  • 1. Data: 2012-03-14 12:05:20
    Temat: ftp vs webdav
    Od: "nolina " <n...@g...pl>

    Witam
    Proszę o wytłumaczenie mi czym różni się przesyłanie plików przez ftp a webdav?
    Dziękuje

  • 2. Data: 2012-03-14 12:52:29
    Temat: Re: ftp vs webdav
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    http://lmgtfy.com/?q=ftp+vs+webdav, pierwsze na liście....

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 3. Data: 2012-03-14 13:03:54
    Od: "nolina " <n...@g...pl>

    Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl> napisał(a):

    > Dnia 14-03-2012 13:05 nolina napisał:

    > http://lmgtfy.com/?q=ftp+vs+webdav, pierwsze na liście....

    Tak i ja potrafię ale wolałem coś bardziej dla laika i też w związku z tym po
    polsku,ale dzięki.

  • 4. Data: 2012-03-14 17:20:50
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 14 Mar 2012 12:05:20 -0000, nolina <n...@g...pl>
    wrote:

    > Proszę o wytłumaczenie mi czym różni się przesyłanie plików przez ftp a
    > webdav?

    FTP jest przestarzałym, zagmatwanym, niebezpiecznym, słabo
    ustandaryzowanym protokołem, który jest zawodny i powolny we współczesnej
    sieci. Ale jest popularny, więc jest popularny, bo jest popularny.

    WebDav jest nowszy, bazowany na HTTP i technicznie dużo sensowniejszy.

    Jeśli masz konto SSH na serwerze, to użyj SFTP. SFTP poza trzema literami
    nazwy nie ma nic wspólnego z FTP, więc jest bezpieczny i szybki. Jak
    wgrywasz duże ilości plików, to zobacz Rsync.

    --
    regards, porneL

  • 5. Data: 2012-03-14 17:41:38
    Od: "nolina " <n...@g...pl>

    porneL <n...@p...net> napisał(a):

> [...]
    > nazwy nie ma nic wspólnego z FTP, więc jest bezpieczny i szybki. Jak
    > wgrywasz duże ilości plików, to zobacz Rsync.

    Dziękuje.

  • 6. Data: 2012-03-14 19:15:01
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 14-03-2012 14:03 nolina napisał:

    > Tak i ja potrafię ale wolałem coś bardziej dla laika i też w związku z tym po
    > polsku,ale dzięki.

    Nie napisałeś w pierwszym poście, że chodzi o wyjaśnienie po polsku i
    dla laika :)

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl