  • 121. Data: 2011-03-04 18:58:23
    Temat: Re: dzielenie dysku
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 18:53, Przesmiewca pisze:

    > Mozna wszystko na LVMie zrobic, ale czy watkotworca
    > chcialby tak dociekac?

    I właśnie dlatego pytanie nie dość, że nie na tę grupę, to jeszcze bez
    sensu, bo odpowiedź wymaga znajomości nie tylko systemu, ale także
    konkretnych jego zastosowań oraz upodobań użytkownika.

    Są np. tacy, którzy w windows przy kilku dyskach się pogubią ;)

  • 122. Data: 2011-03-05 08:24:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    > Są np. tacy, którzy w windows przy kilku dyskach się pogubią ;)

    Nie myl dysku z partycją.

  • 123. Data: 2011-03-05 12:07:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.03.2011 09:24, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie myl dysku z partycją.

    Dyskach logicznych, literach oznaczających dyski... Whatever. Z punktu
    widzenia przeciętnego użyszkodnika litera/partycja/dysk to jedno i to samo.

    PS: mądrej głowie dość dwie słowie.

  • 124. Data: 2011-03-05 12:08:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 17:16, Remek pisze:

    > Zapomniałeś dodać, że jesteś gówniarzem. Dałem Ci jakiś powód do obrażania
    > mnie? Gówniarze lądują w KF.
    >
    > P:ONK

    Wielkie słowa od remusia - Naczelnego Gówniarza RP ;->

  • 125. Data: 2011-03-05 20:08:02
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >kalm:~ # mount -l
    >/dev/md0 on / type ext3 (rw,acl,user_xattr) []
    >proc on /proc type proc (rw)
    >sysfs on /sys type sysfs (rw)
    >debugfs on /sys/kernel/debug type debugfs (rw)
    >udev on /dev type tmpfs (rw)
    >devpts on /dev/pts type devpts (rw,mode=0620,gid=5)
    >fusectl on /sys/fs/fuse/connections type fusectl (rw)
    >none on /proc/sys/fs/binfmt_misc type binfmt_misc (rw)

    No i gdzie masz tu osobny /tmp, /var, /usr, czy /home?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 126. Data: 2011-03-05 20:08:54
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przesmiewca"
    >Szybciej zapcha wydzielony var logami niz jakby mial system na jednej partycji.

    Od tego jest logrotate. Nie widziałem jeszcze userrotate ;-)

    >No sam widzisz, mozna tez i nie dzielic i bedzie dobrze.

    Owszem. Zależy do czego.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 127. Data: 2011-03-05 20:52:10
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 05 Mar 2011 21:08:02 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >
    > No i gdzie masz tu osobny /tmp, /var, /usr, czy /home?

    W takim razie chyba się nie zrozumieliśmy... Jak już pisałem, instalator
    Suse wychodzi z założenia, że tych folderów nie trzeba wydzielać z
    głównego systemu plików. I ja się z tym zgadzam. Przecież przy wielu
    małych ograniczonych partycjach ryzyko zapchania którejś z nich tylko
    rośnie.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 128. Data: 2011-03-06 15:36:06
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Zapomniałeś dodać, że jesteś gówniarzem. Dałem Ci jakiś powód do obrażania
    > mnie? Gówniarze lądują w KF.

    ...a teraz zastanow sie - jak mam Ci odtworzyc (poprawny) mbr
    na podstawie jedynie (uszkodzonego) mbr'a?

    widzisz - to bylo jednak glupie pytanie :).

  • 129. Data: 2011-03-07 09:31:41
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "JoteR"
    >I ten bootmanager siedzi na partycji rozszerzonej? Dobrze się czujesz?

    Znaczy, jak wyczyścisz MBR, to wystartujesz windows?

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 130. Data: 2011-03-07 09:45:08
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    [...]
    >W takim razie chyba się nie zrozumieliśmy... Jak już pisałem, instalator
    >Suse wychodzi z założenia, że tych folderów nie trzeba wydzielać z
    >głównego systemu plików.

    Pytałem wyraźnie o wydzielaniu. Kiedy nie trzeba wydzielać, wtedy nie
    trzeba. Ale czasem trzeba.

    --
    [ K...@e...eu.org ]