  • 11. Data: 2011-05-30 16:19:19
    Temat: Re: ekrany w słońcu
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    ...::QRT::... pisze:
    > Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
    > (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają?
    > Przecież da sie zrobić ekran który nawet bez podświetlenia wygląda w ostrym
    > słońcu doskonale (np taki jak w outdorowych garminach)...
    >
    > Garmin ma na to jakieś patenty czy jak?

    Na starszych już nokiach było widać w miarę nieźle:
    http://www.allaboutsymbian.com/images/reviews/e55-05
    .jpg
    na telefonach z OLED chyba nie ma szansy żeby cokolwiek zobaczyć jak są
    wyłączone. Najlepiej z kolei widać e-ink:
    http://www.eink.com/images/showcase_slide_motofone_i
    mage001.jpg tylko
    tutaj niewiele można pokazać.

    pozdr.
    w.

  • 12. Data: 2011-05-30 16:23:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 17:44:35 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > wiedzy i wcale sie tego nie wstydze. To ty coś argumentujesz ale w mojej
    > opini nie bardzo na temat bo w żaden sposób nie wyjaśniłeś dlaczego ekrany
    > garminów nawet bez podświetlenia sa czytelne w słońcu a smartfonów nie.

    Wybacz, założyłem pewien elementarny poziom inteligencji czytającego, mój
    błąd, nie powinienem czynić tak wyrafinowanych założeń.

    Teraz więc wersja na poziomie podstawówki: ekrany są albo czytelne w
    słońcu, albo dają obraz wysokiej jakości. Ekranów które potrafią jedno i
    drugie jeszcze nie wymyślono. Klienci, jak pokazują wyniki sprzedaży,
    wybierają ekrany dające obraz wysokiej jakości, pozwalające wyświetlać
    zdjęcia i filmy, więc producenci montują takie ekrany, jakie chce mieć
    większość klientów. Zapewne - tak jak ja - w większości używają je w
    sytuacjach odmiennych od tych pasujących do określenia "w pełnym słońcu"

    Wystarczająco zrozumiale, czy mam to sformułować w formie śpiewanki o
    kwiatkach i motylkach?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 13. Data: 2011-05-30 16:29:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 18:19:19 +0200, Wojciech Waga aka wojek napisał(a):

    > wyłączone. Najlepiej z kolei widać e-ink:
    > http://www.eink.com/images/showcase_slide_motofone_i
    mage001.jpg tylko
    > tutaj niewiele można pokazać.

    Pokazać już można coraz więcej, bo są już kolorowe, ale wciąż nie nadają
    się do użycia w telefonach przez dużą bezwładność. I jeszcze długo nie będą
    się nadawać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 14. Data: 2011-05-30 17:34:36
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 30 May 2011 17:23:55 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Wybacz, założyłem pewien elementarny poziom inteligencji czytającego, mój
    > błąd, nie powinienem czynić tak wyrafinowanych założeń.

    a ja nie wiem dlaczego ciagne ten wątek z tobą. Już w pierwszym poście
    dałeś dobitnie do zrozumienia iż nie masz bladego pojęcia o temacie poza
    ,,wiedzą" nastolatka który wbija do głowy specyfikacje producenta by chwalić
    sie przed kolegami.
    A na dodatek nie bardzo rozumiesz temat wątku :P

    > Teraz więc wersja na poziomie podstawówki: ekrany są albo czytelne w
    > słońcu, albo dają obraz wysokiej jakości.

    co oczywiście w zaden sposób nic nie wyjaśnia dlaczego, czym po raz kolejny
    udowadniasz iż czytanie ze zrozumieniem jest ci obce.
    Alternatywa o której piszesz stanowi tylko obserwacje empiryczne na
    podstawie której wnioskujesz o istnieniu jakiejś korelacji (nikoniecznie
    prawdziwej) pomiędzy jakością obrazu w słońcu a rozdzielczością i ilością
    kolorów.

    No ale nizapominajmy iż ekranów niskiej jakości jest całe multum podczas
    gdy ekranem czytelnym słońcu jest tylko ekran owej niesczęsnej visty i
    innych garminów.

    > Ekranów które potrafią jedno i drugie jeszcze nie wymyślono.

    o tutaj sie nawet otarłeś (prawdopodbnie nieświadomie) o temat wątku :P
    Kiedy kolorowa vista debiutowała (2004) - ekrany smartfonów (czy jak te
    urządzenia wtedy zwano) wcale nie miały wtedy jakoś znacząco lepszych
    parametrów. Rozdzielczością nie powalały, kolorystyką, bezwładnością czy
    jak to tam nazywasz również. A w słońcu wcale nie zachowywały sie dobrze
    przynajmniej w porównaniu z taką vistą. W zasadzie mozna powiedzić iż w tej
    kwesti była miedzy nimi przepaść podczas gdy inne parametry miały
    porównywalne. Tyle tylko iż ekrany smartfonów sie rozwinęły podczas gdy
    garmin od kilku lat stoi w miejscu...

  • 15. Data: 2011-05-30 17:40:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 19:34:36 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    > a ja nie wiem dlaczego ciagne ten wątek z tobą. Już w pierwszym poście

    Może dlatego, że nie masz zielonego pojęcia co znaczy stwierdzenie EOT
    którego używasz?

> [...]
    > sie przed kolegami.
    > A na dodatek nie bardzo rozumiesz temat wątku :P

    Twoja przenikliwość mnie zaskakuje.

> [...]
    > prawdziwej) pomiędzy jakością obrazu w słońcu a rozdzielczością i ilością

    No co ty, jaka empiria, tylko w Bravo Girl! czytałem.

> [...]
    > parametrów. Rozdzielczością nie powalały, kolorystyką, bezwładnością czy
    > jak to tam nazywasz również. A w słońcu wcale nie zachowywały sie dobrze

    Oczywiście, w końcu ekran wyświetlający 16 tysięcy barw wcale się nie różni
    od tego wyświetlającego 256.

    > porównywalne. Tyle tylko iż ekrany smartfonów sie rozwinęły podczas gdy
    > garmin od kilku lat stoi w miejscu...

    O.. serio? A jak się nazywał dotykowy outdoroowy Garmin z 2002? Jakoś mi to
    umknęło. A Garmin z radiem PMRS z tego roku jak? no też nie pamiętam, co ta
    starość robi z człowiekiem. Wrrrrrróć, przecież nastolatkiem jestem. No to
    nie wiem, jabol w parku musiał mi zaszkodzić.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo"

  • 16. Data: 2011-05-30 17:58:24
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    > Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z jakością
    > dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

    Będę wdzięczny za wytłumaczenie, jak po obejrzeniu dwóch wyświetlaczy można
    zrozumieć, dlaczego w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej te
    które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 17. Data: 2011-05-30 19:30:40
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-05-30 17:44, ...::QRT::... wrote:

    > argumentów? LOL :)
    > Przecież ja niczego nie argumentuje :) Zadałem pytanie bo brak mi w temacie
    > wiedzy i wcale sie tego nie wstydze.

    Wiedzę zdobywaj samodzielnie a nie czekasz aż ktoś "przewertuje"
    kilkanaście portali i wyskoczy z odpowiedzią.

    Jak widzisz pytanie jest z gatunku trudnych i teraz łosie szukają dla
    ciebie odpowiedzi.

    Albo i nie.

    > To ty coś argumentujesz ale w mojej
    > opini nie bardzo na temat bo w żaden sposób nie wyjaśniłeś dlaczego
    > ekrany garminów nawet bez podświetlenia sa czytelne w słońcu a
    > smartfonów nie.

    Ponarzekałbym jeszcze na to, że akumulator nie wytrzymuje tyle, ile byś
    chciał, ekran za mały, rozdzielczość niewielka, procesor wolny, nie
    chodzą gry ... wymień jeszcze jakieś życzenia, to nic nie kosztuje.

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 18. Data: 2011-05-30 19:39:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 May 2011 19:58:24 +0200, Akarm napisał(a):

    > Będę wdzięczny za wytłumaczenie, jak po obejrzeniu dwóch wyświetlaczy można
    > zrozumieć, dlaczego w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej te
    > które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

    Bo taka ich zmiana, żeby wyglądały dobrze w słońcu skutkuje fatalną
    jakością obrazu, przynajmniej w obecnie stosowanych technologiach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 19. Data: 2011-05-30 21:12:26
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    > Bo taka ich zmiana, żeby wyglądały dobrze w słońcu skutkuje fatalną
    > jakością obrazu, przynajmniej w obecnie stosowanych technologiach.

    Ale nadal nie wiem, jak po obejrzeniu dwóch różnych wyświetlaczy można

  • 20. Data: 2011-05-30 21:14:22
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Waldek Godel nadaje:
    > Porównaj sobie jakość tego ekranu w kazdych innych warunkach z
    > jakością dobrego ekranu smartfona, to zrozumiesz.

    Dobry grafik bez ekranu smartfona nie wyobraża sobie życia.