  • Data: 2009-03-25 17:42:50
    Temat: filtry Hitech - tylko soft??
    Od: "mulczas" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Przyszła i moja pora na zakup porządnego filtra - zamiennik za 30zł już mi
    nie wystarcza:
    http://img257.imageshack.us/my.php?image=p3250038.jp
    :-D

    Tylko naszła mnie tylko taka jedna ciekawostka i parę wątpliwości-
    postanowiłem się tym z Wami podzielić :)
    1. Byłem w jednym ze sklepów "stacjonarnych" z zapytaniem o Hitecha z
    przejściem Hard (ten co mam teraz jest IMO trochę za miękki na kompaktowy
    obiektyw, choć warto mieć oba) i dowiedziałem się że... w Polsce są tylko
    Soft bo tylko takie sprowadza dystrybutor. Trochę mnie to zdziwiło, bo
    Raysfoto ma chyba obie wersje a i tu:
    http://www.sklep.fotoabc.com/?nav=1&poz=9&id=13,60&s
    trona=1 znalazłem oba.
    Ciekaw więc jestem, czy w słowach pana sklepikarza było choć ziarno prawdy
    (czy to nie raysfoto jest wyłącznym importerem?)? Filtry soft oczywiście
    miał i bardzo się zdziwił jak powiedziałem, że "inni" używają soft i hard i
    takowe są w innych sklepach.

    2. Czy "efekty specjalne" jakie daje ten mój filtr to tylko zasługa
    taniości i na "firmowym" np. Hitechu to wszystko zniknie, czy może sprawa
    jest też tego, iż nie jest on szklany a i przy mocowaniu zostaje zawsze
    szczelina z boku (między holderem a filtrem)?

    3. 0.6 czy 0.9? które się częściej przydają? czytałem różne wątki na temat
    tych filtrów i wiem... muszę sam wybrać :) Teraz mam ND4 i sam nie wiem, bo
    to raz za dużo a raz za mało. Chciałbym mieć soft + hard i nie wiem na
    jakie się zdecydować :)

    4. Wasze filtry też się tak syfią? Zdejmuję filtr z aparatu, przecieram
    szmatką (taką do okularów, więc nie powinna paproszyć), wkładam do
    pudełeczka z wielkim napisem Tian-Ya :), za minutę wyjmuję - cały w
    paprochach :/ (pudałkon nawet wycierałem - nie pomogło).

    5. Jak mi jeszcze jakaś bzdura przyjdzie do głowy to dopiszę, na razie
    starczy :)

    btw. kadr wiem, podły, ale chodziło o złapanie słońca. A co do ostrości -
    za cholerę nie wiem czemu nie trafiło - pewnie przez ten syf, jest
    strasznie ostry.
    Ale fota artistik, co nie?? :D