eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingfizyka punktow z polaczeniami
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2010-12-08 13:31:46
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 7 Gru, 18:39, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
    >  > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    >  > czastek ktore s zwiazane nie mam wiekszego pojecia
    >
    > Zacznij od po aczenia punkt w masy za pomoc "spr ynek" dzia aj cych
    > zgodnie z prawem Hooke'a i wywieraj e na punkty masy si y. Jak ich
    > b dzie du o (punkt w i spr ynek) to dostatecznie (dla zabawy) b da
    > symulowa ciala "prawie sztywne". Zak adaj c oczywi cieze to czysta
    > zabawa i nie interesuj Cie rozwi zania korzystaj ce np. z MES.

    To jest troszke neibezpieczne. Jeśli uzyje czegoś madrzejszego
    do symulowania tych rownan, to krok dopasuje mu się do skali
    czasowej powiązanej z drganiami. A to oznacza, że albo wszytko
    będzie mięciutkie, albo te drgania będą szybkie i zuzyje znaczaco
    zbyt duzo mocy procka:)

    Jeśli użyje czegoś mneij sprytnego, to
    mx"=kx
    rozwiazania to sin(sqrt(k/m)t)

    Schemat mniej sprytny:
    v_{n+1} = -k/m x *dt v_n
    x_n+1 = v*dt +x_n

    Ustaw to sobie w excellu chociazby. jezli dt male w porownaniu z m/k,
    wszytko jest w miare ok (roznie, ale w gierce dodasz tlumienie i
    bedize ok).
    Ale co sie dzieje, jak m/k jest podobnej wielkosci jak dt, albo dt
    jest duze?

    Tlumienie niewiele pomoze, (jak pisalem, maly krok albo miekki uklad).

    Jeśli to mają być punkty na sztywno polaczone (cialo sztuwne, a nie
    np koparka z przegubami) to mozesz opisac wszytkie punkty za pomoca
    kilku liczb (polozenie jednego z puunktow, katy..). Ale rownanka się
    wtedy niezle komplikują;/

    pozdrawiam
    bartekltg


  • 12. Data: 2010-12-08 16:42:55
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Dec 2010 10:49:43 +0100, "fir"
    <p...@p...onet.pl> wrote:

    >ktos bawil sie kiedyś programowaniem 'fizyki' 'punktow z polaczeniami'
    >i zna moze jakies dobre info? ciekawy temat i zawsze zbieram sie by to
    >zrobić - teraz w końcu kiedy mam przyzwoitego blita onboard moglbym
    >sie tym pobawic; latwo jest zrobicprzy pomocy mechaniki newtonowskiej
    >ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    >czastek ktore są zwiazane nie mam wiekszego pojecia
    >
    >fir


    Moze zacznij od podwojnego wahadla?...

    http://www.mbeckler.org/coursework/2004-2005/physics
    _fall_lab_3.pdf

    A.L.


  • 13. Data: 2010-12-09 08:39:12
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: p...@p...onet.pl

    > On 7 Gru, 18:39, Sebastian Bia&sup3;y <h...@p...onet.pl> wrote:
    > > On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
    > >  > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    > >  > czastek ktore s zwiazane nie mam wiekszego pojecia
    > >
    > > Zacznij od po aczenia punkt w masy za pomoc "spr ynek" dzia aj cych
    > > zgodnie z prawem Hooke'a i wywieraj e na punkty masy si y. Jak ich
    > > b dzie du o (punkt w i spr ynek) to dostatecznie (dla zabawy) b da
    > > symulowa ciala "prawie sztywne". Zak adaj c oczywi cieze to czysta
    > > zabawa i nie interesuj Cie rozwi zania korzystaj ce np. z MES.
    >
    > To jest troszke neibezpieczne. Je&para;li uzyje czego&para; madrzejszego
    > do symulowania tych rownan, to krok dopasuje mu si&ecirc; do skali
    > czasowej powi&plusmn;zanej z drganiami. A to oznacza, &iquest;e albo wszytko
    > b&ecirc;dzie mi&ecirc;ciutkie, albo te drgania b&ecirc;d&plusmn; szybkie i zuzyje
    znaczaco
    > zbyt duzo mocy procka:)
    >
    > Je&para;li u&iquest;yje czego&para; mneij sprytnego, to
    > mx"=kx
    > rozwiazania to sin(sqrt(k/m)t)
    >
    > Schemat mniej sprytny:
    > v_{n+1} =  -k/m x *dt v_n
    > x_n+1 = v*dt +x_n
    >
    > Ustaw to sobie w excellu chociazby. jezli dt male w porownaniu z m/k,
    > wszytko jest w miare ok (roznie, ale w gierce dodasz tlumienie i
    > bedize ok).
    > Ale co sie dzieje, jak m/k jest podobnej wielkosci jak dt, albo dt
    > jest duze?
    >
    > Tlumienie niewiele pomoze, (jak pisalem, maly krok albo miekki uklad).
    >
    > Je&para;li to maj&plusmn; by&aelig; punkty na sztywno polaczone (cialo sztuwne, a
    nie
    > np koparka z przegubami) to mozesz opisac wszytkie punkty za pomoca
    > kilku liczb (polozenie jednego z puunktow, katy..). Ale rownanka si&ecirc;
    > wtedy niezle komplikuj&plusmn;;/
    >
    > pozdrawiam
    > bartekltg
    >

    póki co zorobilem cos takiego :

    http://fir832.webpark.pl/circus.zip

    troche wnerwiajace ale przyjemna 'oleistość'

    jest to robione w podwojnej petli (pole sil w miejscu czastki
    jest sumowane po wszystkich czastkach) i dobrze dziala tylko dla
    malej ilosci czastek - tam jest chyba 300

    wogole sformulowalem prawidlo ze wspolczesne pecety wydalają do
    ok 100 000 'przebiegow' (bo nie wiem jak to nazwac - w liniowym
    przypadku jest to 100 tys trojkatow czy 100 tys punktowych czastek)
    tu jest zaleznosc od kwadrata -> pierwiastek ze 100 tys = 300
    i to sie na oko zgadza (kolkiem myszy mozna dodac i zobaczyc jak
    nieprzyjemnie zmuli)

    fir


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 14. Data: 2010-12-09 08:55:33
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > On 2010-12-07 10:49, fir wrote:
    > > ruchy 'wolnych' czastek w polach sil/potencjalu ale jak zrobic ruchy
    > > czastek ktore s&plusmn; zwiazane nie mam wiekszego pojecia
    >
    > Zacznij od po&sup3;aczenia punktów masy za pomoc&plusmn; "spr&ecirc;&iquest;ynek"
    dzia&sup3;aj&plusmn;cych
    > zgodnie z prawem Hooke'a i wywieraj&aelig;e na punkty masy si&sup3;y. Jak ich
    > b&ecirc;dzie du&iquest;o (punktów i spr&ecirc;&iquest;ynek) to dostatecznie (dla
    zabawy) b&ecirc;da
    > symulowa&aelig; ciala "prawie sztywne". Zak&sup3;adaj&plusmn;c oczywi&para;cieze to
    czysta
    > zabawa i nie interesuj&plusmn; Cie rozwi&plusmn;zania korzystaj&plusmn;ce np. z
    MES.

    w tym examplu co podawalem ( http://fir832.webpark.pl/circus.zip )
    zrobione jest wzajemne odpychanie (przy krawedziach jest niedoróbka
    bo ustawione jest proste "xv*=-1" i stad sa drgania a powinienem
    dodac stromy pochyly potencjal tak by sily sie zrownowazyly i byl
    ladny 'spoczynek'

    zastanawiam sie co jeszcze mozna zrobic - jakies sznurki? jakie jeszcze
    przyklady wzajemnych 'polaczen' by wyszlo cos fajnego











    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 15. Data: 2010-12-10 09:08:11
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    qwak <q...@w...pl> napisał(a):

    > W dniu 08.12.2010 09:09, p...@p...onet.pl pisze:
    >
    > > fizyka tego pociagu fajna, co do mostow to nie moge zczaic od czego zalezy
    > > ze pociag przejedzie po kresce czy przez nia przeleci i to jest troche
    > > zniechecajace - nie zdazylem jeszcze looknac na zrodla ale lookne (to
    wszystk
    > o
    > > wymaga wykrzesania z siebie sporej ilosci fokusa), tnx
    >
    > Zobacz slajd 12. Kreski położone przez użytkownika na poziomie terenu
    > stanowią most i są innymi kreskami od pozostałych.
    >

    ta fizyka pociagu to byloby cos (m.in.) co mi sie podoba -
    potrzebowalbym jakiejs fizyki prostych 'bryl' 2d (chocby trojkatow)
    zamiast tylko fizyki punktow - nie looknalem jeszcze na kod (i ciagle
    szukam jakichs stronek ntt) ale nie mialbys chceci napisac pare slow jak
    to jest robione czy podrzucic mi linkow?

    ew dzieki z gory, fir



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 16. Data: 2010-12-12 22:08:08
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: qwak <q...@w...pl>

    W dniu 10.12.2010 10:08, fir pisze:

    > ta fizyka pociagu to byloby cos (m.in.) co mi sie podoba -
    > potrzebowalbym jakiejs fizyki prostych 'bryl' 2d (chocby trojkatow)
    > zamiast tylko fizyki punktow - nie looknalem jeszcze na kod (i ciagle
    > szukam jakichs stronek ntt) ale nie mialbys chceci napisac pare slow jak
    > to jest robione czy podrzucic mi linkow?

    Parę słów (nawet więcej niż parę) jest w prezentacji. Linki na ostatnim
    slajdzie. Nie ma problemu żeby z połączonych węzłów budować bardziej
    złożone bryły (zobacz np. lokomotywę i wagony).

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
    http://kiedygdzie.co


  • 17. Data: 2010-12-13 08:40:10
    Temat: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Od: "slamazar" <p...@p...onet.pl>

    > W dniu 10.12.2010 10:08,  fir pisze:
    >
    > > ta fizyka pociagu to byloby cos (m.in.) co mi sie podoba -
    > > potrzebowalbym jakiejs fizyki prostych 'bryl' 2d (chocby trojkatow)
    > > zamiast tylko fizyki punktow - nie looknalem jeszcze na kod (i ciagle
    > > szukam jakichs stronek ntt) ale nie mialbys chceci napisac pare slow jak
    > > to jest robione czy podrzucic mi linkow?
    >
    > Par&ecirc; s&sup3;ów (nawet wi&ecirc;cej ni&iquest; par&ecirc;) jest w prezentacji.
    Linki na ostatnim
    > slajdzie. Nie ma problemu &iquest;eby z po&sup3;&plusmn;czonych w&ecirc;z&sup3;ów
    budowa&aelig; bardziej
    > z&sup3;o&iquest;one bry&sup3;y (zobacz np. lokomotyw&ecirc; i wagony).
    >

    no chyba sie jednak nie dogadamy



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: