  • 1. Data: 2012-03-06 12:45:17
    Temat: podział ekranu/dostosowanie wielkości obrazków do rozdzielczości
    Od: Wojo <killing_time@[usun]wp.pl>

    Witam,
    Natknąłem się na problem z kodowaniem layoutu. Mianowicie mam dwa duże
    obrazki (obok siebie) na cały ekran. Które powinny dostosowywać się do
    rozdzielczości monitora. Jak mądrze zakodować aby dla różnych
    rozdzielczości zawsze obrazki były dostosowane (bez pasków), aby
    automatycznie się skalowały. Docelowo mają one być linkami, po
    najechaniu będzie na nich pojawiały się napisy.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2012-03-06 19:16:49
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 13:45:17 +0100, Wojo napisał(a):

> [...]
    > automatycznie się skalowały. Docelowo mają one być linkami, po
    > najechaniu będzie na nich pojawiały się napisy.

    Jeśli nie interesują cię stare przeglądarki to możesz użyć
    background-size z css3.

    <ul class="swinki">
    </ul>

    i style:

    ul.swinki li:first-child a {
    background: green url('swinka1.jpg') no-repeat left top;
    background-size: 100% 100%;
    }

    ul.swinki li:last-child a {
    background: red url('swinka2.jpg') no-repeat left top;
    background-size: 100% 100%;
    }

    a całość wygląda tak:
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/skalowanie/