  • 41. Data: 2004-02-18 10:58:02
    Temat: Re: .edu.pl dla mas?
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Wed, 18 Feb 2004 11:11:49 +0100, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    >Tiaaa dobry argument, jak nei byles pewny trzeba bylo nie kupowac domen.
    >I nie pisz mi mi tu ze przez 6 lat placiles i nie byles pewny
    Zauwaz tez, ze niektorzy kupuja domene tylko po to zeby ja miec.
    Kupuje sie tez po to by potem "pchnac" ja na allegro lub tego typu
    aukcjach.
    Nie kazdy chce tworzyc portal.
    Nie chce tutaj reklamowac, ale zdaje sie ze firma "link.pl" tak
    wlasnie czynila. Rejestrowali na siebie mase domen i potem probowali
    za wieksze pieniadze komus domene pchnac. Teraz widze ze spadli cos z
    iloscia domen.. pewnie kasa sie konczy :)

    --
    Wiesiek

  • 42. Data: 2004-02-18 11:04:01
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >A nie ma sprawy

    Ciesze sie, ze przyjales przeprosiny :-))

    >Artur przynaj to wreszcie ze chciales na tym zarobic bez ponoszenia
    >specjalnej pracy.

    Oczywiscie, a to ze harowalem, zeby zarobic na kupno domen i oddanie
    pozyczek (to bylo ok. 100 tysiecy na poczatek), ze harowalem potem gdy
    nask stwierdzil, ze wprowadzi sobie oplaty roczne (kiedys takich nie bylo
    - byla oplata rejestracyjna i koniec, ale w ramach uwlaszczania urzedu
    sfinansowanego ze srodkow publicznych zostaly wprowadzone; oczywiscie z
    dzilanie wstecz)

    >Bylo to legalne , mogles tak zrobic czyli potencjalnie duzo kasa bez nakladu
    >czyli cwaniak :).

    Jakie to proste, a swoja droga twoja wypowiedz jest ciekawa krytyka
    uzywania intelektu. Abstrahujac od pozatematu dyskusji, gdy rejestrowalem
    dvd.p,l znajomi pukali sie w glowe "po co ci taka glupia domena,
    zarejestrwal bys lepiej jakas nazwe duzego koncernu".

    >Nie doszukuj sie w moich wypowiedziasz ze nazywam cie przestepca czy jakims
    >wyludzaczem.

    Tak zrobiles.

    >Nie mow ze nie zarejestrowalbys www.gazeta.pl gdyby byla wolna :))

    Oczywiscie, ale w przeciwienstwie do Ciebie uwazam to za rozsadne
    dzialanie policzone na zysk, a nie za objaw cwaniactwa.

    >Powiedzmy ze WEDLUG MNIE srednio moralnym ale w pelni legalnym.

    Jezeli nie sprawi Ci to trudnosci, to opisz zasady etyczne, w mysl ktorych
    ten czyn jest niemoralny, bardzo prosze, bo z tego co widze wszyscy
    powinni miec 160 cm, zoltawa cere, identyczny mundurek i rower.

    >Masz pretensje do NASKU o to co sam robisz. NASK jest firma komercyjna i sam
    >cwaniakuje jak zarobic i sie nie narobic.

    Skoro NASK jest firma komercyjna, to niech odda wszystkie publiczne
    pieniadze jakie wzial, zwroci ulgi przyslugujace jberom, zaplaci kary za
    niewywiązywanie sie z umow i odda administracje domena .pl zwiazkowi
    polskich ISP.

    >A UM woli wycwaniakowac domene niz za nia placic co jest naturalnym odruchem
    >choc rownie waptliwym moralnie jak dzialania NASKu.

    Co jest dzialanie bezprawnym - urzad ma mi sluzyc, na to place podatki, a
    nie mnie okradac (pomiejam kwestie dysponowania pieniedzmi z podatkow,
    choc i tu nask i um maja szczegolne osiagniecia).

  • 43. Data: 2004-02-18 11:18:16
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Zauwaz tez, ze niektorzy kupuja domene tylko po to zeby ja miec.
    > Kupuje sie tez po to by potem "pchnac" ja na allegro lub tego typu
    > aukcjach.
    > Nie kazdy chce tworzyc portal.

    I wszystko fajnie wolno im ale zdanie o tym link.pl mam takie same cwaniaki

  • 44. Data: 2004-02-18 11:21:22
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >Chlopie :)) gdzie zarzucam ci przestepstwo ? cytat prosze .
    >Klient posiadajavcych dziesiatki domen napewno jest przyjacielem NASKu skoro
    >odmawiaja domen innym, a Tobie nie.

    Na pewno tlumaczylem juz kilka razy, ze regulamin nask zmienial sie jak
    w kalejdoskopie.

    >A o przedszkolu teskty swiadcza jedynie o Tobie, bo braklo argumentow.

    Nie zabraklo, tylko nie zwracasz uwagi na fakty nie pasujace do Twojej
    wizji rzeczywistosci (np. ten, ze byl taki kwartal w historii polskiego
    dnsu, ze mozna bylo zarejestrowac dowolna domene, wczesniej i pozniej
    odmawiano rejestracji pewnych domen, jezeli ktos w tym kwartale
    zarejestrowal domene, to nie znaczy, jak insynuujesz, ze jest przyjacielem
    nask, a przyjaciel, jak wiadomo, moze liczych na wzgledy, a nierowne
    traktowanie klientow przez urzad nosi znamiona przestepstwa (gdybys
    czytal uwaznie i zwracal uwage na konsekwencje stwierdzen, to nie
    musialbym tlumaczyc jak przeszkolakowi).
    W wielu najbardziej popularnych na swiecie domenach np. .de,
    .com mozna zarejestrowac dowolna domene, co zgodnie w Twoja wizja jest
    szczytem cwaniactwa, ale ani w stanach, ani w Niemczech rejestraja nie
    zajmuje sie Jeddnosta Badani i Rozwoju Dobra Spolecznego, moze dlatego
    tamtym spoleczenstwom wiedzie sie dobrze - mniej bojownikow o dobro).

  • 45. Data: 2004-02-18 11:23:14
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > dvd.p,l znajomi pukali sie w glowe "po co ci taka glupia domena,
    > zarejestrwal bys lepiej jakas nazwe duzego koncernu".

    Widac dobrze zrobiles

    > Tak zrobiles.

    Cytat prosze

    > Oczywiscie, ale w przeciwienstwie do Ciebie uwazam to za rozsadne
    > dzialanie policzone na zysk, a nie za objaw cwaniactwa.

    Czyli cwane dzialanie. A ktos kto cwanie dziala to ...
    Nie wiem czemu ktos przypisuje temu negatywne znaczenie.

    > Jezeli nie sprawi Ci to trudnosci, to opisz zasady etyczne, w mysl ktorych
    > ten czyn jest niemoralny, bardzo prosze, bo z tego co widze wszyscy
    > powinni miec 160 cm, zoltawa cere, identyczny mundurek i rower.

    Zasada etyczna mowi domena jest adresem serwisu "o czyms" parkowanie
    domen, zakup dla zysku nie miesci sie w
    moich kategoriach etycznych.

> [...]
    > pieniadze jakie wzial, zwroci ulgi przyslugujace jberom, zaplaci kary za
    > niewywiązywanie sie z umow i odda administracje domena .pl zwiazkowi

    NASK nie wzial zadnych pieniedzy publicznych poprostu zostal spolka zalezna
    od KBN (bodaj)

    Sad rozwiaze spor.

  • 46. Data: 2004-02-18 11:30:46
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Na pewno tlumaczylem juz kilka razy, ze regulamin nask zmienial sie jak
    > w kalejdoskopie.

    a to jest kamyczek to ogrodka nasku

> [...]
    > zajmuje sie Jeddnosta Badani i Rozwoju Dobra Spolecznego, moze dlatego
    > tamtym spoleczenstwom wiedzie sie dobrze - mniej bojownikow o dobro).

    Ok tylko ze firmy ktorym nask odmowil a chwile pozniej domeny wpadly w rece
    szybkich i chetnych moga sie czuc oszukane.
    Wina za wszystko mozna obarczyc spokojnie NASK. A co do zmiany operatora
    dnsow .pl nie widze problenmu moze list do swouch poslow ?

  • 47. Data: 2004-02-18 11:46:38
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >Cytat prosze

    W poprzednim poscie, zdanie o konsekwencjach zwrotu przyjaciel urzedu.

    >Czyli cwane dzialanie. A ktos kto cwanie dziala to ...
    >Nie wiem czemu ktos przypisuje temu negatywne znaczenie.

    cwaniak (slownik jezyka polskiego)
    rz. mos IIa a. IIIb, lm. M. ~acy || -i, pot. .ktos sprytny; spryciarz,
    kretacz, kanciarz.

    Jak widzisz slowo cwaniak w jezyku polskim ma zabarwienie pejoratywne. To
    nie moja wina, ze uzywasz slow, ktorych znaczenia nie rozumiesz. Na
    przyszlosc zapamietaj, ze "spryciarz" jest neutralne.

    >Zasada etyczna mowi domena jest adresem serwisu "o czyms" parkowanie
    >domen,

    To nie jest zasada etyczna tylko szczegolny przypadek, ale co Ci za
    roznica. To, co napisales miesci sie w "niektorzy uwazaja sa lepsi niz
    inni, ale nie potrafia tego dowiesc, wiec masz obowiazek uwierzenia im na
    slowo"

    >zakup dla zysku nie miesci sie w moich kategoriach etycznych.

    W zwiazku z tym wolny handel tez nie miesci sie w Twoich kategoriach, a
    tym samym wolne spoleczenstwo funkcjonujace na zasadach na jakich teraz
    funkcjonuje.

    >NASK nie wzial zadnych pieniedzy publicznych poprostu zostal spolka zalezna
    >od KBN (bodaj)

    Powiedz mi, po prostu, skad sie wziela nazwa nask, a nie wypisuj glupoty
    o spolce zaleznej od kbn, co jest brednia (to tak samo jakbys napisal, ze
    namesys jest spolka zalezna od darpa)

    >Sad rozwiaze spor.

    I o to mi chodzi, tylko niech um wystapi do tego sadu skoro chce mnie
    pozbawic praw, a nie najpierw mnie okradna, a potem moge ich ganiac, tylko
    przeciez w urzedzie nie mam odpowiedzialnych.

  • 48. Data: 2004-02-18 11:59:48
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > nie moja wina, ze uzywasz slow, ktorych znaczenia nie rozumiesz. Na
    > przyszlosc zapamietaj, ze "spryciarz" jest neutralne.

    A niby jakie pejoratywne skoro soi obok spryciarza :))
    Ale odchodzimi mocno od tematu

> [...]
    > roznica. To, co napisales miesci sie w "niektorzy uwazaja sa lepsi niz
    > inni, ale nie potrafia tego dowiesc, wiec masz obowiazek uwierzenia im na

    Napisalem MOJA zasada, mozesz miec wlasne :) Nigdzie nie napisalem ze jak
    cos powiem to TAK MA BYC
    tylko jakie mam zdanie. masz wlasne to twoj wybor.

    > W zwiazku z tym wolny handel tez nie miesci sie w Twoich kategoriach, a
    > tym samym wolne spoleczenstwo funkcjonujace na zasadach na jakich teraz
    > funkcjonuje.

    Wolny hadel numerami PESEL tez sie nie miesci :) Akurat uwazam ze domeny
    powinny odzwierciedlac sens serwisu a nie istniec same w sobie jako jakies
    wirtaulne cudo.
    To tak jakbys chcial sasiadom sprzedac numer bloku "77" bo ladny, a
    sasiadom z innego osiedla nazwe ulicy.

  • 49. Data: 2004-02-18 12:06:19
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

    >Napisalem MOJA zasada, mozesz miec wlasne :)

    Napisales cytuje: "Zasada etyczna mowi".

    >Wolny hadel numerami PESEL tez sie nie miesci :) Akurat uwazam ze domeny
    >powinny odzwierciedlac sens serwisu a nie istniec same w sobie jako jakies
    >wirtaulne cudo.

    A co ma pesel zawierajacy date urodzenia do wiatraka?

  • 50. Data: 2004-02-18 12:34:56
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > A co ma pesel zawierajacy date urodzenia do wiatraka?

    No ze mozna by handlowac. Przy urodzeniu dziecka kupic zloty numer PESEL
    94021277777

    Dobra z skonczy watek. nie ma sensu dalej sie przkonywac z mojej strony EOT