  • 11. Data: 2010-10-01 17:09:31
    Temat: Re: ds18b20 temperatura uszkodzenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chomik" <c...@h...pl> napisał
    > Oj czepiasz sie. Zobacz jak na allegro ida np. "akumulatory" AA
    > po 3-5 Ah za pare zlotych i ludzie wystawiaja pozytywne
    > komentarze.
    > Taniocha jest cool :)

    No wiesz - sam sie zastanawiam czy kupowac eneloopy do urzadzenia,
    ktore uzywam raz na rok i spokojnie mu pol Ah wystarczy.
    A dobre akumulatory podwoja jego wartosc :-)

    I takie Vipov po 2zl sztuka by mnie satysfakcjonowaly, gdyby zwarc
    nie dostawaly.

    Inwestowac w eneloopy po 5zl sztuka, czy to jakies podroby, trzeba
    kupowac te po 8zl ?

    J.

  • 12. Data: 2010-10-01 17:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w
    > Jaka jest maksymalna temperatura w której może znajdować się
    > czujnik
    > ds18b20 i nie powinien zostać uszkodzony?
    > Czujnik siedzi w miejscu gdzie w skrajnych przypadkach może dojść
    > do 130
    > 140st C.
    >Kiedyś stosowałem jakieś Maximy bodajże MAX6630. Działają do 150C.

    Krzem mniej wiecej wlasnie 150C wytrzymuje, nie dam glowy za
    ewentualne dane w eepromie.

    Ale jest jeszcze epoksyd w obudowie, to mu sie juz chyba nie bardzo
    podoba.

    Moze jednak Pt100 w odpowiednim wykonaniu ?
    No i kabelki odpowiednie.

    J.

  • 13. Data: 2010-10-01 18:16:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-01 19:09 J.F. napisał(a):

    > No wiesz - sam sie zastanawiam czy kupowac eneloopy do urzadzenia, ktore
    > uzywam raz na rok i spokojnie mu pol Ah wystarczy.
    > A dobre akumulatory podwoja jego wartosc :-)

    Wsadź najtańsze baterie alkaliczne, kilka zł za 4 szt. marki
    "hipermarketowej". Ja w takich przypadkach używam Carrefour. Może nie
    mają 3Ah jak porządne markowe ale powyżej 2Ah spokojnie wyciągniesz.
    Przy 0,5 Ah rocznie pochodzą ze 4 lata. Samorozładowanie pomijalne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-10-01 20:00:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-01 19:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w
    >
    > Krzem mniej wiecej wlasnie 150C wytrzymuje, nie dam glowy za ewentualne
    > dane w eepromie.

    No i pewnie dlatego ten układ (termometr z termostatem) akurat wymagał
    każdorazowego wpisania wartości do rejestrów po resecie.

    > Ale jest jeszcze epoksyd w obudowie, to mu sie juz chyba nie bardzo podoba.

    Są zalewy bez epoksydów.

    > Moze jednak Pt100 w odpowiednim wykonaniu ?
    > No i kabelki odpowiednie.

    Oczywiście że lepiej ale trzeba zrobić jakiś układ ze źródłem prądowym i
    przetwornikiem AD - to już sprawa dla elektronika. A tak podczepiasz
    termometr pod nóżki mikrokontrolera albo z paroma elementami pod RS232 i
    masz pomiar. Wystarczy programista nie bojący się używać lutownicy.

    MD

  • 15. Data: 2010-10-01 20:54:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.10.2010 22:00, Mario pisze:
> [...]
    > termometr pod nóżki mikrokontrolera albo z paroma elementami pod RS232 i
    > masz pomiar. Wystarczy programista nie bojący się używać lutownicy.
    Zawsze możesz użyć termoparę i max6675 - 150*C sugeruje, że budżet nie
    będzie problemem.

    Michoo

  • 16. Data: 2010-10-01 21:27:48
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-10-01 11:53, pawel pisze:
> [...]
    > ds18b20 i nie powinien zostać uszkodzony?
    > Czujnik siedzi w miejscu gdzie w skrajnych przypadkach może dojść do 130

    Z charakterystyki lutowania wychodzi, że w ok. 200°C można go trzymać z
    7 minut, a maksymalny pik temperatury to 260°C.
    Więc niepodłączony to z pewnością się nie uszkodzi.

    A jeśli pytasz o warunki pracy, ;-) to prąd pobierany przez układ
    wzrasta z temperaturą i to może go uszkodzić. Jeśli musisz go już
    przegrzewać to może coś pomoże ograniczenie prądu dopływającego do
    układu (zarówno zasilanie jak i linia danych).

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej