  • 1. Data: 2010-10-01 09:53:01
    Temat: ds18b20 temperatura uszkodzenia
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jaka jest maksymalna temperatura w której może znajdować się czujnik
    ds18b20 i nie powinien zostać uszkodzony?
    Czujnik siedzi w miejscu gdzie w skrajnych przypadkach może dojść do 130
    140st C.

    Dzięki za pomoc
    Paweł

  • 2. Data: 2010-10-01 09:56:33
    Temat: Re: ds18b20 temperatura uszkodzenia
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-10-01 11:53, pawel pisze:
> [...]
    > ds18b20 i nie powinien zostać uszkodzony?
    > Czujnik siedzi w miejscu gdzie w skrajnych przypadkach może dojść do 130

    128*C to maksymalna wartość jaka może pokazać. Osobiście próbowałem
    tylko 110*C i jeszcze pokazywał dalej nie dało rady.

  • 3. Data: 2010-10-01 10:26:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-01 11:53 pawel napisał(a):

> [...]
    > ds18b20 i nie powinien zostać uszkodzony?
    > Czujnik siedzi w miejscu gdzie w skrajnych przypadkach może dojść do 130

    No to musisz wybrać inny czujnik. Wg dokumentacji DS18B20:
    "ABSOLUTE MAXIMUM RATINGS
    Operating Temperature Range ... -55°C to +125°C"

    I jeszcze dodatkowo trzeba na to zwrócić uwagę:
    "The use of parasite power is not recommended for temperatures above +100°C"

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-10-01 12:31:47
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Od dłuższego czasu zdumiewa mnie umiłowanie do rozwiązań "as cheap as
    possible".

  • 5. Data: 2010-10-01 12:36:07
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2010 14:31:47 +0200, zapinio napisał(a):

    > Od dłuższego czasu zdumiewa mnie umiłowanie do rozwiązań "as cheap as
    > possible".

    A co w nim takiego dziwnego?

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2010-10-01 13:28:01
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Szynka po 10.90zł/kg.
    Samochody Tata.
    Buty (prawdziwa skóra) po 25.

    Szczęścia życzę.

    Od lat gdy trafi mi się klient tego rodzaju z uśmiechem kieruję go do
    konkurencji.
    Już wyrosłem z licytacji w dół.

  • 7. Data: 2010-10-01 15:28:59
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    Użytkownik "zapinio" <i...@z...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Od dłuższego czasu zdumiewa mnie umiłowanie do rozwiązań "as cheap as
    > possible".

    Oj czepiasz sie. Zobacz jak na allegro ida np. "akumulatory" AA po 3-5 Ah
    za pare zlotych i ludzie wystawiaja pozytywne komentarze.
    Taniocha jest cool :)

  • 8. Data: 2010-10-01 15:36:56
    Od: "CosteC" <c...@s...pl>

> [...]
    > Buty (prawdziwa skóra) po 25.
    >
    > Szczęścia życzę.
    >
    > Od lat gdy trafi mi się klient tego rodzaju z uśmiechem kieruję go do

    Ale to trzeba sie naciąć pare razy i wyciągnać wnioski:)
    Użycie PT100 wymaga ciut finezji, termistory wymagają linearyzacji. Same
    problemy :)
    Czy tam też DS18S20 czasem się zawieszał od tak, albo padał po prostu?

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 9. Data: 2010-10-01 16:02:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ds18b20 i nie powinien zostać uszkodzony?
    > Czujnik siedzi w miejscu gdzie w skrajnych przypadkach może dojść do 130

    Kiedyś stosowałem jakieś Maximy bodajże MAX6630. Działają do 150C.

    MD

  • 10. Data: 2010-10-01 16:42:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.10.2010 17:28, Chomik pisze:

> [...]
    >>
    > Oj czepiasz sie. Zobacz jak na allegro ida np. "akumulatory" AA po 3-5
    > Ah za pare zlotych i ludzie wystawiaja pozytywne komentarze.
    Z tych "starpower 3200mAh" dawało się spokojnie wyciągnąć 1.5Ah a
    kosztują 4 razy mniej niż np GP 2600, z których dało się pociągnąć ~2200.

    Michoo