-
1. Data: 2017-02-06 20:13:51
Temat: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: k...@g...com
Tak się zastanawiam.
musze dorobić końcówkę do czujnika ciśnienia w głowicy Al
pytanie jaki materiał ze wzglefu na korozje elektrotechniczna oraz rozszerzalnosc
materiałów?
Czy aluminium było by dobre? Mosiądzu sue trochę boje bo niby Al nie lubi Cu.
Ale jak dotąd czujników aluminiowych nie widziałem. Ciekawe dlaczego z Al nie robią
-
2. Data: 2017-02-06 20:33:41
Temat: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Cisnienia czego? Wody, oleju, w komorze spalania. Czy taki czujnik fabryka zaklada i
cos sie z gwintem stalo? Czy to jakis do niczego nie potrzebny wynalazek?
-
3. Data: 2017-02-06 21:37:59
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Pszemol <P...@P...com>
<k...@g...com> wrote:
> Tak się zastanawiam.
> musze dorobić końcówkę do czujnika ciśnienia w głowicy Al
> pytanie jaki materiał ze wzglefu na korozje elektrotechniczna oraz
> rozszerzalnosc materiałów?
>
> Czy aluminium było by dobre? Mosiądzu sue trochę boje bo niby Al nie lubi Cu.
>
> Ale jak dotąd czujników aluminiowych nie widziałem. Ciekawe dlaczego z Al nie
robią
>
Napisz coś więcej na temat tego co tam dłubiesz w garażu...
Najpierw przewody hamulcowe, teraz czujnik ciśnienia w głowicy - brzmi to
ciekawie, pochwal się, proszę :-)
-
4. Data: 2017-02-07 04:21:24
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: k...@g...com
Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju
chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.
-
5. Data: 2017-02-07 07:55:17
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-02-07 o 04:21, k...@g...com pisze:
> Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju
chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.
>
Kanapka pod filtr i możesz wkręcać co chcesz, czujnik ciśnienia, czujnik
temp, dodatkowa chłodnica itd...
Z praktyki natomiast powiem że te wszelkie tanie wskaźniczki są g.warte.
raz masz 1.2 po chwili 0,8 itd, gdy na zwykłym porządnym manometrze masz
cały czas stabilne 1.2
Ewentualnie jak ktoś powie że kanapka jest kiepskim miejscem pomiaru (w
sumie to jest w tym nieco prawdy) można zrobić trójnik pod oryginalne
miejsce i wkręcić jeden ori pod kontrolkę i dodatkowy pod zegar ale
dalej zostaje problem dokładności tych zegarków. Porządny zestaw doo
pomiaru ciśnienia to okolice 1000zł Gówno za 150 czy nawet 300 będzie
tylko irytować.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2017-02-07 08:16:25
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisał(a):
> Porządny zestaw doo
> pomiaru ciśnienia to okolice 1000zł Gówno za 150 czy nawet 300 będzie
> tylko irytować.
Bez przesady z tym 1000zł.
Mam czujnik ciśnienia elektryczny VDO i komplet to widzę około 500zł:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-
cisnienia-oleju-VDO.html
http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik
-cisnienia-oleju-VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html
I nic mu nie dolega, a jeździ już ze mną parę lat.
-
7. Data: 2017-02-07 08:59:06
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-07 o 04:21, k...@g...com pisze:
> Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju
chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.
>
Toż to było już w Ładzie, poszukaj zegara od ciśnienia od tego
samochodu. Ładny, okrągły zegar, więc spokojnie możesz gdzieś go
zabudować. Z czujnikiem w silniku ładnie współpracował, wskazania na
bieżąco, zależne od obrotów. Najlepiej dorwać komplet, żeby elektrycznie
się zgadzało. Podłączenia banalne, z podświetleniem.
W wersji na zachód, potocznie zwanej fińską był zegar z ogólnie przyjęta
grafiką oleju zamiast napisu "?????"
No i nie rozumiem dlaczego chcesz mierzyć to w głowicy.
W samochodach które znam, zawsze był czujnik ciśnienia wpięty w główną
magistrale olejową, zawsze gdzie na dole bloku silnika, a nie w głowicy.
Do bloku był dokręcony trójnik, ciśnienie szło na czujnik od kontrolki i
na manometr od wskazówki.
W uboższym modelu nie było trójnika, czujnik wkręcony bezpośrednio.
Zobacz gdzie masz obecnie czujnik ciśnienia i zrób odnogę na manometr.
--
viktorius
-
8. Data: 2017-02-07 11:38:34
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: k...@g...com
W głowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadłubie a u mnie w
głowicy.
Kanapki pod filtr nie dam bo to nie ten filtr, u mnie są wkłady filtra a nie te
typowe przykręcane. Jakbym miał taki filtr to byłoby super, ale nie jest tak.
-
9. Data: 2017-02-07 11:53:03
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: k...@g...com
PS. Tomasz a czym się różni ten Twój czujnik od tego
http://www.inter-rally.pl/product-pol-25595-Czujnik-
cisnienia-oleju.html
-
10. Data: 2017-02-07 12:02:23
Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-02-07 o 11:38, k...@g...com pisze:
> W głowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadłubie a u mnie w
głowicy.
>
>
OK, to do głowicy dorób trójnik, żeby obydwa czujniki przykręcić.
np tutaj ktoś zrobił z kostki typowej dla instalacji hamulcowej:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2708894.html
Chyba, że nie ma miejsca, albo nie ma pod ręką tokarza, który by takie
coś na zamówienie zmajstrował.
--
viktorius