanie do lazenia po ulicy i
    zabawy aberacja w 15 ? zgadza sieale who cares ? nawt nie zabardzo mi
    sie chce jej poprawiac czasami jak jest extreeme :-)) tak jak
    powiedzialem ja sie bawie fotografia a nie sprzetem i 5DII ta zabawe
    zrobil przyjemniejsza :-)) ohhh 400 ISOprzy tych dzwonach i w
    podziemiach dawal mi cos kolo 1/25 to przesada a 3200 nawet Ninja nie
    zaglada do zdjecia :-))

  • 18. Data: 2009-07-22 16:49:22
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 22 Jul., 18:27, emski <m...@g...com> wrote:

    > nooo jest duzo racji w tym co mowisz jak ktos jest pro ktorym ja nie
    > jestem i bardziej mnie intersuje samo zdjeci i ujeci niz jego
    > parametry

    parametry sa nieinteresuajace.
    interesujacy jest wynik ostateczny.
    na ogol dazy so do uzyskania zdjec o dobrej jakosci.
    jakosc optyki zalezy od parametrow , dlatego warto wybrac takie
    parametry aby optyka pracowala dobrze , gdyz to ulatwia uzyskanie
    zdjecia o dobrej jakosci.
    tak sie sklada ze wybrales otwarta przyslone , przy ktorej obiektywy
    rysuja najslabiej i ja to widze , to sie przeklada na rozmycie przejsc
    tonalnych , nie tylko ostrosc konturowa , nad ta mozna przejsc
    ostatecznie do porzadku dziennego.
    dlatego warto wybrac takie parametry aby dac obiektywowi szanse na
    pokazanie swoich mozliwosci.
    a wybor ten ogranicza sie w zasadzie do przyslon rzedu 4.0 -5,6 -8,0-
    czyli zadna wiedza szczegolna nie jest potrzebna.

    fotografowanie na otwartej przyslonie jest trudniejsze niz na
    przymknietej , wymaga szczegolnej starannosci.

    gdyby chodzilo o bokhey - wystrczyloby wystawic obiektyw przez okno na
    przeciwlegla strone ulicy nie wychodzac z mieszkania , rozostrzyc , a
    potem podziwiac bokej.

    tlo jest wtedy fajne jesli go nie widac - tzn nie konkuruje z glownym
    motywem.

    jesli zawsze tak robisz to nie bedziesz mial wogole szansy zobaczyc na
    co Twoj sprzet jest wogole stac jakosciowo.

  • 19. Data: 2009-07-22 16:58:36
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > jakosc optyki zalezy od parametrow ,
    zanim sie ktos przyczepi - to jest skrot myslowy.
    jakosc odwzorowania przez optyke zalezy od parametrow - w tym sensie
    jest to napisane.

  • 20. Data: 2009-07-22 18:09:10
    Od: emski <m...@g...com>

    On Jul 22, 11:49 am, XX YY <j...@u...at> wrote:

> [...]
    >
    > jesli zawsze tak robisz to nie bedziesz mial wogole szansy zobaczyc na
    > co Twoj sprzet jest wogole stac jakosciowo.

    ja tam jestem zadowolony ze swojego sprzetu bo nie sparwia mi klopotu
    a przynosi satysfakcje w tej fotografi jaka chce widziec i uprawiac a
    ze sa rozne szkoly i gusta nie mam watpliwosci ale w koncu za kazdym
    sprzetem jaki by nie byl na koncu stoi fotograf i jego widzenie swiata
    i samego momentu i jegoz uchwycenia a ze nie fascynuje sie fotografia
    policyjna ze ma byc widoczna brew nos i metrowka na scianie :-)) to
    nie bede sie rozdrabnial nad jakim kolkiem gdzie pokrecic. Biore
    udzial w paru forum tutaj u mnie w Skierolawkach i widze ze
    najczesciej sie to konczy tym ze klienci wystawiaj knoty totalne i
    calymi dniami dyskutuja na temat knotow tylko ze nikt nie zauwaza ze
    mowia o knotach ale kola i pokretla w aparacie znaja i rozbieraja z
    zamknietymi oczami. pewnie ze sie cooos mozna nayczyc ale sama sztuka
    dla sztuki tonie moja szkola myslenia ja mam cos do przekazania jakis
    moment uchwycony a zachwycony bylem Krakowem a wiec pokazalem go tak
    jak ja to chcialem widziec :-))) ito bylo celem mojego przekazy a
    nietam czytym kolkiem czy tamtym czy ama tiochnika dla tiochniki i
    uwazam ze 5DII jest tym narzedziem ktory sprawia mi najwiecej radochy
    jak do tej pory ...bo elimuje czesciowo myslenie ze swoja
    technologia :-))