  • 11. Data: 2009-11-17 20:47:05
    Temat: Re: email push? jak to dziala?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Nov 2009 20:28:15 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Co ty palisz? Oczywiście, że telefony dostają dynamiczne adresy IP, a
    >jednocześnie podpiętych jest niewielki fragment ogólnej liczby klientów.
    >Niewielki fragment tego niewielkiego fragmentu właśnie ściąga pocztę, a
    >prawie każdy ma innego dostawcę, więc nie ma żadnego problemu.

    No wlasnie nie, bo nagle mowa o jednym [no chyba zeby nie] serwerze,
    ktory potencjalnie ma miliony klientow, i ktorzy potencjalnie moga byc
    na stale podlaczeni.

    Owszem, pop* mi sie, ale cos innego.

    A moze i nie ... jak tak kazdy z klientow operatora sobie zechce takie
    polaczenie ze swoim serwerem zestawic, to zabraknie numerow portow na
    proxy/firewallu :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-11-17 20:48:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:47:05 +0100, J.F. napisał(a):

    > A moze i nie ... jak tak kazdy z klientow operatora sobie zechce takie
    > polaczenie ze swoim serwerem zestawic, to zabraknie numerow portow na
    > proxy/firewallu :-)

    A kto powiedział, że jest jeden firewall/proxy? Podsieci też zniknąłeś?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2009-11-17 22:48:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 17.11.2009 Jakub Danecki <j...@d...net> napisał/a:

    > Ja bez zakładania się dodam, że z pewnością obsługuje także IMAP IDLE.
    > n900 to następca n810, a tych tabletach internetowych były aplikacje,
    > które obsługuja IMAP wraz z funkcją IDLE.

    IMAP IDLE, PIMAP, PUSH IMAP, <SI> itd, to wszystko działa tak podobnie że
    za dużo nie wnosi do tematu 'i tak muszę trzymać sesje gprs, a ona chlapie
    acu'.

    Zalety exchange poza corpo można olać (laptop/desktop i phone można sobie
    syncować bez problemu, bo to małe ilości danych).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 14. Data: 2009-11-17 23:27:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 17.11.2009 hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> napisał/a:
> [...]
    >
    > czy ktos z was wie co to za zwierz, jak działa, czy era to obsługuje i
    > czy to działa na jakichś ich skrzynkach pocztowych, czy na dowolnej

    Push email to ogólnie biorąc technologia pozwalająca na ładowanie informacji
    o nowej poczcie w klienta zaraz po jej odebraniu na konto - w odróznieniu od
    pollingu - np co kilka minut sprawdz czy cos nie przyszło.
    pop3 z tego co wiem nie ma takiej obsługi, ale imap dorobił się kilku
    implementacji:
    imap idle - to ogólnie hak na to co istniało, klient pyta się co przyszło,
    a server zwleka z odpowiedzią że nic np przez 10 minut, jak coś przyszło
    w tym czasie to odpowiada że coś jest i klient zasysa, jak nie przyszło
    to potwierdza że nic nie ma. Klienty się nauczyły że serwer może tak zwlekać
    i to działa.
    imap push i pimap to specjne komendy drugiego kierunku w sesji imap którymi
    server informuje klienta że coś przyszło, gdyby sesje tcp nie umierały
    nigdy ;) to byłoby idealnie, a że mają timeouty to i tak trzeba coś słać.
    Direct push to z exchane: podobne do imap-idle, ale odbywa się na https,
    klient zestawia sesję, a server długo nie odpowiada i na skraju wygasnięcia sesji
    mówi że nic nie ma, wtedy klient zestawia nową sesje, jak coś przyjdzie
    (a coś obejmuje imap, kalendarz i kontakty) to server od razu odpowiada i
    wtedy klient sobie to ssa, bo wie ze ma co.
    Wap-push, to komendy informujące terminal w xml (<si/>) że coś może sobie
    pobrać - nie wymaga trzymania sesji tcp, ale nadal wymaga trzymania sesji gprs,
    problemem jest wsparcie w infrastrukturze operatora (bramki wap otwartej
    dla sieci)
    BB: wymaga publicznego ip i poczta się ładuje na server postawiony na bb,
    z racji publicznego ip wymaga wsparcia u opa i np nie działa w wifi/nat itd.
    Zwykły SMS z info o poczcie to też push, ale z racji małej pojemności
    pozwala wysłac tylko np subiect i kawałek treści - wiemy za to że coś
    przyszło - nie wymaga za to trzymania sesji gprs i tcp.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***