-
1. Data: 2013-09-25 17:29:30
Temat: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Wentyl z czujnikiem cisnienia, więc wolałbym najpierw zapytać o
sztukowanie a nie lecieć do gumiarza z obcęgami.
W wentylu AV odpadł około 2mm górnej części gwintu [1]. Z wentyla
wystaje teraz rdzeń, co nie przeszkadza mu być szczelnym. Ale
przeszkadza w nałożeniu końcówki pompki. W dodatku napierwszy rzut oka
gwint odpadnie dalej, wydaje mi się że widzę uszkodzenie głebiej.
Ponieważ mógłbym coś na niego nakręcić i w ten sposób go nieco wydlużyć
ale umozliwić pompowanie to pytanie brzmi: czy istnieje coś w rodzaju
tulejki z gwinetm wewnętrznym, którą mógłbym nakręcić (na klej) i w ten
sposób przedłuzyć go? Przypuszczam że to bardzo specyficzny problem, ale
szukam raczej pomysłu MacGyvera jak nie zapłacić 100zł za czujnik i
100zł za założenie i wkodowanie.
[1] Gumiarz zakręcił kaperkę i posmarował klejem. Na tyle skutecznie że
przy odkręcaniu po sezonie urwało gwint.
-
2. Data: 2013-09-25 18:12:30
Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
> czy istnieje coś w rodzaju
> tulejki z gwinetm wewnętrznym, którą mógłbym nakręcić (na klej) i w ten
> sposób przedłuzyć go?
tak. tzn w rowerach, wózkach stosuje się przelotki, redukcje
przedłużacze itp. weź prosze zrób fotkę tego co zostało w kole i pokaż
ją, to coś bardziej konkretnego napiszę.
ToMasz
-
3. Data: 2013-09-25 18:26:42
Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-09-25 18:12, ToMasz wrote:
> tak. tzn w rowerach, wózkach stosuje się przelotki, redukcje
> przedłużacze itp. weź prosze zrób fotkę tego co zostało w kole i pokaż
> ją, to coś bardziej konkretnego napiszę.
Katastrofa wygląda tak:
http://sebobialy.net/wentyl.jpg
-
4. Data: 2013-09-25 19:25:44
Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2013-09-25 18:26, Sebastian Biały pisze:
> Katastrofa wygląda tak:
>
> http://sebobialy.net/wentyl.jpg
No to prosta sprawa. Kupujesz za 4 zł najtańszy wentyl i odcinasz z
niego kawałek z gwintem. Na pozostały kikut nakręcasz na kleju metalową
nakrętkę/kapturek (kaperkę-kapkę, czy jak tam zwał) z odciętym
dekielkiem i na kleju wkręcasz w to kawałek rurki z nowego wentyla. Jak
odpowiednio spasujesz gwint wewnętrzny to nawet będziesz mógł zaworek
wykręcać i wkręcać. Ewentualnie nic nie robisz, tylko kupujesz
nakrętkę/kapturek taką dłuższą z możliwością pompowania bez odkręcania.
Miałem kiedyś takie cudo w Octavii. Kapturek miał bolec ze sprężynką i
po nałożeniu końcówki pompki otwierał się zaworek, bez odkręcania.
Jacek
-
5. Data: 2013-09-25 19:29:37
Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2013-09-25 19:25, Jacek wrote:
> No to prosta sprawa. Kupujesz za 4 zł najtańszy wentyl i odcinasz z
> niego kawałek z gwintem.
Mam to mniej więcej tak wymyślone jako ostatnia deskę ratunku :) Miałem
nadzieje że ktoś z jakiegoś absurdalnego powodu produkuje coś pasującego
bez druciarstwa :).
-
6. Data: 2013-09-25 19:53:09
Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 25.09.2013 19:29, Sebastian Biały pisze:
> On 2013-09-25 19:25, Jacek wrote:
>> No to prosta sprawa. Kupujesz za 4 zł najtańszy wentyl i odcinasz z
>> niego kawałek z gwintem.
>
> Mam to mniej więcej tak wymyślone jako ostatnia deskę ratunku :) Miałem
> nadzieje że ktoś z jakiegoś absurdalnego powodu produkuje coś pasującego
> bez druciarstwa :).
>
przedłużacz wentyla, posiada zawór.
http://photos04.istore.pl/28177/photos/big/12727859.
jpg
redukcja, przejściówka z samochodowego na rowerowy. posiada zawór, na
nią można wkręcić przejsciówkę z rowerowego na samochodowy, żeby
napompowiać na stacji benzynowej....
http://do-roweru.net78.net/z_wodnym/adapter_AVnaDV.p
ng
ToMasz
-
7. Data: 2013-09-25 20:54:46
Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:l1uvgs$13h$1@node2.news.atman.pl...
> Wentyl z czujnikiem cisnienia, więc wolałbym najpierw zapytać o
> sztukowanie a nie lecieć do gumiarza z obcęgami.
>
> W wentylu AV odpadł około 2mm górnej części gwintu [1]. Z wentyla wystaje
> teraz rdzeń, co nie przeszkadza mu być szczelnym. Ale przeszkadza w
> nałożeniu końcówki pompki. W dodatku napierwszy rzut oka gwint odpadnie
> dalej, wydaje mi się że widzę uszkodzenie głebiej.
>
> Ponieważ mógłbym coś na niego nakręcić i w ten sposób go nieco wydlużyć
> ale umozliwić pompowanie to pytanie brzmi: czy istnieje coś w rodzaju
> tulejki z gwinetm wewnętrznym, którą mógłbym nakręcić (na klej) i w ten
> sposób przedłuzyć go? Przypuszczam że to bardzo specyficzny problem, ale
> szukam raczej pomysłu MacGyvera jak nie zapłacić 100zł za czujnik i 100zł
> za założenie i wkodowanie.
>
> [1] Gumiarz zakręcił kaperkę i posmarował klejem. Na tyle skutecznie że
> przy odkręcaniu po sezonie urwało gwint.
Do podwójnych tylnych kół w ciężarówkach stosuje się czasem przedłużki
wentyli. Zapytaj w sklepie z częściami do ciężarówek.
--
Pozdrawiam,
yabba