  • 11. Data: 2009-04-22 15:41:51
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: u...@g...com

    On 22 Kwi, 22:03, T...@s...in.the.world wrote:

    > Skasowalem. Ale niewiele lepsze bylo.

    Dalczego skasowales to lepsze???

  • 12. Data: 2009-04-22 16:20:44
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    T...@s...in.the.world napisał:

    > No nie.
    > To nic odkrywczego, niestety.
    > Oczekiwalem raczej:
    > -Takie sa wlasnie efekty - zdjecia w ksiazkach to sciema.

    Tak jest :)

    > -Mam taki filtr, wlasnie tak sie zachowywuje, wiecej z niego nie
    > wyciagniesz.

    Dokładnie (choć mam inny filtr).

    m.
    --
    The truth may be out there, but lies are inside your head.
    Terry Pratchett

  • 13. Data: 2009-04-22 18:43:09
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <b...@f...go
    oglegroups.com>,
    d...@v...pl nabazgrał:
    > Naprawdę mocne efekty dają polary liniowe. Kołowe są "słabsze".
    > Ale i tak w 100% nie wykasujesz..
    > W tym wypadku producent filtra większego znaczenia niema - na moje oko
    > z dowolnym CPL bedzie podobnie jeżeli nie tak samo.

    Powiedz to wszystkim, którzy skusili się na profesjonalne
    filtry firmy Selco :P

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 14. Data: 2009-04-22 19:54:51
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > :-(
    > Czy ja moge prosic o wiecej praktyki, mniej teorii?
    > Teorie znam.
    >
    > TA
    Witam
    Ja za radą kolegów kupiłem właśnie B&W MRC
    Nie mam jeszcze zbytniego doświadczenia ale najlepsze efekty sie ponoć
    uzyskuje, jeżeli robimy zdjęcie takowym filtrem prostopadle do
    padania światła słonecznego.
    Dlatego też wnioskuję, że nie zawsze może się udać zdjęcie jak
    przykład książkowy ;]

    Sam muszę pewnie jeszcze duuuużo pocwiczyć.

    Pozdrowienia
    Paweł

  • 15. Data: 2009-04-22 20:14:41
    Temat: Re: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 22 Apr 2009 21:54:51 +0200, Pirate <p...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >padania światła słonecznego.
    >Dlatego też wnioskuję, że nie zawsze może się udać zdjęcie jak

    Najlepsze efekty eliminacji światła odbitego uzyskasz przy kącie
    Brewstera, wtedy promień załamany jest prostopadły do promienia
    odbitego. Jeśli znasz współczynnik załamania szkła, z którego zrobiono
    szybę, łatwo policzysz kąt Brewstera z prawa Snella.
    Zdjęcia w książkach to nie żadna ściema, po prostu fotografujący znał
    jednak trochę teorii.
    Nie ma powodu, dla którego filtr kołowy miałby słabiej eliminować
    odbicia niż liniowy. Chyba że porównujesz przyzwoity liniowy z jakąś
    tragedią, nawet tania Hama przyzwoicie eliminuje odbicia.
    Nie wierzysz? Popatrz na monitor LCD przez Twój filtr i pokręć nim.
    Pamiętaj, aby trzymać filtr do oka stroną, którą zwrócony jest do
    obiektywu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2009-04-22 20:34:07
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <7...@f...go
    oglegroups.com>,
    u...@g...com wrote:

    > Dalczego skasowales to lepsze???

    :-)
    Sluszna uwaga.
    Pomylka, rzecz jasna.
    Bylo gorzej.
    Z filterem bylo niewiele lepsze.

    TA

  • 17. Data: 2009-04-22 20:38:49
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <0...@4...com>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

> [...]
    > odbitego. Jeśli znasz współczynnik załamania szkła, z którego zrobiono
    > szybę, łatwo policzysz kąt Brewstera z prawa Snella.

    Raczysz zartowac.

    > Zdjęcia w książkach to nie żadna ściema, po prostu fotografujący znał
    > jednak trochę teorii.

    j.w.

    > Nie wierzysz? Popatrz na monitor LCD przez Twój filtr i pokręć nim.
    > Pamiętaj, aby trzymać filtr do oka stroną, którą zwrócony jest do
    > obiektywu.

    Ojej.
    Test LCD zdaje. Zreszta 'przeprowadzilem' go juz po zakupie. Po co
    zreszta zdejmowac filtr. To samo widac na matowce.

    Co z tego, skoro w praktyce nie dziala.

    TA

  • 18. Data: 2009-04-22 20:41:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gsnsmb$o33$1@inews.gazeta.pl>,
    Pirate <p...@g...pl> wrote:

    > Nie mam jeszcze zbytniego doświadczenia ale najlepsze efekty sie ponoć
    > uzyskuje, jeżeli robimy zdjęcie takowym filtrem prostopadle do
    > padania światła słonecznego.

    Awykonalne w tym przypadku. Musialbym inaczej te wystawe wybudowac.

    TA

  • 19. Data: 2009-04-22 21:06:02
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Paweł Pawłowicz napisał:
    > Zdjęcia w książkach to nie żadna ściema, po prostu fotografujący znał
    > jednak trochę teorii.

    Jest to o tyle ściema, że da się na danej ulicy znaleźć może z jedną
    wystawę gdzie można uzyskać odpowiedni, widoczny efekt.

    m.
    --
    Przedwiośnie to okres rozterki w naturze
    i dziwnej roboty psychicznej w człowieku.

  • 20. Data: 2009-04-23 08:28:12
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 22 Kwi, 23:06, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> wrote:
    > Jest to o tyle ściema, że da się na danej ulicy znaleźć może z jedną
    > wystawę gdzie można uzyskać odpowiedni, widoczny efekt.

    ... i przyjść za godzinę i nie uzyskać tego samego efektu...