  • 41. Data: 2011-06-01 23:18:15
    Temat: Re: ekrany w słońcu
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Przy okazji tej dyskusji, mam pytanie. Czy istnieja telefony w ktorych
    > wyswietlacz ma wbudowany czujnik,
    > aby automatycznie sciemniac obraz w zacienionych pomieszczeniach a
    > rozjasniac na sloncu?

    E71 na pewno, przy czym na sloncu tez raczej sie sciemnia.

  • 42. Data: 2011-06-01 23:40:08
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Q (n...@s...pl)
    in news:is6h98$ta3$1@news.task.gda.pl

    > E71 na pewno, przy czym na sloncu tez raczej sie sciemnia.

    Pewnie wszystkie Nokie z Symbianem? E51 miała.

    MSz

  • 43. Data: 2011-06-02 09:38:30
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl>

    W dniu 30.05.2011 23:12, Akarm pisze:
    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > Ale nadal nie wiem, jak po obejrzeniu dwóch różnych wyświetlaczy można
    > zrozumieć *dlaczego* w słońcu wszystkie ekrany telefonów (przynajmniej
    > te które wiedziałem) tak marnie wyglądają.

    Może dlatego, że Słońce ma "power" nieco większy niż dowolny ekran na
    Świecie - nie tylko komórkowy? ;-)

    Dlatego też, producenci, którzy idą "na walkę" ze Słońcem poprzez
    podkręcanie podświetlenia na maksa.. z góry stoją na przegranej pozycji.

    Ciekawy jest pomysł Nokii (nie, nie jestem fanem tej marki, ale to jedno
    naprawdę im się udało). Mianowicie popatrz sobie na ekran np. E52 czy
    E72 w pełnym Słońcu. Oni zamiast walczyć ze Słońcem, wykorzystali jego
    światło dodając coś w rodzaju odblaskowej warstwy do swoich LCD.

    Owszem, prawie tracisz kolory, ale napisy na ekranie (dowolne) widać w
    pełnym Słońcu bezwzględnie dobrze. Więcej.. im bardziej bezpośrednio
    Słońce świeci w ekran, tym lepszy efekt.

    Szczerze mówiąc, ten pomysł daje najlepszy skutek ze wszystkiego, co
    miałem do tej pory w rękach. Być może jest to patent wyłącznie Nokii i
    inni producenci nie mogą tego używać (nie wiem, nie znam się na
    patentach), niemniej... nie widziałem tego u konkurencji - póki co.

    -K.

  • 44. Data: 2011-06-08 12:09:18
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 1 Jun 2011 11:20:30 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote in message
    >
    > Wątek jest o kompromisach przy wyborze LCD do urządzeń.

    to ja zakładałem wątek i wiec chyba lepiej wiem na jaki temat on jest :D
    I nie jest o zadnych kompromisach czy wyborach. Jest konkretnym pytaniem o
    rozwiązania techniczne powodujące dobrą lub złą widoczność ekranu w
    oświetleniu słonecznym.

    > Takie kompromisy są wymagane bo nie ma idealnego LCD
    > który nadaje się jednocześnie do pokazywania filmów i do
    > patrzenia na kontrastowy obraz w pełnym słońcu...
    > Urządzenia więc które używa się w 99% na dworze (gpsy)
    > będą mieć inne ekrany niż urządzenia które używa się
    > głownie w pomieszczeniach (telefony).

    no dobrze - ale jaka jest przyczyna ze jedne zachowują sie tak a inne
    inaczej?
    Bo sam fakt rozdzielczości, responywności czy ilości wyświetlanych kolorów
    jest kwestią wtórną i na jego podstawie nie da sie wnioskować o dobrym czy
    złym zachowaniu ekranu LCD w słońcu.

  • 45. Data: 2011-06-08 21:21:42
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > E71 na pewno, przy czym na sloncu tez raczej sie sciemnia.

    Najlepsze jest to, ze mialem ten telefon dosc dlugo i dopiero teraz sie o tym
    dowiaduje :)

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 46. Data: 2011-06-12 00:13:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-06-08 14:09, ...::QRT::... pisze:

> [...]
    > jest kwestią wtórną i na jego podstawie nie da sie wnioskować o dobrym czy

    Jak miałam *jasność* ustawiona na 50% (żeby w oczy nie raziło) to na
    słońcu nic nie widziałam. Jak ustawilam na 100% to w słońcu dobrze widać
    to co jest na wyświetlaczu telefonu.

    --
    animka

  • 47. Data: 2011-06-12 19:53:35
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-06-12 02:13, Animka pisze:

    > Jak miałam *jasność* ustawiona na 50% (żeby w oczy nie raziło) to na
    > słońcu nic nie widziałam. Jak ustawilam na 100% to w słońcu dobrze widać
    > to co jest na wyświetlaczu telefonu.

    A jaki to telefon?