  • 1. Data: 2011-10-04 14:58:59
    Temat: Urządzenie do lutowania zanurzeniowego
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam,

    Chciałem przyspieszyć i poprawić jakość lutowania płytek drukowanych z
    elementami przewlekanymi.
    Znalazłem takie urządzenie:
    http://www.tme.eu/html/PL/urzadzenia-do-lutowania/ra
    mka_2776_PL_pelny.html
    Jednak jest ono dość drogie (ok. 3000zł netto). Chciałem zapytać, czy ktoś
    mógłby mi wskazać jakąś tańszą maszynę tego typu?
    Czy lutowanie zanurzeniowe daje dobre efekty?

    Pozdrawiam,
    Robbo

  • 2. Data: 2011-10-04 15:33:34
    Temat: Re: Urządzenie do lutowania zanurzeniowego
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-04 16:58, Robbo pisze:
> [...]
    > mógłby mi wskazać jakąś tańszą maszynę tego typu?
    > Czy lutowanie zanurzeniowe daje dobre efekty?

    Widzialem kilka roznych montowni i zadna nie stosowala tej metody od lat.

  • 3. Data: 2011-10-04 16:34:48
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Potrzebuję czegoś do małego warsztatu. Chodzi o jakość i szybkość lepszą niż
    uzyskam lutownicą. Nie posiadam montowni płytek.

    R.

  • 4. Data: 2011-10-04 17:46:44
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-04 18:34, Robbo pisze:
    > Potrzebuję czegoś do małego warsztatu. Chodzi o jakość i szybkość lepszą niż
    > uzyskam lutownicą. Nie posiadam montowni płytek.
    >
    > R.

    Co to za warsztat rzezbiarski ze cos takiego potrzebujesz ?

  • 5. Data: 2011-10-07 08:58:33
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Czasem robię gołe (bez obudowy) płytki, które potem klient instaluje w
    szafie. Chciałem poprawić wygląd lutów w stosunku do lutowania lutownicą.
    Jednocześnie płytek tych jest niewiele w miesiącu. Szukam jakiegoś
    rozwiązania.

    R.

  • 6. Data: 2011-10-07 12:09:06
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-07 10:58, Robbo pisze:
> [...]
    > szafie. Chciałem poprawić wygląd lutów w stosunku do lutowania lutownicą.
    > Jednocześnie płytek tych jest niewiele w miesiącu. Szukam jakiegoś

    To moze czas nauczyc sie lutowac ?

  • 7. Data: 2011-10-07 12:15:32
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > To moze czas nauczyc sie lutowac ?

    Jeśli potrafisz lutować tak, jak zrobiłaby to maszyna, to chętnie zobaczę
    Twoje dokonania lutownicze. Byłbym wdzięczny za wrzucenie odnośnika do
    fotografii. Jeśli będzie OK, to chętnie zapiszę się na odpłatne lekcje.

    R.

  • 8. Data: 2011-10-07 12:36:21
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-07 14:15, Robbo pisze:

> [...]
    > Twoje dokonania lutownicze. Byłbym wdzięczny za wrzucenie odnośnika do
    > fotografii. Jeśli będzie OK, to chętnie zapiszę się na odpłatne lekcje.

    http://teensy.pl/foty/123a.jpg

    prosze cie bardzo lutowanie reczne + minimalnie hotair

  • 9. Data: 2011-10-07 13:58:15
    Temat: fajna strona
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jerzy Dombczak <j...@o...eu> napisał(a):

    > http://teensy.pl/foty/123a.jpg
    >
    > prosze cie bardzo lutowanie reczne + minimalnie hotair
    Takie coś wyskoczyło "Strona zgłoszona jako dokonująca ataków! Strona
    teensy.pl została zgłoszona jako strona stanowiąca zagrożenie i została
    zablokowana zgodnie z ustawieniami bezpieczeństwa.
    Tego rodzaju strony mogą próbować instalować oprogramowanie wykradające poufne
    dane, używające komputera do pośredniczenia w atakach lub uszkadzające
    system.Niektóre szkodliwe strony celowo rozpowszechniają niebezpieczne
    oprogramowanie, ale większość z nich działa na serwerach, na które nastąpiło
    włamanie.

  • 10. Data: 2011-10-07 14:21:03
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Robbo <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > mógłby mi wskazać jakąś tańszą maszynę tego typu?
    > Czy lutowanie zanurzeniowe daje dobre efekty?

    Jeśli tam nie ma fali to lipa. bardzo dawno temu w łódzkiej Fonice była
    lutowana zanurzeniowo bez fali część płytek. Po polutowaniu płytki szły na
    specjalną frezarkę która odcinała końcówki elementów i nadmiar cyny. Masz taką
    frezarkę to kupuj. A przy okazji. Kiedyś na niusach napisałem że czekam aż
    ktoś spyta czy używany papier toaletowy można prać. I że się doczekam. Twoje
    pytanie jest z gatunku pytań o pranie papieru toaletowego. Nie możesz wziąć
    puszki po szprotkach laskę cyny i trochę ołowiu. Roztapiasz to w puszce na
    maszynce elektrycznej. Bierzesz gotową płytkę uniwersalną. wtykasz dowolne
    elementy i na dwóch drutach zanurzasz w roztopionej cynie. W przeciągu pół
    godziny wiesz czy działa czy nie działa. Jak działa i Ci odpowiada to idziesz
    do marketu i kupujesz za kilkanaście złotych nierdzewną foremkę do ciasta. Jak
    po tym co napisałem miałbyś jeszcze jakieś pytania to pisz na Berdyczów.