-
51. Data: 2012-04-18 18:04:20
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
>
> Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na
> gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.
Nie twórzmy idiotycznej wizji normalności. To tak jakby narzekać, że
samochód stanie, gdy przebijemy opone i dzieje się tragedia/koszty etc.
Zapas to co? Jakie koszty?
Normalnością jest backupowanie ważnych danych, ktoś kto tego nie robi
jest nieświadomy albo bardzo bardzo nieodpowiedzialny.
-
52. Data: 2012-04-18 18:07:16
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
On 2012-04-18 16:27, maX wrote:
>
> Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:jmm58s$2keg$1@news2.ipartners.pl...
>> On 2012-04-18 12:22, Rafal Lukawski wrote:
>> [.....]
>>> Po to wymyślono np. Raid 1.
>> Ja o tym wiem. Ale z pewnością wielu ludzi "nietechnicznych" (np.
>> adwokaci) o tym nie wie.
>
> Tak podstawowe rzeczy jak wiedza co to jest RAID-1 to powinien znać
> każdy poważny użytkownik komputera (jak działa to już nie musi wiedzieć,
> ważne żeby wiedział co to jest i do czego służy).
Akurat raid 1 nie jest tak potrzebny umownemu adwokatowi jak właśnie
backup. Raid 1 gdy ciągłość pracy jest niezmiernie istotna, w każdym
innym przypadku gdy kilka godzin nie czyni tragedii polecam backup +
zapasowy dysk na wymiane (kancelaria to już firma).
-
53. Data: 2012-04-18 19:27:53
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
Dnia 2012-04-18, o godz. 13:50:17
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):
> Ale że do firmy z którą współpracują x czasu zapomniałeś
> dopisać, uzyskaj to samo jako nieznana im osoba prywatna,
> posiadająca jeden ich wyrób.
Akurat to robiłem jako osoba prywatna i do firmy gdzie kupuję rzadko
ale mają fajne ceny i są blisko domu.
Zaprzyjaźniona firma przysyła mi kuriera który przywozi też dyski na
czas wymiany o ile nie mam zapasowego. Tyle że prywatnie mnie na nią
nie stać.
Z doświadczenia wiem że najdłużej trwa etap nim sklep gdzie kupiłeś
dysk wyśle go dalej do naprawy. Bo często robią to via hurtownia a do
tej jeżdżą raz na jakiś czas. A klient narzeka wtedy na serwis
producenta.
Zdrówko
-
54. Data: 2012-04-18 20:10:57
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: Padre <P...@n...net>
W dniu 2012-04-18 08:38, RadoslawF pisze:
> Dnia 2012-04-18 01:05, Użytkownik Padre napisał:
>
>>>>> Dysk to jeden z bardziej awaryjnych podzespołów. A awaria dysku jest
>>>>> chyba
>>>>> najbardziej uciążliwa.
>>>>>
>>>> Jak mniemam gwarancja zapewnia wymianę dysku przez jej okres a nie
>>>> bezawaryjna pracę. A długość gwarancji nie przekłada się wprost na
>>>> bezawaryjność.
>>>
>>> Poszukaj kogoś kto miał wymieniany na gwarancji i dowiesz
>>> się ile to trwało.
>>
>> A niby po co mam się dowiadywać?
>
> Jakieś problemy z rozumieniem tekstu pisanego ?
> Aby dowiedzieć się ile trwa taka wymiana gwarancyjna na "nowy".
>
Ależ ja doskonale to wiem, raczej waśc nie rozumiesz słowa pisanego i
radzisz mi dowiadywać się o coś co z moją wypowiedzią nie ma nic wspólnego.
-
55. Data: 2012-04-18 20:35:00
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
W dniu 2012-04-18 18:04, Rafal Lukawski pisze:
>
>>
>> Jak dysk padnie razem z ważnymi danymi, to nie ma znaczenia czy był na
>> gwarancji czy nie, i tak trzeba wydać kilka tysięcy na odzysk danych.
>
> Nie twórzmy idiotycznej wizji normalności. To tak jakby narzekać, że
> samochód stanie, gdy przebijemy opone i dzieje się tragedia/koszty etc.
> Zapas to co? Jakie koszty?
>
> Normalnością jest backupowanie ważnych danych, ktoś kto tego nie robi
> jest nieświadomy albo bardzo bardzo nieodpowiedzialny.
Ludzie dzielą się na dwa rodzaje - Ci, którzy robią kopie i Ci, którzy
będą robić kopie (autorstwo nieznane).
-
56. Data: 2012-04-18 20:54:14
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: "maX" <a...@i...pl>
Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
news:4f8f095b$1@news.home.net.pl...
>
> Ludzie dzielą się na dwa rodzaje - Ci, którzy robią kopie i Ci, którzy
> będą robić kopie (autorstwo nieznane).
Mój ulubiony tekst w takich momentach - "Nie martw się, to na pewno nie były
ważne dane skoro nie zrobiłeś kopii zapasowej" (autorstwo nieznane).
-
57. Data: 2012-04-18 21:55:42
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jmm6a8$eln$...@i...gazeta.pl...
> DLatego adwokat panikuje i placi ad-hoc informatykowi za uratowanie systemu
> (jezeli nie ma informatyka).. znacie informatykow, ktorzy robia backupy? ;)
Informatyk nie robi - robi za nich cron. :)
-
58. Data: 2012-04-18 23:59:15
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>
"Rafal Lukawski" ...
>
> bo.. w Action bylo drozej ;)
smiem twierdzic, ze w Action zawsze jest najdrozej :-(
PS:
WD potrafi zrobic dobre dyski (mowie o RE4)
Aktualnie mamy:
okolo 70 serwerow (w kazdym 4 w RAID + 1 na kopie)
i okolo 65 routerow (1xhdd).
Czyli okolo 415 WD RE4 kreci sie 24/7/365.
i ZADNYCH problemow. od lat.
--
T.F.
-
59. Data: 2012-04-19 08:57:37
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: "Chris" <s...@s...net>
maX nabazgrał(a):
> Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> news:4f8e6fe1$1@news.home.net.pl...
>> W dniu 2012-04-18 08:52, Chris pisze:
>>> Faktycznie mało tego pada ....u mnie było tylko ok 66 zwrotów dysków WD
>>> 2TB Black
>> Brakuje jednej zmiennej, nie sądzisz?
> Brakuje też informacji uzupełniającej że jeden z producentów dysków
> pozwala na przysyłanie mu bezpośrednio dysków przez prywatnych userów
> (bez pośrednictwa sklepu czy dystrybutora) i jest to nieraz
> wykorzystywane (a dystrybutor ma informacje tylko o reklamacjach dysków
> dokonanych przez niego, nie wie ile dysków poszło do producenta bez
> jego pośrednictwa, więc nie może znać całkowitej statystyki zwrotów).
Mało jest takich co wysyłają do producenta bo dla sprzedawcy/urzytkownika
czesto się to nie opłaca.
Pamiętaj że producent zwroca ponaprawowy dysk nie przedłużając gwarancji
tylko ciągle jest to kontuacja starej.
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
60. Data: 2012-04-19 09:05:23
Temat: Re: dysk twardy 2T z długą gwarancją
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
>
> Mało jest takich co wysyłają do producenta bo dla
> sprzedawcy/urzytkownika czesto się to nie opłaca.
> Pamiętaj że producent zwroca ponaprawowy dysk nie przedłużając gwarancji
> tylko ciągle jest to kontuacja starej.
Nie wiem jak action, ale większość dystrybutorów wymieniając dyski nie
przedłuża rękojmii.
Sklep reklamując u dystrybutora raz dostaje nowy sprzęt raz tzw.
naprawiany, nie zauważyłem tu jakiejś ścisłej reguły.
>