    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: elektryfikacja 2
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <62e918c5$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@4...net>
    <62ea489b$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <3869677793$20220803130754@squadack.com>
    <tcdlpt$dih$1$Cav@news.chmurka.net>
    <isintds8aup0$.3g2acmxl3rpk$.dlg@40tude.net>
    <tcdnd3$e7n$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6nhq89yw4627$.wlx5mx6sb747$.dlg@40tude.net>
    <tcdsha$hlv$1$Cav@news.chmurka.net>
    <kb5wr28ax2wt.1lh9bx37l3u25$.dlg@40tude.net>
    <tcf5rn$blr$2$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 4 Aug 2022 13:16:09 +0200

    On Thu, 4 Aug 2022 03:02:48 +0200, Cavallino wrote:

    > Uroki ice.
    > Ale brak związku z jazdą elektrykiem.

    Hm, czy brak ... mowisz, ze to wina silnika ICE, ze przy mniejszej
    mocy nie pali proporcjonalnie mniej?
    Cos takiego owszem jest, ale nie do tego stopnia.
    No chyba, ze nie doceniam mocy swojego dieselka - jak sie robi silnik
    150KM, to co kogo interesuje sprawnosc przy 15KM.

    IMO - to jednak opory ruchu nie rosną tak liniowo.
    A elektryk duzy, ciezki, to i tarcie ma spore :-)

    > Są.

    > Realnie różnice są jeszcze większe.

    > Tak.

    Jesli do jazdy 50km/h potrzeba powiedzmy 10kW,
    a my po chwili stajemy, i czekamy, zuzywajac przez drugą chwile 1kW
    dla klimy, to razem juz 11kW :-)

    A to juz imo wystarczacy powod, zeby test robic bez klimy :-)

    J.