  • 101. Data: 2015-09-08 18:47:19
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 Sep 2015 16:44:37 +0200, Piotr Wyderski
    > Natomiast skrzynia biegów to kolejny relikt dawnych epok. Sprawy
    > optymalnego zasprzęglenia jednostki napędowej zostały już dawno
    > rozwiązane i nie powinny zaprzątać głowy kierowcy, tak samo, jak
    > nie pociąga on za sznureczek połączony z zaworami wtrysku, by je
    > otworzyć w stosownym momencie cyklu pracy silnika. Jedyny chyba
    > prawdziwy problem z automatem jest taki, że nie za bardzo jest
    > jak powiedzieć mu o planowanym manewrze, np. wyprzedzania.

    Uważaj, ja głosząc taki podgląd trafiłem do killfile Romana.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2015-09-08 18:50:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Telewizor sie psuje, komputer sie psuje, telefon sie psuje,
    > bywa ze i elektronika w samochodzie sie psuje, to czemu falownik
    > w Toyocie mialby byc bezawaryjny ?

    Znajoma ma mały samochodzik tej własnie marki. A w nim automatyczną
    skrzynię biegów, zdaje się, że akurat francuskiego pomyślunku.
    Nie falownik, ale jakieś inne coś mądrego z krzemu rozłączyło jej
    napęd w trakcie wyprzedzania autobusu na wąskiej drodze. Przez rok
    po tym zdarzeniu miała taki uraz, że nie wsiadła do swojego pojazdu.
    Mimo zrobienia przeglądu w ramach gwarancji i (być może) naprawy.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2015-09-08 19:00:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Nie będzie bezawaryjny, ale nie będzie też jedynym awaryjnym
    > elementem samochodu. Jak Ci strzelą hamulce, zatnie się
    > sterowanie gazem, lub pęknie opona, to będziesz nucił "Polacy,
    > nic się nie stało"? ;-)

    Hamulce wciąż jeszcze mają połączenie mechanicne pedału z kołem.
    I mają dwa obwody. Całkowita utrata zdolności hamowania w jako
    tako utrzymanym samochodzie raczej się nie zdarza. Współczesne
    pedały do gazu już nieraz pokazały jak wygląda ich niezawodność.

    > Człowiek też. "To ja lecę w jarze?!"

    Choć o zmarłych powinno się mówić dobrze albo wcale, to jednak
    wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ten był głupi od
    samego początku.

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2015-09-08 19:03:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Nie będzie bezawaryjny, ale nie będzie też jedynym awaryjnym
    >elementem samochodu. Jak Ci strzelą hamulce, zatnie się
    >sterowanie gazem, lub pęknie opona, to będziesz nucił "Polacy,
    >nic się nie stało"? ;-)

    Ale ze stara technologia mam doswiadczenie ... dobre sa.
    Rzadko peka linka, a jak peknie to nie uslysze "taniej bedzie kupic
    nowy samochod" :-)

    Chociaz ... ostatnio to mi sie zepsula pompka sprzegla. Bo tam
    wyciskacz hydrauliczny.
    A pompka z plastiku.
    Aczkolwiek ... droga nie byla.

    >Człowiek też. "To ja lecę w jarze?!"

    Problem w tym, ze ten automat zglupieje w wielu sytuacjach, ktore
    pilot by opanowal bez problemu ...

    J.

  • 105. Data: 2015-09-08 19:24:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tez nie, ale nie wykluczam, ze sa i takie :-)

    Nie bardzo widzę sensu dla tego typu zachowań, ale dla jakichś
    VIPów gdzieś w drogich hotelach - kto wie, nie bywam przecież.

    > Tak czy inaczej - mozna sie bac, ze gosc mydelko zatruje, albo butelki w
    > barku.
    > Szansa imo znikoma, bo wiadomo kto w tym pokoju mieszkal,
    > ale co ci po tej wiedzy jak klient martwy.

    Wszystko w barku jest fabrycznie zapieczętowane.

    > Mydelko jedno male, a barek duzy. Mydelko wliczone w cene, a barek ...
    > raczej nie.
    > To sie nie dziwie, ze mydelko moze i daje nowe.
    > Ale w drozszych hotelach moze i barek bezplatny :-)

    Naoglądałeś się jakichś szpiegowskich filmów z 007 i fantazja
    Ci pogalopowała w hektary...

    Wino się przeterminowało?? :-))

  • 106. Data: 2015-09-08 19:38:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Wino się przeterminowało?? :-))

    Kupiłem kiedyś wino w kartoniku, takim jak to na soki -- miało
    podany termin przydatności do spożycia. Widać jest jakiś przepis,
    że wszystko w tym musi mieć. Ktoś tu kiedyś się żalił, że musiał
    utylizować "przeterminowany" hel w stalowej butli -- też przepis.

    Z winem jest tak, że to tylko w obiegowej opinii im ono starsze,
    tym lepsze. Tylko niektóre z nich tak mają, nieliczne. Większość
    poprawia swą jakość przez określoną liczbę lat, potem ona spada.

    Jarek

    --
    Pijemy stare wino, jemy spleśniały ser, jeździmy samochodami bez
    dachu. Bieda u nas.

  • 107. Data: 2015-09-08 19:41:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie bardzo widzę sensu dla tego typu zachowań, ale dla jakichś
    >VIPów gdzieś w drogich hotelach - kto wie, nie bywam przecież.

    A tam zaraz drogich - placisz za pokoj np 500$, a oni ci jeszcze
    doliczaja Pepsi za $1 - nie wk* bys sie ? :-)

    >Wszystko w barku jest fabrycznie zapieczętowane.

    Jakby to stanowilo przeszkode.

    >Naoglądałeś się jakichś szpiegowskich filmów z 007 i fantazja
    >Ci pogalopowała w hektary...

    Kwestia rachunku zyskow i mozliwych strat :-)

    >Wino się przeterminowało?? :-))

    Czekaj czekaj ... unia nie wymaga okreslenia terminu waznosci
    wszystkich produktow zywnosciowych ?
    Lacznie z winem ?

    http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/Alkohol-po-ter
    minie-waznosci,t,362148,8.html

    J.

  • 108. Data: 2015-09-08 19:53:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Czekaj czekaj ... unia nie wymaga okreslenia terminu waznosci
    > wszystkich produktow zywnosciowych ?

    Gdzieś niedawno czytałem, że prowadzone są *prace* (to musi być ciężka
    robota, ale ja bym się chętnie załapał na nią) nad przepisem wyłączającym
    z regulacji niektóre produkty. Na przykład sól.

    > Lacznie z winem ?
    >
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/Alkohol-po-ter
    minie-waznosci,t,362148,8.html

    Tu przytoczono Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie
    znakowania środków spożywczych z dnia 10 lipca 2007 r, z którego wynika,
    że wino akurat nie. Ale może nasza wieś jest mniej rozwinięta od wsi
    unijnej.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2015-09-08 20:13:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    [...]

    > Hamulce wciąż jeszcze mają połączenie mechanicne pedału z kołem.
    > I mają dwa obwody. Całkowita utrata zdolności hamowania w jako
    > tako utrzymanym samochodzie raczej się nie zdarza.

    Marzenia. Trafiło mi się już dwa razy w życiu pęknięcie przewodu
    hamulcowego. Przy próbie hamowania pedał wpada w podłogę i tyle.
    Szybciej zaciągniesz ręczny niż napompujesz na tyle, żeby drugi obwód
    zadziałał.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 110. Data: 2015-09-08 20:29:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello Jarosław,

> [...]
    >hamulcowego. Przy próbie hamowania pedał wpada w podłogę i tyle.
    >Szybciej zaciągniesz ręczny niż napompujesz na tyle, żeby drugi obwód

    No wlasnie. Podobny objaw jest przy odpowietrzaniu hamulcow - pedal w
    podlodze ... a wiec zero hamowania.

    To o co tu chodzi - od 50 lat utrzymujemy fikcje ?

    J.