  • 21. Data: 2012-06-17 04:04:43
    Temat: Re: dysk twardy 2.5 jako 3.5 (SATA)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fdccccd$0$26683$6...@n...neostrada.pl

    > Nie mam, dziwiłem się o co Ci chodzi z tym pytaniem.
    > Bo rozumiem, że 7200 laptopowy się nie grzeje.

    Grzeje, ale wcale nie straszliwie mocniej niż 5400.

    Ja miałem w tym samym netbooku Hitachi 160, Toshibę 320
    i Seagate 500. Dwa pierwsze to 5400, ostatni to 7200.
    Grzanie tej trójki nijak się ma do obrotów. (; nawet
    Kopernik nie zauważa takiej korelacji ;) Ale jest
    uzależnione dość mocno od pojemności dysku.

    W ogóle mam już sporo 2.5" dysków.
    I tylko powódź tajlandzka zahamowała mój pęd (ciekawe, czy
    ukierunkowany i zwrócony -- pęd to jednak wartość wektorowa)
    kupiecki. Na oku miałem już za niecałe 300 złotych 1 TB Samsunga. :)

    > W takim razie po co chcesz tak bardzo radiator na ten dysk, skoro w budzie PC'ta
    będzie miał luksusowe warunki w porównaniu z
    > zamkniętym ze wszystkich stron laptopem?

    W laptopie jednak są wiatraki.
    I dysk tam opiera się o metalowe części, pochłaniające
    ciepło -- metale są przewodnikami nie tylko elektryczności,
    ale i ciepła. Wiesz o tym doskonale, więc po prostu
    najzwyczajniej pierdolisz, :) aby mi zająć sobą MÓJ czas!!!

    > no i na tym myślę, że już zakończę z Tobą konwersację.

    To dobrze.

    BTW -- ,,profesjonalne'' frezarki widziałem (być może w Lidlu,
    może w Leroju -- nie pamiętam, gdzie) po kilkanaście złotych. :)
    Wiertarki udarowe (chyba w Carrefourze) niewiele droższe. Gorzej
    natomiast z samymi frezami -- ale do miękkiego ;) metalu typu
    duraluminium pewnie wystarczą i te ze styropianu. ;)

    Ostatecznie możesz też kupić stojak pod zwykłą wiertarkę
    i potraktować to (stojak+wiertarkę+frez) jako frezarkę. ;)

    Po co te frezowanie? Podczepiasz 2.5-calówkę pod ramkę i tyle.

    Miejsca w blaszaku jest raczej dużo!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2012-06-18 09:26:29
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Irokez" napisał:

    > ja bym jednak przykręcił na dwie śrubki ...

    Na upartego można na cztery dłuższe. Problem dotyczy również dysków 3,5", bo
    genialni projektanci obudów dają koszyk z dwoma zatokami na 3,5" i
    czterema/pięcioma 5,25" na napędy optyczne. Ciekawe kto ma w komputerze tyle
    napędów optycznych? A co najmniej trzy HDD to raczej powszechne.

    Remek

  • 23. Data: 2012-06-18 11:13:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Remek" jrmlr9$gg0$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > czterema/pięcioma 5,25" na napędy optyczne. Ciekawe kto ma w komputerze tyle
    > napędów optycznych? A co najmniej trzy HDD to raczej powszechne.

    Dyski 2.5" są lekkie, zaś 3.5" są IMO zbyt ciężkie, aby
    je mocować długimi wkrętami. Można natomiast przerobić ;)
    popsutą nagrywarkę na ,,koszyczek''.

    BTW -- przed wielu laty kupiłem czytnik DVD (tylko do czytania
    płyt, nie do zapisywania) marki LG za 600 złotych. Popsuł się
    tuż po gwarancji. Sprzedałem jako popsuty za kilka dych. Dziś
    za tych kilka dych można kupić połowę nowoczesnej nagrywarki DVD.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'