  • 1. Data: 2010-06-07 21:47:14
    Temat: fazer skrzynia fotodiagnoza
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Witam
    Tym razem fazer 600 wypadajaca 2jka przy wyzszych obrotach a podobno
    zdarzylo sie ze i trojka. Z poradami Ivama :) dobralem sie do wodzikow i
    pamietnika.
    Tutaj zdjecia :
    http://picasaweb.google.pl/kawomat/SkrzyniaFazer#
    No i teraz dylemat...
    Wodzik ten wytarty oczywiscie na 100% do wymiany ale czy jest szansa ze
    tylko po wymianie wodzika przy normalnej jezdzie polata ze 2 sezony ?
    sporo roboty i pieniendzy na calkowite rozlozenie silnika wiec mamy
    dylemat...
    Kly i kanaly "drasniete" tez sa jak na zdjeciach ostatnich. Pamietnik tez
    bardzo delikatnie ale jest (tak jak na foto)
    Pzdr
    PanAdol
    Tiumph Tiger T709
    Vespa 50pk

  • 2. Data: 2010-06-08 16:23:18
    Temat: Re: fazer skrzynia fotodiagnoza
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > No i teraz dylemat...
    > Wodzik ten wytarty oczywiscie na 100% do wymiany ale czy jest szansa ze
    > tylko po wymianie wodzika przy normalnej jezdzie polata ze 2 sezony ?

    Powiem Ci za 2 sezony;) A tak na serio - wodzik wyglada lepiej od mojego, za
    to sprzegla klowe znacznie gorzej. U mnie na wszystkich zebatkach (z
    wyjatkiem tej od 5'tki) zuzycie bylo bardzo zblizone.

    > sporo roboty i pieniendzy na calkowite rozlozenie silnika wiec mamy
    > dylemat...

    Ja bym sobie darowal wymiane zebatek. Na 90% przez jakis czas nie bedzie
    wyskakiwac... ale na jak dlugo - tego Ci nie powiem.

    > Pamietnik tez bardzo delikatnie ale jest (tak jak na foto)

    Moj pamietnik byl kompletnie nieruszony. A jak wyglada walek zmiany biegow
    (ten ktory obraca pamietnikiem)? Konkretnie ten element, ktory wlasnie jest
    tuz przy pamietniku. W ogole jak 1 i 2 wskakiwaly - lekko czy z zauwazalnym
    oporem?

    Ja bym wymienil na nowe: wodzik i pamietnik (ew. szukal uzywki), reszte bym
    zostawil i czekal co sie bedzie dzialo.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2010-06-10 08:54:05
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Jun 8, 6:23 pm, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
> [...]
    > oporem?
    >
    > Ja bym wymienil na nowe: wodzik i pamietnik (ew. szukal uzywki), reszte bym

    Pozwole sobie polimeryzowac: zuzyte wodziki powodowaly niedokladne
    zalaczanie biegow i zuzycie klow ktore sie juz nie "cofnie" Skoro
    skrzynia bedzie pruta i tak, lepiej wymienic wszystkie zuzyte elementy
    i nalezycie wyregulowac.
    W sprawie dobrej diagnozy i wykonawstwa moge polecic znanego tutaj
    Michala Demczuka (www.demczuk.pl) - dlubie w kozach moich i wiekszosci
    znajomych, raczej bez zastrzezen. Dlaczego? Mechanik wie na co
    spojrzec - laik zdaje sie na przypadek a rozbiorka/naprawa skrzyni to
    nie wymiana swiec czy klockow hamulcowych.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955/660

  • 4. Data: 2010-06-10 09:05:53
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kefir" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    >Skoro
    >skrzynia bedzie pruta i tak, lepiej wymienic wszystkie
    Wlasnie stad dylemat : ten fazer na tyle sprytnie zrobiony ze tak jak widac
    do wodzikow i pamietnika dobralem sie bez "prucia" a zeby wymienic tryby to
    juz kompletnie wszystko do prucia : silnik z ramy, cala gora, dol itd. wiec
    i czas i koszta rosna znaaacznie. Chyba jednak zaryzykujemy i damy zdrowy
    wodzik i pamietnik.
    Pzdr
    PanAdol

  • 5. Data: 2010-06-10 14:51:47
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Kefir" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    9g2000yqd.googlegroups.com...
    > Pozwole sobie polimeryzowac: zuzyte wodziki powodowaly niedokladne
    > zalaczanie biegow i zuzycie klow ktore sie juz nie "cofnie"

    Oczywiscie sie z tym zgadzam.

    > Skoro
    > skrzynia bedzie pruta i tak, lepiej wymienic wszystkie zuzyte elementy
    > i nalezycie wyregulowac.

    Tutaj sie nie zgadzam;) Nie trzeba nic pruc, zeby wymienic wodziki, za to
    zeby dobrac sie do skrzyni biegow musisz rozebrac totalnie wszystko.
    Wyciagalem silnik z ramy - troche roboty z tym jest, a jeszcze dodatkowo
    koszty rosna o uszczelke pod glowice, ew. pierscienie (no chyba, ze zdejmie
    cylindry bez wyciagania tlokow) itd.

    --
    pzdr:
    Ivam