  • Data: 2011-05-07 16:15:53
    Temat: dziwnosci z alfą
    Od: "fir" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mam dziwne (nie pasujace mi) wyniki w skladaniu dwu obrazow
    z alpha i wlasnie szukam bledu (na makintoshowym kwarcu - ale
    to chyba powinno byc nieistotne bo zastanawiam sie czy da
    sie to zrozumiec na ogolnym poziomie skladania obrazow z alpha):

    mam kontekst graficzny (pusty i czarny) nakladam na to jako tlo
    obrazek w pelni przezroczysty i czarny poza nieprzezroczystymi
    napisami, na to nakladam drugi obrazek dla odmiany fotke w pelni
    nieprzezroczysta poza paru 'dziurami' przezroczystosci - ale nie
    czarnymi te dziury tez sa fotografia tyle ze alfa tam jest w pelni
    przezroczysta

    uzyskiwany efekt mam taki ze dziury przezroczystosci wypelniane sa
    czarnoscia i napisami spod spodu - gdy tymczasem jest to nie to co
    chce osiagnac - chce miec dziury nie czarne tylko fotograficzne
    wypelnione jedynie napisami spod spodu a nie czernosciami

    o ile rozumiem to skoro czarnosc ma alfe zero i moje dziury maja alfe
    zero to w sumie raczej nie powinienem tu uzyskiwac czerni tylko fotke
    - i chcialbym by tak bylo tymczasem fotograficzne przezroczyste dziury
    wytrawiaja mi sie ta przezroczysta czernia - co zrobic by osiagnec efekt
    jakiego potrzebuje???