  • 171. Data: 2022-08-03 21:22:04
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, August 3, 2022, 5:55:11 PM, you wrote:

    > Nie ma od Krakowa do Rzeszowa, na A4, a dalej do Lublina na S19, ani SB, ani
    > MOPa z SB.
    > Nie jechałeś,

    Wielokrotnie jechałem. Ostatnio we wrześniu zeszłego roku.

    > ale pierdolić potrafisz -- pokaż te stacje benzynowe od
    > Krakowa do Tarnowa na A4, więcej nie oczekuję...

    BP na MOPach koło Kłaja. LOTOS na MOPach przy Tarnowie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 172. Data: 2022-08-03 22:15:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello cef,
    >
    > Wednesday, August 3, 2022, 5:23:41 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jaki problem zjechać z A4 na chwilę? Na A4 w tamtym rejonie jest tak
    > słaby ruch, że nie dziwi mnie niechęć sieciówek do otwierania tam
    > stacji i koryt. Na d.k. 94 masz co kawałek...

    Ta chwila zbyt długa dla mnie.

  • 173. Data: 2022-08-04 00:57:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Wednesday, August 3, 2022, 10:15:02 PM, you wrote:

    > Ta chwila zbyt długa dla mnie.

    Na BP i Lotosie na pewno coś można zjeść.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 174. Data: 2022-08-04 02:58:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2022 o 16:00, J.F pisze:

    > No ale znalezc jadlodajnie i szybką ładowarke ... a to niech Cavalino
    > sie chwali :-)

    Nie moje rejony, sam musisz swoje lekcje odrobić.
    Użyj googla, będzie łatwiej.

  • 175. Data: 2022-08-04 03:02:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-08-2022 o 16:03, J.F pisze:

    > Zwiazek jest taki, ze jade znacznie wolniej, a komputer pokazuje tylko
    > nieznacznie mniejsze spalanie.

    Uroki ice.
    Ale brak związku z jazdą elektrykiem.

    > No ale moze elektryki sa oszczedniejsze.

    Są.

    > Ale nie chodzi srednio,

    Realnie różnice są jeszcze większe.

    > Nawet, jak srednia wychodzi 20km/h ?

    Tak.

  • 176. Data: 2022-08-04 13:16:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 03:02:48 +0200, Cavallino wrote:

    > Uroki ice.
    > Ale brak związku z jazdą elektrykiem.

    Hm, czy brak ... mowisz, ze to wina silnika ICE, ze przy mniejszej
    mocy nie pali proporcjonalnie mniej?
    Cos takiego owszem jest, ale nie do tego stopnia.
    No chyba, ze nie doceniam mocy swojego dieselka - jak sie robi silnik
    150KM, to co kogo interesuje sprawnosc przy 15KM.

    IMO - to jednak opory ruchu nie rosną tak liniowo.
    A elektryk duzy, ciezki, to i tarcie ma spore :-)

    > Są.

    > Realnie różnice są jeszcze większe.

    > Tak.

    Jesli do jazdy 50km/h potrzeba powiedzmy 10kW,
    a my po chwili stajemy, i czekamy, zuzywajac przez drugą chwile 1kW
    dla klimy, to razem juz 11kW :-)

    A to juz imo wystarczacy powod, zeby test robic bez klimy :-)

    J.

  • 177. Data: 2022-08-04 13:19:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2022 02:58:16 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie moje rejony, sam musisz swoje lekcje odrobić.
    > Użyj googla, będzie łatwiej.

    Ja sie tam wcale nie wybieram, a jesli nawet, to spalinowym.

    Chcesz nam powiedziec, ze elektryk lepszy, to daj przyklad
    i znajdz szybko ładowarke z jadłodajnią gdzies miedy Tarnowem a
    Rzeszowem :-)
    Oba miasta chyba tez wchodzą w grę, tylko - blisko A4.

    J.

  • 178. Data: 2022-08-04 13:25:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 21:13:15 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > słaby ruch, że nie dziwi mnie niechęć sieciówek do otwierania tam
    > stacji i koryt. Na d.k. 94 masz co kawałek...

    Zaraz zaraz ... to na dk94 ruch jest?
    Nie przeniosl sie na A4 ?

    Na razie to mamy juz wieloletnia historie przetargow na dzierzawe MOP.
    Wymagania zbyt wysokie?

    J.

  • 179. Data: 2022-08-04 13:36:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 17:43:34 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale musisz jechać równo, żeby oceniać spalanie. Szarpana jazda zawyża.

    6.5 to zawyżone?
    poza tym rowno sie nie da - za duzy ruch.

    > Dieslem? Kto wie? Tylko nie wytrzymasz jazdy z taką prędkością -
    > zaśniesz.

    > Niby tak, ale mamy inne straty, które mają większe znaczenie przy
    > mniejszej prędkości. W ostatecznym rozrachunku wychodzi jak wychodzi.

    Czyli niewielka roznica miedzy 80 a 160 :-)

    Ciekaw wiec jestem jak to w elektryku przy 50 i 100, czy 80 i 140 ...

    > Nie bardzo, bo jedziesz szybko. A tu przynajmniej nie tracisz (aż
    > tyle) na hamowaniu. Pytałeś o odzysk - nie ma go przy równej jeździe.

    No ale po miescie nie da sie rowno :-(

    > To masz 20 Wh/km.

    Plus podstawowe 200 Wh/km, a nie przepraszam - to przy ~100km/h,
    wiec plus podstawowe 100Wh/km - i wychodzi spory % dla klimy.

    > W mieście (nie licząc stojących korków) prędkość poruszania się to
    > średnio 30 km/h przy maksymalnej 60 km/h.

    Robia WLTP, to im wypada zadawac 60 na ograniczeniu do 50 ?

    > 100 km daje 3 i 1/3 godziny.

    O ile korki beda male ..

    > Raczej normalnie 2 godziny jazdy 1 i 1/3 godziny hamowania i stania na
    > światłach/w lekkich zatwardzeniach. Średnio 33 Wh/km - zakładając
    > ciągłą pracę klimy. A tu aż się prosi o inteligentną klimę - i tak
    > jest już falownik. Nowoczesne klimy potrafią pracować i z 1/10 mocy a
    > nie zerojedynkowo.

    Nie jestem pewnien, czy to ma sens.
    Ale zrobia test w Hiszpanii czy Wloszech, i co ma inteligencja
    oszczedzic?

    J.

  • 180. Data: 2022-08-04 13:41:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-08-2022 o 13:19, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Chcesz nam powiedziec, ze elektryk lepszy, to daj przyklad
    > i znajdz szybko ładowarke z jadłodajnią gdzies miedy Tarnowem a

    Tak, już lecę robić za Ciebie robotę, bo mi się nudzi.