    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: fizyka punktow z polaczeniami
    Date: Thu, 09 Dec 2010 09:39:12 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > To jest troszke neibezpieczne. Je&para;li uzyje czego&para; madrzejszego
    > do symulowania tych rownan, to krok dopasuje mu si&ecirc; do skali
    > czasowej powi&plusmn;zanej z drganiami. A to oznacza, &iquest;e albo wszytko
    > b&ecirc;dzie mi&ecirc;ciutkie, albo te drgania b&ecirc;d&plusmn; szybkie i zuzyje
    znaczaco
    > zbyt duzo mocy procka:)
    >
    > Je&para;li u&iquest;yje czego&para; mneij sprytnego, to
    > mx"=kx
    > rozwiazania to sin(sqrt(k/m)t)
    >
    > Schemat mniej sprytny:
    > v_{n+1} =  -k/m x *dt v_n
> [...]

    póki co zorobilem cos takiego :

    http://fir832.webpark.pl/circus.zip

    troche wnerwiajace ale przyjemna 'oleistość'

    jest to robione w podwojnej petli (pole sil w miejscu czastki
    jest sumowane po wszystkich czastkach) i dobrze dziala tylko dla
    malej ilosci czastek - tam jest chyba 300

    wogole sformulowalem prawidlo ze wspolczesne pecety wydalają do
    ok 100 000 'przebiegow' (bo nie wiem jak to nazwac - w liniowym
    przypadku jest to 100 tys trojkatow czy 100 tys punktowych czastek)
    tu jest zaleznosc od kwadrata -> pierwiastek ze 100 tys = 300
    i to sie na oko zgadza (kolkiem myszy mozna dodac i zobaczyc jak
    nieprzyjemnie zmuli)

    fir