  • 1. Data: 2012-03-14 11:06:20
    Temat: htdocs i public_html
    Od: "nolina " <n...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Założyłem konto hostingowe darmowe na onuse.pl
    W panelu administracyjnym nie ma dostępu do katalogów tylko przez ftp. Na
    serwerze jest tylko katalog htdocs oraz pliki php.ini oraz error.log
    Gdzie mam wgrywać pliki swojej strony? Do tej pory wgrywałem pliki do
    public_html. Aha nie ma tam też katalogu mojej domeny. Proszę o jakieś
    rady/wytłumaczenia dla mało amatora tworzenia www :)
    Dziękuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-03-14 12:14:36
    Temat: Re: htdocs i public_html
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 14 marca 2012 12:06. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) nolina :

    > Na
    > serwerze jest tylko katalog htdocs oraz pliki php.ini oraz error.log
    > Gdzie mam wgrywać pliki swojej strony? Do tej pory wgrywałem pliki do
    > public_html.

    Skoro masz htdocs, to wydaje się, że właśnie tam powinieneś wgrać swoje
    pliki. Zrób jakiś banalny plik index.html (zawierający choćby jedno słowo,
    nawet bez struktury dokumentu), wgraj do tego htdocs i zobacz, czy Twoja
    główna strona się zmieni.

    > Aha nie ma tam też katalogu mojej domeny.

    A nie jest czasem nazwa użytkownika nazwą domeny? ;)

    Z jednej strony to niedobrze, z drugiej korzystasz z jakiegoś darmowego
    hostingu, na dodatek chyba nieszczególnie popularnego, więc pewnie masz
    mocno ograniczone możliwości konfiguracji. Póki utrzymujesz tylko jedną
    domenę/witrynę, to nie ma problemu. Mogą się jednak pojawić, jak zechcesz
    mieć ich kilka.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2012-03-14 17:38:44
    Od: "nolina " <n...@N...gazeta.pl>

    OK. Już wszystko śmiga. Moja domena jak i ta związana z loginem.
    onuse.pl jest młodym hostingiem i dość dobre parametry i nie ma reklam. Jak
    znasz inny podobny to chętnie go sprawdzę.
    A na czym to polega że większość (jak mniemam) serwerów ma public_html a ten
    htdocs. Da się wyjaśnić różnice laikowi?
    Dziękuje.

  • 4. Data: 2012-03-14 19:31:14
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 14 marca 2012 18:38. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) nolina :

    > onuse.pl jest młodym hostingiem i dość dobre parametry i nie ma reklam.
    > Jak znasz inny podobny to chętnie go sprawdzę.

    Wszystkie darmowe serwery, jakich używam, są zamknięte (znaczy nie można tam
    tak po prostu sobie założyć konta), więc nie jestem w stanie nic doradzić.

    > A na czym to polega że większość (jak mniemam) serwerów ma public_html a
    > ten htdocs. Da się wyjaśnić różnice laikowi?

    Co prawda nie jestem ekspertem i mogą okropnie chybić, ale przypuszczam że
    jest tylko i wyłącznie kwestia pewnej konwencji. Chodzi tutaj o domyślne
    ustawienia niektórych serwerów (konkretnie demonów HTTP i paczek z nimi
    w dystrybucjach) oraz przyzwyczajenia administratorów.

    Co najwyżej można spekulować na temat źródeł tych dwóch nazw. Wydaje mi się,
    że ,,public_html" jest zorientowane na użytkownika (każdy w systemie ma swój)
    zaś ,,htdocs" jest zorientowane na witrynę (gdzieś tam jest katalog
    z witrynami i w każdym z nich jest katalog ,,htdocs").

    Ale nie przypisywałbym temu rozróżnieniu jakiejś bardzo istotnej różnicy
    znaczeniowej. Zwłaszcza że nic nie stoi na przeszkodzie, aby serwer
    skonfigurować w inny sposób. Np. żeby folder na pliki użytkowników nazywał
    się ,,strony www".