  • 1. Data: 2009-01-29 14:12:55
    Temat: dreambox a analogowy tuner z USB
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    dreambox chodzi na linuxie, wiec tak sobie mysle, czy daloby sie
    wrzucic do niego jakas wtyczke, aby DM moglby obsluzyc zewnetrzny
    tuner podlaczony pod USB - np. analogowy (ze sprzetowym kodekiem do
    mpeg-2). A to wszystko w celu podlaczenia pod kablowke/antene i ew.
    zaprogramowania nagrania na wew. dysk (DM z dyskiem).

    Czy sa moze takie projekty, aby cos takiego uczynic? A moze inne
    tunery tego typu? Nie powinno to byc niewykonalne, no bo skoro pc z
    linuxem takie rzeczy obsluguja, to taki DM tez moglby.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-01-29 15:14:43
    Temat: Re: dreambox a analogowy tuner z USB
    Od: mt <m...@m...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > tunery tego typu? Nie powinno to byc niewykonalne, no bo skoro pc z
    > linuxem takie rzeczy obsluguja, to taki DM tez moglby.

    Wiekszosc tych USB nie ma zadnego wsparcia sprzetowego do dekompresji i
    to jest problem poniewaz wymaga to zastosowania szybkiego procesora do
    dekompresji.

    A jesli znajdziesz taki ktory wypuszcza strumien MPEG2 to pewnie
    dreambox da rade SDK masz dostepne wiec do dziela.

  • 3. Data: 2009-01-30 08:15:13
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 29 Jan 2009 16:14:43 +0100, mt <m...@m...pl> wrote:

> [...]
    >
    >A jesli znajdziesz taki ktory wypuszcza strumien MPEG2 to pewnie
    >dreambox da rade SDK masz dostepne wiec do dziela.

    http://www.plextor.com/english/products/M402U.htm

    taki plextor to pudelko do konwersji (grabowania obrazu) z wejscia
    audio/video - ale dalej to juz cyfrowy strumien sprzetowo-wygenerowany
    (tak sadze). Mysle, ze sa takie tunery tv zewnetrzne, co maja chipa do
    tego celu. Poza tym mysle, ze nie byloby problemu wyprodukowac taki
    modul tuner w postaci karty/modulu NIM. Teraz na takim module wklada
    sie do tych nowszych DM rozne tunery dvb-s/t/c. Wiec zastosowac takie
    same rozwiazanie, ale zrobic tuner analogowy ze sprzetowym kodowaniem
    do mpeg-2. Sa przeciez karty tv na pci/pci-express, ktore takie cos
    maja.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-01-30 08:17:06
    Od: a...@p...pl

    a gdzie jest dobre miejsce do poczytania na temat alternatywnych
    softow/pluginow do DM? (j. polski/angielski)

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-01-30 08:21:16
    Od: a...@p...pl

    a tu z tunerem tv

    http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/
    item-details.asp?EdpNo=1239389&CatId=1428

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2009-01-30 15:18:38
    Od: mt <m...@m...pl>

    Musisz znalezc taki do ktorego dostepne sa zrodla driverow pod Linux,
    nastepnie zbudowac srodowisko do croskompilacji np korzystajac z gotowca
    openembedded i skompilowac driver ewentualnie gotowy image z driverem.

    Zycze powodzenia !

  • 7. Data: 2009-01-30 19:19:43
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    On Fri, 30 Jan 2009, a...@p...pl wrote:

    | a gdzie jest dobre miejsce do poczytania na temat alternatywnych
    | softow/pluginow do DM? (j. polski/angielski)

    Aktualnie najbardziej aktywne:

    [I have a Dreambox]
    http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/index.php

    [DVHK & LAKI FORUM]
    http://www.forum.dvhk.pl/index.php

    Wymagana rejestracja.

    -=-=-=-=-
    Aktualnie troche mniej aktywne:

    [Dreambox - Sat Industry Forums]
    [http://www.sat-industry.net/forums/dreambox/]

    [Satlords Board]
    http://www.satlords.nl/board/

    [Dreamboard] - firmowe DM
    http://www.dream-multimedia-tv.de/board/

    Pzdr.J.P.

  • 8. Data: 2009-01-30 19:29:44
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

> [...]
    | tunery tego typu? Nie powinno to byc niewykonalne, no bo skoro pc z
    | linuxem takie rzeczy obsluguja, to taki DM tez moglby.

    jakis czas temu byla na IHAD dyskusja o podlaczeniu drugiego
    tunera Sat/DVB-T przez USB do DM-800

    na [DVHK & LAKI FORUM], ostatnio (27-01-2009) temat wrocil:
    http://www.forum.dvhk.pl/showthread.php?t=399017

    uwaga podsumowujaca kolegi "noeee":

    "Wiem ze udalo odpalic sie tuner USB z ktorym dzialala tylko i wylacznie funkcja
    nagrywania. Niestety w sierpniu zeszlego roku, z kolejnymi zmianami w CVS, tuner
    przestal dzialac!

    Pewnie DreamMultimedia storpedowało IHAD ... i zakazało takich praktyk ...
    bo kto kupiły wtedy DM 8000 ? za zbójecką cenę ?"

    jp