  • 31. Data: 2013-09-27 09:32:53
    Temat: Re: fotorapid: 72/50 - kłócić się czy zapłacić?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-27, Miroo <m...@R...o2.pl> wrote:
> [...]
    .jpg

    > Ale tu są 3 pojazdy w kadrze. Może tak być?

    Nie moze, no ale w czym to przeszkadza?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 32. Data: 2013-09-27 09:57:05
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ale tu są 3 pojazdy w kadrze. Może tak być?

    Według instrukcji obsługi może, chociaż podobno stalowe bariery i gabaryty
    TIRa mogą zakłucać pomiar.
    Błąd pomiaru do 100km/h jest +/-3km/h więc tak czy inaczej takie zdjęcie
    powinno iść do śmietnika,
    chociaż jak pisałem nie zapłaciłem z innego paragrafu. Byłem natomiast u
    nich w straży i spytałem sie co to jest to powiedzieli, ze sprawę skierują
    do sądu i skierowali. Nawet nie byłem w sądzie, ale raz pisać do nich
    musiałem :)
    Tam było zdaje się 200zł i nawet jakby było 50 to bym nie przyjął, nawet
    jeśli potem miałbym te 200 dopłacić.
    O ile popieram FRy w miastach na skrzyżowaniach np. u siebie
    Powstańców/Człuchowska w Wawie.
    Kiedys było tam tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=8ZH4FLk6IqE
    (prosze sobie przypomnieć analogiczny wątek o Mercedesie i Astrze na
    Puławskiej)
    to na drogach typu S zza krzaka ni chuja nie popieram.

  • 33. Data: 2013-09-27 10:11:22
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Kiedys było tam tak:
    > http://www.youtube.com/watch?v=8ZH4FLk6IqE

    albo tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=_QKB9J-EbMo

  • 34. Data: 2013-09-27 10:16:46
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > albo tak:
    > http://www.youtube.com/watch?v=_QKB9J-EbMo

    albo tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=TBjuuwMhwjU

    Dotarło do niektórych po co są FRy w takich miejscach ?
    Na samych Powst. Śl. to powinny stać przynajmniej co drugą krzyżówkę.

  • 35. Data: 2013-09-27 11:26:20
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-26 22:30, ToMasz pisze:

    > jacy wy jesteście kochani! Jak ktoś się tylko lekko pochyli to w dupę
    > trzeba kopać.

    To nie kopanie w dupę tylko stwierdzenie faktów. Proponuję też
    sprawdzić co to jest to z tyłu, co kąsa w dupsko.

  • 36. Data: 2013-09-27 11:34:10
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-27 09:06, Iglo pisze:
    > Dnia Thu, 26 Sep 2013 22:30:39 +0200, ToMasz napisał(a):
    (...)

    > I ostatnie zdanie jest kluczowe. DK11 i ogólnie całe Zachodniopomorskie.
    > Kogo tam nie złapali.. Oczywiście tutaj sami moralizatorzy, "że trzeba
    > wiedzieć ile jechać w zabudowanym".

    A co, może nie trzeba? Może z czasem ludzie się nauczą, że jak są
    ograniczenie i nawet oznakowanie o 'suszeniu' to się jeździe
    zgodnie z przepisami, a ja nie to się płaci frycowe, a nie płacze
    jaka to SM zła, niedobra itd.

    > Prawda jest taka, że odbywa się
    > regularne polowanie na kierowców jadących nad morze i tyle. Olbrzymie
    > wpływy z fotoradarów są uwzględnione w budżetach gmin i trzeba normy
    > wyrobić raczej nikt ci "nie spuści z ceny". Radary są ustawiane tam gdzie
    > teren zabudowany najmniej na taki wygląda, wystarczy, że przegapisz znak,
    > często zarośnięty krzaczorami i dokładasz się do kasy gmin.

    Wiem, wiem, czytam te rewelacje grupowe na ten temat. Przykro mi,
    ale nie dałem się złapać i w brew temu co tak często się opowiada
    to od jakiegoś czasu (od zmian z chyba 2011) SM może tylko w
    ustalonych miejscach terenu zabudowanego ustawiać FR. No i tak robią.
    A że polowaniem to nazywają - cóż, nie sobie będzie polowanie. Jak
    ktoś jeleń i zapiernicza po zabudowanym np. ponad 70km/h bo w 'mieście'
    bo mu się wydaje że wolno, to go upolują jak kaczkę i tyle.

  • 37. Data: 2013-09-27 11:36:09
    Od: Mariusz-net <l...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 09:57:05 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > O ile popieram FRy w miastach na skrzyżowaniach np. u siebie
    >
    > Powstańców/Człuchowska w Wawie.
    >
    > Kiedys było tam tak:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=8ZH4FLk6IqE

    Ja tam od FR w miastach i wsiach wole odseparowanie pieszych/rowerzystów/samochodów
    po przez chodniki, ścieżki rowerowe, przejścia podziemne/kładki, skrzyżowania
    bezkolizyjne i tunele. Ale ja truskawki cukrem ... ;-)

    Pozdr,
    Mariusz

  • 38. Data: 2013-09-27 11:38:33
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-26 22:26, Czesław Wiśniak pisze:

    > No to jeszcze wchodzi w gre umorzenie z powodu:
    > "straż miejska nie może kierować do sądu wniosku o ukaranie właściciela
    > pojazdu za niewskazanie sprawcy wykroczenia któremu powierzył samochód"
    > ale to dlatego, ze ten paragraf jest rozpatrywany w pierwszej
    > kolejnosci, czyli zla procedura, tak ?

    To kolejna z możliwości. Na podstawie tego materiału nie sposób
    stwierdzić co orzekł są - wiemy tylko, że:
    "I ten uznał, że kobieta nie musi płacić mandatu. "

  • 39. Data: 2013-09-27 15:25:01
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5244996d$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > trzeba kopać. 2/8/2013 w tył auta wjechała mi ciężarówka. Młodsza córka
    > umie powiedzieć "auto ma ała" i jak jej mam wytłumaczyć że morza nie
    > zobaczy? Tak, starszy brat był w tej zajebistej piaskownicy widocznej na
    > jego fotografiach, ale ty nie będziesz, bo jakiś palant gadał przez
    > telefon i nie zauważył czerwonego światła i samochodu stojącego przed nim.
    > Może mi podpowiesz jak to wytłumaczyć dziecku które ma 1.5 roku? No więc
    > wziąłem auto do mamy, zamiast na w miarę przyzwoite, zaplanowane wczasy,
    > pojechałem trochę na ślepo, byle by nad morze. Teraz sam wiem, nigdy

    [ironia on]
    Och... Jaka smutna historia...
    To poświęcenie ojca, który pojedzie na byle jakie wczasy byle pojechać...
    I te akcenty na córeczkę, która morza nie zobaczy...
    Aż mi się łza w oku zakręciła...
    Jak pomyślę o tych wszystkich 1,5 rocznych dzieciach, które nie zobaczą
    morza, to serce mi pęka...
    [ironia off]

    Jak wytłumaczyć? Tak samo jak tłumaczysz, że tej zabawki nie kupisz, ma nie
    bić brata, kupy nie rozmazywać na telewizorze, a ciągniecie kotka za ogon
    może zaboleć (kota albo dziecko ;-)...
    Ciekawe jak ogarniesz temat, jak dziecko zobaczy zdjęcia bardziej
    egzotycznego miejsca i powie "też tam chcę"...

    Samochód trzeba było wynająć i rachunek dostarczyć ubezpieczycielowi
    sprawcy.
    A co do drogi... Spoko, przy takim podejściu niedługo nie tylko DK11
    będziesz unikał, ale będziesz mógł sprzedać samochód i unikniesz mandatów,
    bo przy obecnym i planowanym zagęszczeniu fotoradarów nigdzie nie
    pojedziesz...

    > Fakt że używane przez straż i policje radary są marnej jakości nic nie
    > zmienia? To że Szczecinek ma 2 miejsce w Polsce pod względem wystawianych
    > mandatów z fotoradarów też nie?

    A co zmienia, że dziecko rzygało? Czy daje Ci to prawo do przekraczania
    prędkości i zniżek na mandaty? Jak wiozę babcię, kota, szybko psującą się
    żywość, to też mogę domagać się zniżek na mandaty?
    Żeby była jasność: co do fotoradarów, ich umiejscowienia, zasad ich
    stosowania mam swoją opinię, niezgodną z polityką "zero tolerancji dla
    piratów drogowych".
    Jak już dostaję mandaty, to za prędkość i to te z "górnej półki"... ;-)
    Śmieszy mnie jednak Twoja postawa, wg której, skoro jechałeś z rzygającym
    dzieckiem, to mandat Ci się nie należy, a jeśli już, to jak najmniejszy.
    Jeżeli chcemy różnicować mandaty, to tylko w przypadku, kiedy możemy
    obiektywnie stwierdzić, że ten sam manewr w jednym miejscu stworzył większe
    niebezpieczeństwo niż w innym. Np. inną wagę ma przekroczenie prędkości koło
    szkoły, a inne w środku pola, gdzie miesiąc temu naprawiali jezdnię i
    zapomnieli zdjąć znak.
    Idąc dalej tym tropem, stworzyłeś większe niebezpieczeństwo, bo jechałeś
    rozkojarzony zachowaniem dziecka i nie zwolniłeś. Co więcej naraziłeś własne
    dziecko na niebezpieczeńśtwo! Doliczcie mu 100zł... ;-)

    > Jasne że popełniłem błąd, zastanawiałem się nad całkowitym wykręceniem
    > się od odpowiedzialności, ale to nie o to chodzi. Zawaliłem, trzeba
    > zapłacić. Kwestia tylko ile. 200 czy 50, a to juz jest różnica o którą
    > warto zawalczyć, jedną kartką A4. JAk niczego nie potraficie doradzić, to
    > przynajmniej nie osądzajcie mnie nie znając sprawy.

    Jakiej sprawy? Złapałeś mandat, a teraz jojczysz, zasłaniasz się dzieckiem i
    opowiadasz ckliwe historie.

    Żeby nie było, że czepiam się i udaję świętego... Dwa lata temu miałem
    bardzo podobną sytuację, w dniu wyjazdu (już w połowie drogi) dostałem
    strzała z winy kierowcy ciężarówki, który był przekonany, że zjeżdżając z
    ronda ma pierwszeńśtwo. Tego samego dnia załatwiłem na szybko drugi samochód
    i pojechałem. Z wakacji wróciłem z mandatem, dwa razy większym niż Twój, ale
    nikomu nie jojczyłem, nie mydłiłem oczu, że mi ktoś rzygał, itp.
    Owszem, przyznaję, sytuacja ujowa, ale trzeba być facetem i mieć jaja, a nie
    płakać na newsach.
    A jeśli nie chcesz płacić mandatu (rozumiem i popieram ;-), to po prostu
    zastosuj się do rad i nie opowiadaj żenujących historii o nieszczęśliwych
    dzieciach...

    Wiwo

  • 40. Data: 2013-09-27 15:31:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Sep 2013 17:56:10 +0200, ToMasz

    > Co radzicie?

    Zabulić i nie skomleć niczym niewinny anacron. :P

    --
    Pozdor Myjk