  • 61. Data: 2012-04-19 09:07:57
    Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    T.F. nabazgrał(a):

    > "Rafal Lukawski" ...
    >> bo.. w Action bylo drozej ;)

    To fakt :) ale jak pogadasz z handlowcem to potrafią zjechać z ceny.
    Ja mam blisko to biore u nich, poza tym sama cena to nie wszystko, obsługa
    serwosowa też się liczy a tu mam wszystko dość szybko trzeba tylko wiedzieć
    co kupować a czego się wystrzegać (np. Asusa z ich serwisem "odmowa
    zalane" )

    > smiem twierdzic, ze w Action zawsze jest najdrozej :-(
    > PS:
    > WD potrafi zrobic dobre dyski (mowie o RE4)
    > Aktualnie mamy: okolo 70 serwerow (w kazdym 4 w RAID + 1 na kopie)
    > i okolo 65 routerow (1xhdd).
    > Czyli okolo 415 WD RE4 kreci sie 24/7/365.
    > i ZADNYCH problemow. od lat.

    Jako ciekawostka to z Action dla samego CERN poszło:

    2353 serwerów
    11,5 tys. dysków twardych (WD,Hitachi, Seagate, Samsung)

  • 62. Data: 2012-04-19 09:26:41
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Rafal Lukawski nabazgrał(a):

    > Nie wiem jak action, ale większość dystrybutorów wymieniając dyski nie
    > przedłuża rękojmii.
    > Sklep reklamując u dystrybutora raz dostaje nowy sprzęt raz tzw.
    > naprawiany, nie zauważyłem tu jakiejś ścisłej reguły.

    Mówimy o odbiorcy końcowym który zgodnie z ustawą mając wymieniony produkt
    ma od nowa 24 miesiące ... pojebane to jest bo obciąża sprzedawców :(

    Co do typu gearancja/rękojmia to Action daje zawsze tak jak dostaje od
    dostawców/producentów .. jak np. taki seagate daje 12 misięcy rękojmi top i
    A.... tyle daje a jak da 60 misięcy gwarancji to tak samo da A.. dla tego w
    90% jak coś kupuję to patrzę na sposób rozpatrywania serwisów tak żeby nie
    władować się na minę :) .

  • 63. Data: 2012-04-19 19:25:48
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Mówimy o odbiorcy końcowym który zgodnie z ustawą mając wymieniony
    > produkt ma od nowa 24 miesiące

    Na pewno dalej tak jest? Ostatnio dostałem na gwarancji wymienione na
    nowe 2 elektronarzędzia i urządzenie AGD w 3 różnych sklepach i na
    wszystkie gwarancja została ta sama tylko z wpisem, że dokonano wymiany.
    Na moje zapytanie czy tak jest zgodnie z prawem uzyskałem odpowiedź, że
    teraz wymiana nie powoduje rozpoczęcia nowej gwarancji.

  • 64. Data: 2012-04-23 08:44:01
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Padre nabazgrał(a):

> [...]
    > zapytanie czy tak jest zgodnie z prawem uzyskałem odpowiedź, że teraz
    > wymiana nie powoduje rozpoczęcia nowej gwarancji.

    Dokładnie jest odwrotnie czyli gwarancja daje wymianę i nowy okres
    gwarancyjny a austawa może mieć tylko przedłużenie.

    Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i
    kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o
    kosztach demontażu i transportu - art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również
    sposób, w jaki gwarancja się przedłuża - przedłuża się ona o okres naprawy,
    a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.

    W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja
    konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo
    w razie wymiany rzeczy. Co najważniejsze - bardzo rzadko daje możliwość
    odstąpienia od umowy, czyli możliwość zwrotu towaru za zwrotem ceny, a
    takie uprawnienie - w pewnych, określonych przepisami, sytuacjach - daje nam
    ustawa. Z tego płynie wniosek, że czasami skorzystanie z uprawnień, jakie
    daje nam ustawa i zgłoszenie reklamacji do sprzedawcy jest bardziej
    korzystne niż reklamowanie na podstawie gwarancji.

  • 65. Data: 2012-04-25 04:12:52
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    > Jakie dyski 2T mają gwarancję co najmniej 3 lata, a najlepiej 5?

    Gwara na dysk czy na DANE?

    Feromon

  • 66. Data: 2012-04-25 04:14:20
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Jakieś problemy z rozumieniem tekstu pisanego ?
    > Aby dowiedzieć się ile trwa taka wymiana gwarancyjna na "nowy".

    Jaki nowy. Refurbished sprawny ....

    Feromon

  • 67. Data: 2012-04-25 04:15:32
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > RadoslawF nabazgrał(a):

    > To kupuj dalej w firmach krzak ... u nas w firmie 5 dzień to maxymalny
    > dzień rozliczenia klienta :)

    Piszesz z USA?

    Feromon

  • 68. Data: 2012-04-25 05:49:16
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-25 04:12, Feromon wrote:

    > Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Gwara na dysk czy na DANE?

    Zaden producent dysków nie daje gwarancji na DANE w kontekście jednego
    dysku. Teoretycznie można o czymś takim mówić w bardziej złożonych
    systemach, ale to zupełnie inna bajka i inne pieniądze.

  • 69. Data: 2012-04-25 09:05:47
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Feromon nabazgrał(a):

    > Piszesz z USA?

    Nie :) nie każdy trzyma klinta ustawowe 14 dni :)

  • 70. Data: 2012-04-25 09:07:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Feromon nabazgrał(a):

    > Jaki nowy. Refurbished sprawny ....

    Tylko jeśli reklamujesz bezpośrednio u producenta :)